{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.978 visninger | Oprettet:

Jesper M
Jesper M
Tilmeldt:
26. aug 2009
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 25

Leasing af Fiat {{forumTopicSubject}}

Davs.

Jeg går og skal til at have bil for første gang. Jeg var i Randers i weekenden og snakkede med en flink sælger hos Fiat.

Han præsenterede mig for nogle umiddelbart gode tilbud på leasing.

Jeg har kigget lidt på en Fiat 500 1,2 Lounge med glastag, klima, metallak og stort lydanlæg.

Den skal jeg ligge 20.000 kr. for i førstegangsydelse og derefter 2.243 kr. pr. mdr.

Lyder dette ikke fornuftigt nok? Jeg syntes selv det er knaldbilligt for en helt ny bil helt efter mine ønsker.

Nogen der har erfaring med leasing?

På forhånd tak.

Jesper M.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leasing af Fiat
  • #1   26. aug 2009 Se sådan på det ... nogen skal tjene penge på leasing og det kommer ikke til kundens fordel. Det kan derfor være en dyr løsning i nogle tilfælde - men selvfølgelig kan det også være godt nok.

  • #3   26. aug 2009 husk at læse det med småt, og se hvor mange km du max må køre. Dertil kommer at du risikerer at skulle betale ekstra for eventuelle ridser/buler der er når du afleverer bilen. Samt for mange kørte km.

    Du må heller ikke style bilen, og der er mange regler. Men jo, leasing-tilbudene idag ser meget attraktive ud. Men jeg ved ikke om de holder i længden, der må være en grund til at så mange udbyder dem, for de mister ikke penge på det.


  • Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 25
    #4   26. aug 2009 Jeg fik også et finansieringstilbud med fast rente på 5,25%

    Udbetaling 37260 kr
    ydelse pr. mdr. 2158 kr.

    Og det er over 96 mdr. Derfor syntes jeg leasing tilbuddet virkede billigere, da det er inkl. service aftale.


  • Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 25
    #6   26. aug 2009 Kenneth: ok, jeg takker for info'en. Men at du kan få en ny fiesta skyldes det ikke at prisen er så høj på Fiat'en (186.500 kr.)? Eller kører de med gode tilbud hos Ford?

  • #7   26. aug 2009 dEz
    Jo, det er fuldstændigt rigtigt, hvad jeg skriver. Men hvis du læser videre, så skriver jeg jo netop, at det kan være godt nok i nogle tilfælde.


  • Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 25
    #8   26. aug 2009 dEz - Det var dælme billigt. Men tror den bliver for dyr i forsikring, da det er min første bil..

  • #9   26. aug 2009 Kenneth
    Det er langt fra altid, at banken kan være med i forhold til priserne på finansiering hos forhandleren. Ofte er finansieringstilbudet billigere - eller i hvert fald samme pris.


  • #12   26. aug 2009 Ang. finansiering så skal man passe på, det er ikke kun den månedlige ydelse man skal kigge på, og heller ikke kun renten, man skal udregne hvad det kommer til at koste i alt med oprettelse mv.

    Jesper M >> godt nok ser det måske dyrere ud at finansiere bilen, men hvis du leaser så har du betalt for en bil i fx 3 år, og det er ikke længere din, du skal aflevere den.
    Og hvis vi går ud fra du ikke skal betale for nogen buler, og i øvrigt opfylder alle krav om max kilometer osv. så vil den koste dig : 80768 kr på 3 år + forsikring.

    Hvis du køber den, så har den måske kostet lidt mere, men det er stadig din bil. Og du kan sælge den når du har lyst.


  • #13   26. aug 2009 Det er ikke rigtigt, hvad I skriver. Jeg er selv bankmand, så vil da mene, jeg ved, hvad "vi" er oppe imod. Det er, som jeg skriver, ofte billigere hos forhandleren. Derimod er banken mere fleksibel osv.

    dEz
    Hvad er det, du snakker om - at man kun betaler renter de første mange år?


  • #14   26. aug 2009 Men ja, som de andre siger, så tjek om ikke banken er billigere i længden når alle stiftelsesomkostninger mv er regnet med.

  • Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 25
    #16   26. aug 2009 Brian D: Det er helt rigtigt, men omvendt kan jeg tage en præcis som jeg ønsker den, uden at være nervøs over prisen når jeg skal af med den igen. Prisen er i øvrigt også inkl. serviceaftale og dæk.

    Hvis jeg skulle i banken og låne pengene så vil det koste mig omkring 2800 pr. mdr. med en højere rente..


  • #17   26. aug 2009 Så vidt, jeg har hørt, kan du også få finansieret en bil hos forhandleren - og f.eks. efter et år køre hen til ham med den igen. Så <i>skal</i> han tage imod bilen og slette gælden til gengæld...

  • #18   26. aug 2009 ... i nogle tilfælde. Det er vist noget med, at det kommer an på ens økonomiske situation.

  • Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 25
    #20   26. aug 2009 Kenneth M: Udemærket idé, man skal bare huske at langt de fleste bankrådgivere også er provisionslønnede sælgere..

    Men da jeg er ny kunde (lige flyttet til byen) kender jeg ikke min nye bankrådgiver særlig godt. Men kan godt være man skulle spørge alligevel:) Det koster jo ikke noget:)


  • #21   26. aug 2009 Kenneth M
    Den er allerede udregnet. I det finansieringstilbud, han får, er "ÅOP" angivet - årlige omkostninger i procent. Den kan bruges til at sammenligne lånene. Det behøver man ikke at være bankmand for smiley


  • #22   26. aug 2009 . Kenneth M (Roskilde) . >> Korrekt, det kan også være banken kan give et bedre tilbud.

    Men man skal opveje om man vil eje eller "leje", der er mange fordele ved at leje, men der er også ulemper. Og der er mange af dem. Især når man tænker på at man skal aflevere bilen i samme stand som man modtog den, dog med forbehold for almindeligt slid grundet de kilometer man betaler for.

    Man kan også få service-aftaler ved mange bilmærker idag, så man betaler bilen incl service i fx 3 år.


  • #23   26. aug 2009 Det hedder ikke bank rådgiver, men sælger.. De er ikke for kunderens bedste men for bankens..

  • #24   26. aug 2009 Simon H
    Det kan du jo have en holdning til. Jeg vil påstå, du ikke kender tilstrækkeligt til bankverdenen med en sådan kommentar.


  • #25   26. aug 2009 Nej det gør jeg sikkert. Det er bar min erfaring med bank verden. At de arbejder for banken Interesse. Og hvorfor skulle de ikke også det, det er jo en virksomhed som skal tjerne penge. Den kloge snyder den mindre kloge.


  • #26   26. aug 2009 Fordi der er noget, der hedder rådgiveransvar. Det er ganske enkelt.

  • #27   26. aug 2009 * Nej det gør jeg sikkert ikke* Rettelse

  • #28   26. aug 2009 Så viste min rådgiver ikke "rådgiveransvar" da han lånte en 19 årig 250tusind kr til en bil.
    Ja kunne jo bar ha la være med at høre om jeg kunne låne dem, men ja som du siger rådgiver ansvaret manglede måske ved ham.


  • #30   26. aug 2009 Har jeg da heller ikke sagt noget om. snakker bar om bankernes ansvar over for unge mennesker og biler. og ikke bar låne så store beløb ud.

  • #31   26. aug 2009 Det er bar for nemt at sætte sig i stor gæld på den måde. Bankerne har et medansvar.


  • #33   26. aug 2009 Man kan jo sige meget om bankens ansvar overfor dig, men i sidste ende er det dig der ber' om at låne pengene - banken ser på de tørre facts i din økonomi, og mener de, det kan løbe rundt (hvilket det jo også skal for dem, så de kan få deres penge!), så de har jo lige så meget interesse i at lånet skal forløbe planmæssigt, som kunden har.

  • #34   26. aug 2009 Bank med hjerte er klart billigere end banken, der lånte jeg penge til min Aygo. 4.99% renteudgifter + stempel osv 21000 kr over 7år.

  • #35   26. aug 2009 Ja det er forkert at skrive bankerne, det er bar en sparekasse. Har heller ikke problemer med den slat jeg stadigvæk skylder.
    Jeg havde nat arbejde på det tidspunkt jeg lånte pengene så jeg kunne jo betale 7000 tilbage om måneden.
    Det er bar mere det at unge mennesker hvertfald som mig selv nok ikke lige tænker mere end 1-2 år frem i tiden.
    For sådan et stort lån kan jo nemt løbe løbsk hvis i forstår hva jeg mener.. ?


  • #36   26. aug 2009 Og for står betydning for en videre færden, vedr uddannelse . og lån til hus

Kommentér på:
Leasing af Fiat

Annonce