{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
30.951 visninger | Oprettet:

hjælp min bil vil ikke starte :'( {{forumTopicSubject}}

Min clio er pludselig død.. fra det ene minut til det andet.

Jeg afleverede imorges min datter i dagplejen. 10 minutter efter da jeg igen skulle køre ville bilen bare ikke starte smiley jeg drejer nøglen og der sker absolut intet. det eneste der sker, er at sælgfølgelig sættes strømmen til, og man kan høre lyden af benzindysen som åbner. det er alt. prøvede at tilslutte startkabler, men det gav kun en kliklyd som sagde tik tik tik tik tik tik osv,, når tændingen var slået til.

Er motoren abre stået helt af?? eller hvad kan det være.
Fik at vide at det kunne være starteren (var mit første bud) men så skulle man kunne trække bilen igang, og heller ikke der skete der andet, end at lyset i instrumenterne blinkede.

Hvad kan det være??? Jeg ved godt det kan være mange ting, eller måske bare en latterlig ting som en sikring, men kom med jeres bud, alt skal prøves.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp min bil vil ikke starte :'(
  • #1   2. nov 2009 Bund stykket i din tændnings lås.

• #2   2. nov 2009 Jeg vil gætte på at det evt kunne være en dårlig stelforbindelse fra batteriet. Når starteren klikker så plejer der at være "lidt" strøm på men ikke nok til at starteren kan trække motroen rundt. Du skriver at i heller ikke kan skubbe den i gang. Kan også godt være fordi at der ikke er nok strøm på batteriet til at den kan trække alle de elektroniske ting. Tror ikke at det er bundstykket da der så slet ikke ville ske noget når du prøver at starte bilen. Du skulle vel ikke have en voltmeter så du kunne prøve at måle spændingen på dit batteri?

• #3   2. nov 2009 nej detsværre ikke lige her, da jeg er på "arbejde" men skal tjekke det når jeg kommer hjem smiley men det lyder fornuftigt det du siger.. Da vi forsøgte at trække den igang, da jeg slap koblingen begyndte lyset i instrumenteringen at blinke som om der ikke var strøm nok.. så det kunne være reastiskt

• #4   2. nov 2009 batteriet er det jo så heller ikke, når startkabler ik virker.... men ja, det kan være mange ting. få da en mekker til at fejlfinde på den, du kan jo bare sige han/hun højst må bruge en time på den, så koster det da ik mere end 500kr ca...

• #5   2. nov 2009 Hvis den ikke kan trækkes i gang, kan det nemt være en sikring, tjek dem først, derefter tjek tændrør om der er gnist.

• #6   2. nov 2009 brian - det ville være røv surt at smide den til mekkeren hvis det bare er en sikring, og at jeg skal betale 500 kr, for at han skal finde ud af det. hvis jeg kan gøre det gratis selv. det kan selvføleglig også være noget som han kun ville kunne finde..

Pind - det er også skrevet bag øret smiley

• #7   2. nov 2009 starter , batteri , generator, bundstykke af tændingslås.
    der er nok at gå igang med smiley

• #8   2. nov 2009 Det skal lige siges, at de sidste to dage er min kielrem begyndt at hyle en lille bitte smule.. ved ikek om den har nogen betydning for det??

• #9   2. nov 2009 Hovedstrømsfejl. Knækket stelledning mellem motor og karosse.

• #10   2. nov 2009 Bare den ikke er sprunget? Har du tjekket om den stadig er der? For ellers vil den jo ikke lade.

• #11   2. nov 2009 Altså nu skal det lige siges at den lader.. for ellers ville jeg har kunnet set det imorges da bilen startede første gang og fungerede ubeklagelig. og der er stadig strøm på bilen, så er det jo ikek fordi batteriet er total kolapset

• #12   2. nov 2009 Det er som jeg siger en hovedstrømsfejl. Den eneste grund til at en starter klikker er, at den kke få strøm nok. Prøv at tilslutte det sorte startkabel mellem batteriets minus-pol og et sted på motoren tæt på starteren hvor du er sikker på god forbindelse. Jeg vil næsten vædde med den starter så.

• #13   2. nov 2009 hvad væder vi så :D? for jeg er på smiley

• #14   2. nov 2009 vinderen må klappe taberen i røven. Ha ha smiley

• #15   2. nov 2009 straks skal det gå ud over piger smiley smiley

• #16   2. nov 2009 Men det kræver jo selvfølgelig at dit batteri er fuldt funktionsdygtigt, og at pol-skoene på batteriet er spændt ordentligt.

• #17   2. nov 2009 jamen altså der har ikke været nogen problemer i et helt år, siden jeg sidst fik skiftet motor.. så det kommer som et chok fordi den virkede fint da jeg tog afsted, men da jeg skulle videre var den bare død

• #18   2. nov 2009 Så gentager jeg lige mig selv: Knækket stelledning mellem motor og karosse. Prøv det med startkablet og vend tilbage om det lykkedes eller ej.

• #19   2. nov 2009 will do

• #20   2. nov 2009 Brian L >> Man kan ikke altid starte en bil med startkabler hvis batteriet er helt klappet sammen. Det skete for min Kærestes Fabia. Den var helt død, og det var KUN batteriet. Den kunne ikke skubbes igang, den kunne ikke starte med startkabler, den var død. Men nyt batteri, så kørte den.

Men stelforbindelse, starter eller batteri lyder sansynligt. Min tidligere Polo fik skiftet starteren to gange på en uge ( første starter havde en fejl ). Den havde nogenlunde samme symptomer udover at den kunne skubbes igang.

Hvis kileremmen hyler, så er det som regel fordi den glider. Det kunne godt medføre at den ikke lader ligeså meget som den burde, og derfor vil spændingen falde på batteriet. Det med at det ikke virker med startkabler, har I prøvet at lade den anden bil køre med lidt omdrejninger i 5-10 min ? Der skal være lidt strøm på batteriet før du kan starte den med startkablerne.

• #21   2. nov 2009 kielremmen hyler af og til.. dvs det er ikke hver dag.. og i tilfælde er det meget små hyl, som om den lige smutter et par gange.. måske et lille hyl to gange om ugen eller sådan..

• #22   2. nov 2009 det kan jo være mange ting, men som annoncens ejer beskriver det, lyder det ik til at være strøm problem, men nemt en stel forbindelse, er der startspærre på den bil..??

• #23   2. nov 2009 Ja plus at det er en god ide at slukke lyset på den bil der giver strøm. Så går det lidt stærkere. Og den skal op over 1000 omdr/min,

• #24   2. nov 2009 Brian L - ingen startspærrer

• #25   2. nov 2009 Der er jo den mulighed at starteren er stået af så den godt nok klikker i relæet men ikke driver startmotoren. Men en Dårlig sted kunne sagtens være en plausibel forklaring. Prøv som der tidligere er forslået at sætte start kablet direkte fra batteriet til motoren.

Det kan også være batteriet der er dødt. Og at det måske lige kan levere strøm nok til at få de små lys til at virke og benzinpumpen til at køre. Men starteren trækker jo noget mere strøm. Så der er sådan set muligheder nok.

• #26   21. mar 2016 Endnu en død tråd, men jeg vil tro problemet er løst - mon ikke det bare vare en dårlig stelforbindelse?

• Nicolai Friis H
    Nicolai Friis H Tilmeldt:
    sep 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #27   4. sep 2017 Tror os mest på dit batteri er faldet sammen.så kan du lade på det herfra og til juleaften og intet vil hjælpe og alt dit elsystem går ned.nyt batteri på med godt power og du køre igen smiley

• Michella Mejdahl S
    Michella Mejdahl S Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #28   19. jan 2018 jeg har en passat 1,9 tdi, den vil ikke sige en lyd når jeg prøver at stare den. men al lyse gå ud ind i bilen. hvad er det

• #29   19. jan 2018 28 nyt batteri så køre bilen igen

• Jiko B
    Jiko B Tilmeldt:
    nov 2019

Følger: 1 Svar: 2
    #30   25. nov 2019 Rend mig

• Jiko B
    Jiko B Tilmeldt:
    nov 2019

Følger: 1 Svar: 2
    #31   25. nov 2019 Har et problem på en passat 2006 diesel som ikke vil starte. Kom med bud.
    1) generator skiftet
    2) batteri skiftet
    3) starter skiftet
    4) adskillige føler og sensor omkring skiftet
    5) stelforbindelse tjekket
    6) en eller andet gearkasse forbindelse er også blevet tjekket og det var ikke det
    7) diselpumpe,filter osv. tjekket
    8) startspærre tjekket
    9) kørecomputer/styreenhed/cdiboks/motorstyringsboks (kald det hvad i vil) har vi lånt fra en anden bil som virker, men stadig intet.
    Og mere endda! Hvad i alverden kan det min være ?

Og ps: hvad angår det gamle tråd om clioen det så grimt ikke at melde tilbage på om noget virkede, eller om hvad det var eller om bilen blev skrottet eller motor udskiftet eller hvordan og hvor ledes det tarveligt

Kommentér på:
hjælp min bil vil ikke starte :'(

Annonce