{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål ang. supra
  • #1   24. okt 2009 det er vel miles


  • #2   24. okt 2009 christian M okay synes bare jeg har hørt noget om at dem som står til 180 er begrænset til 180 km/t

  • #3   24. okt 2009 Ja det er fordi den i Japan er begrænset til 180km/t, det er IKKE miles.

  • #4   24. okt 2009 det er nok pga den er fra japan af, der går det kun til 180 men kan kører meget hurtigere end det


  • #5   24. okt 2009 det vil sige dem som går til 180 på spedo de kan ikke mere end det?

  • #6   24. okt 2009 Tino, den kører kun 180km/t, med mindre du fjerne begrænseren og uden den, kører den 225-230 ca på GPS og ikke mere.

  • #7   24. okt 2009 Jesper - arh det er nu ikke helt rigtig... jeg kører std tryk på min lige for tiden, og den render nemt 270 stykker...:)

  • #8   24. okt 2009 Jesper er det nemt at fjerne eller ved du ikke noget om det? smiley

  • #9   24. okt 2009 ¤ Scarface ¤, sorry, jeg gik ud fra at det var endnu en af de der lamme N/A´er smiley
    Men ja, TT´ern kører fint 270 på GPS smiley


  • #10   24. okt 2009 Jesper M - www.turbomotor.dk en speedlimitdefender koster 200,- og så får du installations manual med... utroligt nemt..

  • #11   24. okt 2009 Jesper - arh ja okay, så ska man være glad hvis man rammer 220..;)

  • #12   24. okt 2009 Jesper M, du kan hive speedsignalet fra, men så dur fartpiloten ikke, hvis den har sådan en (det er ikke alle der har det)
    Lidt afhængig af model kan den også godt finde på at gå i nødprogram.

    Ellers skal du ofre en SpeedCutDefencer fra f.eks. HKS


  • #13   24. okt 2009 Og Euro/US-spec'en går 280 smiley

  • #14   24. okt 2009 ¤ Scarface ¤, ja det behøver ikke være en HKS.
    Og ja.. de kører max de der 225-230 hvis man er rigtig heldig! hehe


  • #15   24. okt 2009 • Toffifee •, det har jeg nu aldrig opnået i sådan en.. der er efter min mening ikke meget reel forskel på dem.. EU har officielt lidt mere power, men vejer mere (pga mere udstyr) og den japanske har officiel lidt mindre power og vejer lidt mindre, men reelt yder de ca lige meget og vægten er ikke så afgørende for topfart.

  • #16   24. okt 2009 Jesper S - jep, min kosted 195,- og virker ganske fint:)
    så er det med vinden i nok, solen i håret og ned af bakke! smiley


  • #17   24. okt 2009 ¤ Scarface ¤, jeg havde ikke selv held til at mønstre mere end 223 på GPS i min gamle Supra.. men Lexusen kører nemt over 240, så det må være et bedre samspil mellem VVT-i´en og et mindre tab i gearkassen?

  • #18   24. okt 2009 Jesper S - ja det VVTi der skulle være ren guld..:) gearkassen er så vidt jeg lige husker osse en A340 (hvis det er aut) så der er tabet det samme smiley men jeg ku forestille mig at der er brugt lidt mere tid på indkørsel fra Toyotas side på lexus'erne... smiley deres 2jz har osse lidt mere umf end supraens 2jz ikke?

  • #19   25. okt 2009 ¤ Scarface ¤, jeg kan faktisk ikke huske nummeret på min aut-kasse, men den er ikke den samme, da den har 5 trin og steptronic.

    Som udgangspunkt er motoren i min Lexus sådan lidt taxa-doven, men kun indtil man skifter til sport mode og træder den over tæerne, så lyder den som en arrig BMW R6´er.. og den kan også drifte lidt i sport mode.. selvom den stopper festen inden det går helt galt hehe


  • #20   25. okt 2009 Jesper S - nå for dælen... så lærte jeg noget nyt idag:)

    hehe... Lexus er morfar..:D drift med aut må være som at gå på line med tømmermænd og lukkede øjne... det gør man bare ikke ! smiley


  • #21   25. okt 2009 Jesper S: Jeg er godt nok ikke meget for at indrømme det, men min kører nemt over de 220, den første mkiv`er jeg hentede i Tyskland, ja der ramte vi 240 - 250 nemt og der trak den stadig, i den jeg har nu, hvor der også VAR installeret dilimiter, mener det var en af dem fra Thor, ja det kom jeg også fint over 220 - Når vi snakker topfart så har det at den har tryk væsentligt mindre at sige, end ved f.eks. acceleration og mangt mere at gøre med slagvolumen, som jo i dette tilfælde er ens!

  • #22   25. okt 2009 Men det er naturligvis klart at man, selvsagt, når topfarten hurtigere!

  • #23   25. okt 2009 I en TT - Så blev det indlæg også færdigt! :0)


  • #24   25. okt 2009 Det har så ca. 0% at gøre med slagvolumen direkte.

  • #25   25. okt 2009 Er du gal du er en flueknepper Toffifee, faktum er at det har mere med motorens volumen(ccm) at gøre, end hvorvidt du har en turbo monteret eller ej - Vil du anfægte det også!?

  • #26   25. okt 2009 Gearing har naturligvis også meget at sige, ingen tvivl om det og dermed heller ikke noget spørgsmåltegn ved, at automatgearkassen sikkert gør sit til at formindske den topfart, men ellers ville have kunne nået!

  • #27   25. okt 2009 Det er da pisse ligemeget om det er en 8 liters Viper motor med 400 hk eller der ligger en 2JZ-GTE i selvsamme bil med de samme HK.

    Eller for den sags skyld en 600cc motor fra en kværn (med turbo), der laver 400 hk...


  • #28   25. okt 2009 så bekræfter du jo også blot hvad jeg siger, at Turboen i denne henseende er mindre vigtigt, end det faktum at begge vogne har samme ccm..!

  • #29   25. okt 2009 Jeg siger IKKE, læs mit første indlæg, at TT modellen måske ikke kører hurtigere på toppen, jeg siger blot at turboen i den henseende er væsentligt mindre vigtig, end andre fakta - Så lad nu være at være på tværs, blot for at være det - Ved ikke hvad det er med dig og disse Supra diskussioner..! ;0)

  • #30   25. okt 2009 Her går vi udfra, at en given vogn, har samme blok og gearkasse, det eneste der adskiller den ene fra den anden, er møllen på den ene - Her siger jeg, at møllen bestemt er den mindste faktor af disse 3, når det gælder tophastighed, forstår du det nu?

  • #31   25. okt 2009 Det er jo præcis det, jeg ikke siger, og jeg vil endda påstå, at jeg sagde det forholdsvis klart.

    Det er sjovt, i et andet Supra-indlæg begyndte du også på at svare på alle mulige ting, som OP havde startet med at sige var aktuelt, og begyndte at slå om dig med ting, du slet ikke vidste en skid om (syn af NA Supra med turbo)...

    ...jeg fornemmer sgu et mønster smiley


  • #32   25. okt 2009 Ok, så du vil påstå, at en Volvo 850 med 140 hk på en 2.4 liters motor uden turbo har en lige så høj topfart som en 850 T5 med nøjagtigt samme motor? (Ps. der er offcielt 35 km/t forskel)?

    Og come on, selv ikke på Baboom hopper børnene på dén med de 250 km/t i en 200 hk's NA'er...


  • #33   25. okt 2009 Hmmm, ja den står så for egen regning Toffifee - Hvad du måtte mene og synes, det er jeg pænt ligeglad med - Jeg behøver blot gå ud i garagen, så har jeg svaret på hvad jeg taler om ! Hvad angår den anden tråd, så find den igen og læs den til enden, så vil du se hvad det kom frem til - Jeg udtalte mig udfra hvad jeg selv havde fået oplyst og at sagen måske ikke var helt så enkel som nogen ville gøre den til!

    Men pudsigt som du deltager i disse Supra indlæg, du er måske ked af at kigge ud og se en Volvo holde i indkørslen? Så læs nu for helvede hvad jeg skriver, før du bliver personlig - Naturligvis har turboen noget at skulel sige, men det er IKKE den vigtigste faktor og naturligvis, vil 2 biler, med samme ccm og gearing, med den eneste forskel værende møllen, ja der vil møllen være den mindste udslagsgivende faktor..! Og ja, jeg ved godt at der er forskel på styrken i en n/a aut. gearkasse og den der ligger i turboen, men det er sagen udvedkommende!


  • #34   25. okt 2009 Har du røget? Jeg skriver ikke at de har samme topfart, jeg skriver at forskellen ikke er så stor, som nogen vil gøre den til.......! Iøvrigt sidder jeg nu med min 2. Supra, begge n/a, ked af du ikke synes den er smart nok - MEn den dag du selv får råd til en, eller har noget bedre og smartere holdende end det skrammel af en bletransport, så kan du begynde at bruge ordet "fesen" om en N/a`er, indtil da, er vi nogen der udtaler os udfra den viden vi har, og andre fra den de ville ønske de havde...................! Men her stopper diskussionen mellem os 2, jeg har læst nok af dine evnesvage indlæg, som bygger på hvad du selv læser indi andres indlæg og tildels baseres på hvad jeg må betegne som ønsketænkning - Hvad du iøvrigt ved om børnene på baboom og hvad de hopper på, ja det står for egen regning!
    Iøvrigt passer de 35 km/t du selv henviser til ved volvoerne også ganske fint, med den forskel jeg vil frem til her, jeg skriver at min fint trak ved 240-250 og en anden henviser til at han løb(med turbo) de 270 fint.....


  • #35   25. okt 2009 The Ramster: Det er sjovt, at du sviner min Volvo til, du glemmer bare lige, at den er 4 gange mere værd end en NA Supra (og går det samme på toppen, haha!) smiley

    Og er det pudsigt at nogen deltager i indlæg, hvor de rent faktisk ved noget om tingene? Ok. At du kører dit ignorant-trip er fint nok, jeg synes sgu et eller andet sted, at du skal blive ved, for det er sgu underholdende.

    Ved du forresten hvad der er pudsigt? At du dømmer mig på baggrund af hvad jeg har holdende i garagen, se det er sgu da fordummende, så det vil noget!

    Ps. Jeg synes du skulle læse lidt op på de aerodyniske begrænsninger kontra effekt. Jeg har ALDRIG - ALDRIG hørt om, at det skulle være slagvolumen der bestemte (og/eller havde indflydels på) topfarten...


    ...før nu.


  • #36   25. okt 2009 Okey - Så en 1,3 liters Fiat Panda diesel, med samme gearing som en supra, vil kunne nå samme topfart? Arhhhhh, kom nu frisk.....Naturligvis spiller Slagvolumen en rolle, det er selvsagt! Slagvolumen er jo intet andet end str. på cylindrernes samlede volumen, i supraens tilfælde 6 stk, på lige omkring 500 ccm, altså tilsammen de små 3000cmm - Vil du vove at påstå at du lige så nemt og med samme gearing vil kunne klemme 250 km/t ud af en 1500ccm`er, som du vil kunne af en 3000`er, for hvis du tror det, så bør du vist sætte dig en smule mere ind i tingene og råbe knap så højt...!

    Og ja, selvfølgelig sviner jeg din Volvo, du hev det personlige kort frem, da du begyndte at tale om min kunnen og gøren, så hvorfor skulle jeg ikke?

    Lol, så din Volvo er 600.000 værd...Rofl, yup...! Pudsigt man kan finde XC70`ere 1 år nyere end din, som står til under 250K - Måske du tror at der ikke er betalt afgift på min vogn - Narhhh, ikke her, men igen udtaler du dig uden at have sat dig ind i tingene...Men det er Fint Toffifee - Hyg dig! Jeg har andet og bedre at bruge min tid på, end at miste nattesøvn over det her.......


  • #37   25. okt 2009 Det er da HK, gearing og aerodynamik der afgør topfarten..

    Slagvolumen afgør.... Hvor meget motoren fylder...?


    Her er lige et eksempel..

    Golf 4 1,8T 150HK 216 km/t
    Golf 4 2,3 150HK 216 km/t


  • #38   25. okt 2009 Nå men uden at svine nogen bil til, så er Theis N inde på det rigtige, det handler om et samspil mellem hk/nm, gearing og aerodynamik.

    ¤ Scarface ¤, du har helt ret, der er lidt morfar over sådan en Lexus med atumatgear, men det kører sq godt og at drifte med den, er som at drifte efter en elestik, temmelig uberegneligt smiley


  • #40   25. okt 2009 Tak Kåre Ø :0)

    Jesper og Theis, læg lige mærke til at jeg ikke anfægter de i siger, tvætimod mener jeg at jeg selv siger det samme - Det eneste ejg gør opmærksom på derudover, er at biler har samme slagvolumen samt gearing og derfor bør turboen betyde ganske lidt!
    Og ja, jeg holder stadig på, ja jeg ikke bare holer på jeg ved - At det da til hver en tid vil være lettere at få en tre liters Række 6`er(med den rette gearing, aerodynamik osv. osv) til at køre 250 end det vil med en lille 1,3 liters pispotte! Hvis ikke tror jeg nok at vognene i såvel DTC, som Leman og F1 ville se norget, for ikek at sige meget, anderledes ud!


  • #42   25. okt 2009 *F-S*: LOL.. :0).....

    Folk der taler negativt om Supra for at forsøge at dække over deres misundelse - Og stædigt stå på, at de da til hver en tid hellere ville beholde deres Pug = "De hiver i dilleren mens konen holder målebåndet og puster luft i dyret og stadig når den ikke de 1 cm....På nogen led..!!!" ;0)


Kommentér på:
spørgsmål ang. supra

Annonce