{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

Fælg smadret til service?! {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har haft min bil til stort service med tandrem, vandpumpe, olie osv..
Men da jeg kommer for at hente bilen her til aften (hvor de har lukket) kan jeg se de har ødelagt en fælge (18''), hvor der er kommet ridser og et stort hak :S. Det var der bestemt ikke da jeg afleverede bilen.
Jeg lod bilen stå og har tænkt mig at tage der op i morgen tidlig hvor de har åbent.
Hvad skal jeg gøre? Det er jo DEM som har lavet en fejl.
Hvad hvis de påstår at det var der da bilen blev afleveret?

På forhånd tak smiley

- Michael

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fælg smadret til service?!
  • #2   29. sep 2009 Kunden har vel altid ret ?
    - jeg havde da gået helt amok, hvis de havde nægtet det.

• #3   29. sep 2009 ja det er dig som har bevisbyrden, og den er sq MEGET svær at løfte.

Har selv prøvet det en del gange med mine biler gennem tiden, så til sidst, samt nu og fremover, flår jeg værkføreren med ud til min bil så vi kan kikke på den sammen samt få noteret de fejl/små skader der nu er på bilen når den bliver skrevet ind.

• #4   29. sep 2009 Du taler bare med værkføreren. Der burde ikke være nogen problemer hvis det er et ordentligt sted.

• #5   29. sep 2009 normal, vil de sku ikke sige undskyld og dække skaden, det er påstand mod påstand.

• #6   29. sep 2009 på den anden side kan du ikke bevise det ikke var der inden, så hvis de er nogle svin, kan de bare næte smiley

• #7   29. sep 2009 det plejer jo at være tydeligt hvis ridsen er ny, så betaler de vel bare uden brok..

• #8   29. sep 2009 Jaa jeg havde nok også lavet en scene hvis det var mig.

De dækker da skaden, det skal de jo.

• #10   29. sep 2009 man får tit skyld for ridser, og andre fejl når folk har deres bil på værksted, tit har de ikke kigget på deres bil længe, og efter et værksted besøg så kigger de lige bilen grundigt efter for at tjekke, og så opdager de evt. gamle fejl&mangler de ikke lige havde spottet i første omgang...

vi meddeler med det samme når bilen er kørt ind at der er de og de fejl på bilen. så der er (Vidner) på de ik er lavet på værksted.

• #11   29. sep 2009 Tror sq også jeg vil flytte til jeres landsdel:
    Landsdel: Ikke angivet
    frodi der er der da vist helt andre boller på suppen ;o)

• #12   29. sep 2009 Arbejder selv på et værksted så kender til det.

Snak med værkføren eller chefen og så tager de en snak med mekanikeren der har lavet bilen. Nægter mekanikeren kan de vælge enden at være ligeglade eller erstatte.

Snak med bossen og lad vær med at snakke ham efter munden.
    Det kan bedre betale sig for ham at rette op på det, og du kommer igen.
    Dårlig omtale er han nok heller ikke meget for.

Men man kan nemt se om de risser lige er lavet eller om de er gamle. Så må i jo kigge på.

• #13   29. sep 2009 Har mekanikeren moral, indrømmer han fejlen hvis han bliver spurgt. Hvis ikke nægter han. Som leder må man stole på sine medarbejdere, og bakke dem op i deres påstande - Ellers er man en dårlig leder.
    MANGE, forsøger at få dækket skader ved at påstå værkstedet har lavet dem uden grund. MANGE, ved endda ikke skaderne var til stede da bilen blev afleveret, og lægger først mærke til dem når de henter bilen igen, hvorefter de påstår værkstedet har pådraget skaden.
    Faktum er, at du skal kunne dokumentere det er værkstedet der har lavet skaden, kan du ikke det er du juridisk hjælpeløs.

• #14   29. sep 2009 Pas nu på med at have den holdende ude foran et værksted folk får sku lange finger når en bil holder der smiley

• #15   29. sep 2009 Vi har flere gange afvist kundens klager om ridser i lak og fælge som de aldrig har set før. På grund af at de tydelig kunne ses at de ikke var nylavet. Sure bliver de, men sådan er det bare. Heller ikke alle kunder der er lige kloge.

• #17   29. sep 2009 Okay, takker.. smiley

Prøver at se hvad der sker i morgen.

• #18   29. sep 2009 havde helt tilbage i 1998 min 1 måned gamle peugeot boxer med alukasse til fejlretning hos forhandleren på deres værksted, da jeg hentede den efter 2 dage på værkstedet havde den fået knust den ene slingerlygte bagpå samt en lang ridse på halvdelen af kassens længde i den ene side, klagede over dette til værkføreren som pure nægtede at det var dem der var skyld i det, blev så inviteret med ud på værkstedet så jeg kunne se "de gode forhold" der var til at komme rundt på....... DUMT for over i det ene hjørne lå der glas fra min lygte samt på noget betjeningsarm til et ovenlys vindue var der malingsrester fra min alukasse.... Så den kom de selv til at æde he he

• #20   29. sep 2009 jeg har prøvet det hvor de havde smadret to 18" OZ hydra samt de to goodyear eagle f1 dæk der sad på, det nægtede og gør det stadig. det nu over to år siden og jeg har nægtet at betale regningen efter som det har smadret for mere end de har lavet for, oven i det havde de da de skulle sætte gearkassen på igen(koblingsskifte) fået voldtaget en bolt der var for stor ind i et af gevindene så jeg har måtte få en anden mekaniker til at udbedre det hvilket de også nægter. det er pisse svært at bevise det med fælgene.. megeet bittert. det var a s auto i mejlby 8530 der smadrede mine så hold jeres biler derfra

• #21   29. sep 2009 Det skete på min bil, den holdt i rækken ved siden af en hiace, og ejeren er den type der har alt alt for travlt så han kører bare uden at se om han kører kofangeren af bilen han holder ved siden af.. Og da jeg så skulle køre, så var min kofanger var totalt ridset på siden og blinklyset i kofangeren var helt sort af gummi fra dækket der var kørt op ad min bil..(kofangeren er ikke indfarvet=sort, så det var ikke tydeligt at se, udover på blinklysglasset)
    Men fordi fjolset ikke så hvad han havde gang i, vidste han ikke at han var kørt på, så jeg kunne ikke få skaden dækket da jeg fortalte værkføreren om problemet.. Derfor - vær opmærksom på hvem der laver din bil..

Kommentér på:
Fælg smadret til service?!

Annonce