{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.773 visninger | Oprettet:

Leasing af Fiat Punto Evo {{forumTopicSubject}}

Hej..

Overvejer at slå til ved Fiat og lease deres nye punto evo.
FiatFiat Punto Evo 1.4 77hk til 2195,- pr mdr. 20.000 i udbetaling. og med det udstyr jeg vil have i ender den i 2418,- kr. A/C, Fartpilot og klar til navigation. Enheden køber jeg selv ved siden af.

Kan jeg få nogle for og imod meninger om det ?

og ved godt når man laver regnestykket så er det lidt dyrere end hvis man ejer den. ( ud fra brugt markedets priser nu )

lad mig høre hvad i syntes smiley tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leasing af Fiat Punto Evo
  • #1   24. jun 2010 tror ikke du får meget respons på den her tid, sgu de færeste mennesker der er oppe på den her tid:-)

  • #2   24. jun 2010 hehe, havde jeg heller ikke regnet med, godt indlægget ikke forsvinder smiley

  • #3   24. jun 2010 ovejrvej det rigtigt meget inden du leaser. kan personligt ikke se en eneste fordel i det

  • #4   24. jun 2010 havde ikke gjort det da jeg personligt er imod det leasing sjov. og tror ikke på at det er billigere ned at eje ligemeget hvordan man stiller det op

  • #5   24. jun 2010 Husk og høre hvor mange km det indebærer, mange er blevet snydt da de ikke måtte køre ret meget

  • #6   24. jun 2010 Umiddelbart ville jeg ikke springe på en leasing aftale, af følgende årsager:

    1. Hvis du får pludseligt ændret kørselsbehov, så kan du ikke springe fra kontrakten, uden at det koster dig penge.
    2. Der er begrænsning i hvor mange km du må køre når du leaser, og hvis du kører for meget, så koster det.
    3. Du skal stadig stå til regnskab for buler og ridser, når du afleverer bilen, så der kan du også få uforudsete udgifter.
    4. Der er nogen der skal tjene penge på leasing-aftalerne, og det er ikke den der leaser smiley
    5. Bilerne er tit meget specifikke til priserne, og man betaler ekstra for ekstraudstyr.
    6. Du kan/må ikke lave ændringer på bilen, da det ikke er din, og du skal aflevere den tilbage som den var da du fik den, dog med slid efter hvor meget du har kørt.
    7. Efter 36 måneder har du ingen bil, medmindre du forlænger aftalen, eller leaser en ny bil. Du skal igen af med penge.

    Fordele ved leasing:
    1. Du kender dine udgifter de næste 36 måneder, hvis du kan holde dig indenfor alle krav.
    2. En forholdsvis beskeden udbetaling (men hvis man låner pengene i banken, kan man faktisk købe næsten uden).
    3. Service er som regel inkluderet i prisen, hvor man kun skal betale for nogle sliddele som fx. dæk.
    4. Nogle steder er der både forsikring og vægtafgift med i prisen.

    Jeg kører selv for mange km, til at det kunne betale sig. Og totalt set ville det stadig være dyrere for mig at lease end at eje, selvom jeg kunne holde mig under de antal km, der er fastsat.
    Det er ikke svært at gennemskue at leasing-selskaberne skal tjene penge på disse aftaler, så de billigste aftaler er de aftaler, hvor de har fået nogle gode flåde-rabatter på nogle specielle modeller.


  • #7   24. jun 2010 Jeg Leaser.... Det kan sagtens svarer sig for mig.
    Jeg har valgt at genlease en Passat, der kan jeg lave om på km antal og levere bilen tilbage uden det koster mig en krone..


  • #8   24. jun 2010 Der mener jeg, iforhold til den aftale jeg har lavet på 3 år.
    jeg vil selvfølgelig miste min udbetaling på 20.000 kr


  • #9   24. jun 2010 Det skal lige siges at jeg kender mange der har den modsatte holdning af hvad jeg har, og derfor er glade for deres leasing-biler.

    Men jeg kender nogle flere der har leveret bilen tilbage og fået en større regning for diverse ting der skulle rettes op på.

    Der er som sagt både fordele og ulemper.


  • #10   24. jun 2010 Jeg har haft leaset en del varevogn til erhvervsbrug og med de betingelser man har som erhvervskunde fungerer leasing helt fint
    Men der er en del ting man skal være opmærksom på som privatkunde og dem har Brian D beskrevet ret godt. Jeg ville personligt aldrig selv lease min privatbil, men ved der er andre der er helt tilfredse med det. Det kræver bare at man sætter sig rigtig godt ind i betingelserne og bruger bilen efter det. Og så kan det sjældent betale sig økonomisk at privatlease hvis man kører mere end 15-20.000 km om året.


  • #11   24. jun 2010 Jeg vil nu mene, at det altid bedst kan betale sig at købe en 2-3 år gammel bil med få kilometer på bagen. Det er jo helt vildt hvor meget man kan spare på sådan en bil i stedet for at købe en fabriksny, eller lease en ny.



  • #12   24. jun 2010 Den rigtige Mike F >> Det kommer meget an på hvor meget du bruger bilen, og hvad du skal bruge den til.
    En fabriksny bil har trods alt mindst 2 års garanti, eller mere (og i mange tilfælde kulance yderligere et år).
    Dette får man ikke i en brugt bil, og der skal også være nogle der køber de nye, ellers vil bilparken bare blive ældre. Mange af de biler der ikke har kørt ret mange km, dem mister man også en del på, hvis man selv kører mange km, da de som regel er noget dyrere end dem der har kørt "mange" km.

    Mange af de større udgifter kommer også først med alderen, som fx. tandrem, bremser, udstødning og andre sliddele. Min erfaring er i hvert tilfælde at service bliver en anelse dyrere efter mange km, da der skal laves mere. Det er heller ikke altid man ved hvordan bilen er blevet behandlet før, og det kan også være en ulempe.

    Men klart, hvis man finder en fin velholdt bil, med forholdsvis lav kilometer-stand, så kan det godt være en god handel. Da man selvfølgelig sparer den store afskrivning.
    Den der har taget den store afskrivning har så sparet noget på service og vedligehold.


  • #13   25. jun 2010 Hejsa.
    Jeg har lige lavet en hurtig gennemregning.

    Alt ialt med leasing vil det blive: 107.048,-
    Over 36 måneder.

    Hvis du køber bilen med det udstyr du har sat, vil den koste 176.000,-
    Selvom du skal låne pengene i banken, skal du tænke over du kan trække renten fra. Så vi snakker om du skal betale 70.000,- så er bilen DIN. Ellers står du med nada om 3 år. Så hvis du kan afdrage med 1950,- mere om måneden. Så vil du ha den betalt ud efter 3 år. Lidt længere, da der kommer lidt rente på. Men så er det altså din bil.

    Der er dog ikke medregnet serviceaftale eller vejhjælp. Og da service til sådan en fætter nok ikke er særlig dyr, well. Så havde jeg nok valgt at købe den fremfor leasing.

    Mvh Kim


  • #14   25. jun 2010 Lig lige mærke til at det kun er 45.000km du må køre i hele perioden.

    Det svarer til 1250km om måneden.
    Og kun 288km om ugen.

    Mvh Kim


  • #15   25. jun 2010 sådan kan du ikke stille det op med pris pr uge. Mit kørselsbehov ligger på omkring 10-15.000 om året.

    hvis man laver regnestykket skal jeg smide 107.000 over 3 år. og bilen med det udstyr koster lige knap 190k.

    så trækker du alle service fra så det giver lidt mindre.. det er ikke ualmindeligt at en 3 år gammel punto går for ca. 100-110.000. Og ja, billigere at eje. men det er ikke ret meget. og der er total styr på hvad det koster at have bilen i de 3 år. det er det der tiltaler mig i hvert fald smiley

    tak for alle jeres svar..


  • #16   25. jun 2010 Jacob T >> Ja, du har totalt styr på hvad den koster at have, hvis du holder alt standard som den er, og ikke piller ved noget.
    Du skal så også tillægge prisen på dæk, og eventuelle efterregninger, når du afleverer bilen.
    Du skriver også du vil købe navi-enhed ved siden af, er den med i prisen på de 190.000 kr? for så skal du jo også lægge den til din leasing pris.

    Hvis du skylder 85000 kr på din bil om tre år, og du kan få 100.000 kr for den, så har du 15.000 kr til udbetaling på den næste, men det kræver så du kan få de 100.000 kr for den. Hvis du bytter den ind til forhandler, og hans udsalgspris er 100.000 kr, så får du ikke mere end 80.000 kr, så går regnestykket ikke op mere.

    Service koster også noget, men den skal nok ikke til service mere end tre gange på de tre år, og det er ikke det der vælter det. Det er nok nærmere gensalgsprisen, og hvis der sker noget uforudset (nyt arbejde 50 km væk giver fx ca. 22.000 km/år)


  • #17   26. jun 2010 Well, jeg vil være mest bange for at tingene ændrer sig. Man mister arbejde, kørselsbehov bliver ændret.

    Mon ikke der er nogle ting der som kan ha noget at sige?

    Og så forstår jeg egentlig ikke hvorfor man ikke bare låner pengene i banken, når vi kun snakker om 200k smiley

    Mvh Kim


Kommentér på:
Leasing af Fiat Punto Evo

Annonce