{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækmønster
  • #1   28. okt 2009 Det er ok, minimum er 1.6mm, så der er en smule liv tilbage i dem.

• #2   28. okt 2009 Michael M - ahaaaa.. takker

• #3   28. okt 2009 Vil anbefale dig og skifte ved 3mm. Bare fordi loven siger at 1,6 er grænsen betyder det ikk at dine dæk funger optimalt der..

• #4   28. okt 2009 TTH -steffen - nej nej, selvfølgelig ikke.. Det var bare for at få fornemmelse af, om den kan klare vinteren her over..

• #5   28. okt 2009 Det kan de sikkert godt. men jeg ville skifte hvis jeg var dig.. Der er kun dine dæk mellem bilen og vejen, så hvorfor tage en chance?

• #6   28. okt 2009 Fordi jeg er sådan en god chauffør smiley .. Ej, jeg tror, at jeg skifter til næste sæson..

• #7   28. okt 2009 Lige meget hvor god en chauffør du mener du er så vil jeg jeg stadig syntes det er dumt og køre på dem vinteren over..

• #8   28. okt 2009 JEg skal være ærlig og sige at jeg kører videre på mine sommerdæk i år og lader så være med at køre hvis det sner.. det er SÅ få dage at det overlever jeg nok.

Og dem der siger at mine sommerdæk står dårligere end vinterdæk når det er koldt, dem mødes jeg gerne med til en duel smiley

Når det sner eller er sjappet, så står de dårligere, men så behøver jeg ikke køre.

• #9   28. okt 2009 i skifter skuda ikke når der er 4mm tilbage.

på et nyt dæk er der ca. 8mm mønster mener jeg, også vil i mene dækket er færdigt efter halvdelen. Nej behold du bare dem på sæsonnen over, og når du så rammer markeringsmærket, så skifter du.

Indtil da er jeg blot glad for at du har vinterdæk, og ikke er en af de kloge som ikke mener de er nødvendige, og som ham idioten der hamrede op bag i mig med 40kmt pga. manglende vinterdæk.

• #10   28. okt 2009 Køb du hellere et sæt vinter dæk.

Et er du har 4 mm til regn vand , men giver dælme ikke meget vejgreb når der er sne og sjap.

Mit liv er helt sikker mange flere penge værd end de 2500-3000 kr et sæt vinterdæk koster.

Mon ikke også dit er det hvis du tænker over det.

• #11   28. okt 2009 "Indtil da er jeg blot glad for at du har vinterdæk, og ikke er en af de kloge som ikke mener de er nødvendige, og som ham idioten der hamrede op bag i mig med 40kmt pga. manglende vinterdæk"

Var det isglat, sjap eller sne?
    Hvis ikke, så havde han nok banket op i dig alligevel.

Jeg har været med til at teste vinterdæk mod sommerdæk i koldt vejr, i sne på isglatte veje og i sjap.

Konklusionen er klokkeklar, med mindre det er sne eller sjap, så er du IKKE hjulpet af vinterdæk, på isglat vej var der minimal forskel til vinterdækkets fordel.

Så kan du undgå at køre i de ovennævnte tilstande, så spar pengene.

Men nej, det er aldrig klogt at køre med for lidt mønster, uanset hvad.

• #13   28. okt 2009 Bo L, vi testede str. 215/40/17.

Og jeg vil give dig ret i at man ikke skal tro mand er supermand og man skal køre fornuftigt, men du får mig ikke overbevist om at jeg har behov for vinterdæk, hvis jeg ikke kører når det sner eller der er sjap.

Er der isglat kører jeg ikke alligevel.

Kommentér på:
Dækmønster

Annonce