{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.538 visninger | Oprettet:

VMAX - Test af luftfilter...?? {{forumTopicSubject}}

Hey - Har lige læst testen som VMAX har lavet af luftfiltre, og det var da egentlig meget interessant, men bærer artiklen ikke UTROLIG meget præg af at det netop lige er ved importøren af K&N at VMAX har fået lavet deres tests?

Hele annoncen handler faktisk kun om hvor fantastisk K&N er og hvor dårlige både papir og skumfiltre er i forhold til. Men hvad med at de havde nævnt andre anderkendte mærker som f. eks Green, Sparco, Pipecross osv..?

Og iflg Dot E som importerer K&N er skumfiltre noget bras, men alligevel sælger de dem fra deres hjemmeside..??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VMAX - Test af luftfilter...??
  • #1   5. dec 2009 Helt enig.. Man skal ikke tro ALT hvad man læser... Der er noget noget reklame-penge indeover der...

• #2   5. dec 2009 **noget noget = nok noget

• #3   5. dec 2009 Ja lige præcis. Hvis de ville lave en test vi kunne bruge til noget kunne de teste 5-10 forskellige filtre på nogle forskellige biler og se hvilket der gav bedste gennemstrømning samt flest hk/moment.

De har brugt 4 sider af bladet på at fortælle at K&N er bedre end et billigt skod-filter. Det kunne jeg da godt have fortalt dem, men hvad fanden kan jeg bruge det til..?

Det eneste nye ved artiklen (for mig) var at man kan miste op til 5-10 hk med bare at smide et tilfældigt filter på uden de ordentlig rør-føring og kold luft osv.. - men alt andet var jo bare ren reklame for K&N!

• #4   5. dec 2009 Kig nu ordentligt efter.. Der står bl.a. noget om ordentlige filtre, og der er bla. Green også nævn. Men ja, det er da klart, at K&N bliver nævnt meget - de har jo trods alt nærmest "grundlagt" hjælpen, som jeg intet galt ser i.

• #5   5. dec 2009 Som du nøvner er det individuelt fra bil til bil hvilket filter fungere bedts, alt efter motorvolume, temperatur, flow osv osv.. K&N er bestemt ikke bedst på alle biler, så kan folk råbe så højt de vil, det ændre ikke ved fakta at andre mærker er lige så stærke på markedet, og i udviklingen!! Der er bare mange der sværger ved K&N førdi det var dem der 'startede dille' så at sige, og derfor lukker af for alle argumenter imod!! Lad dem bare betale overpris, for hvad vi andre nøjes med det halve for ;-P

• #6   5. dec 2009 Halvdelen af VMax er jo alligevel reklamer, men det lægger man ikke mærke til, da alle reklamerne handler om bilrelaterede ting. Det blad burde efterhånden være gratis.

• #7   5. dec 2009 Ja, nogen uvildig undersøgelse er det sgu ikke...

Jeg kører selv med et filter fra Biltema, og som de fleste nok ved, så er det vigtigste placeringen af filteret, ikke farven eller mærket på det...

• #8   5. dec 2009 nu tog de vist også udgangspunkt i netop filtreringen frem for effekt forøgelser, og de filtre der var valgt var et bredt udpluk af dem der køres med i dk..

Men der er mange uafhængige tests der siger noget andet.. flow mæssigt vinder de japanske næsten altid. men filtreringsmæssigt taber skum filtre... så kan man jo selv konkludere at de er til performance og ikke hverdagskørsel...

Men gennemgang af de forskellige tests viser det sig IMO at Apex`i filtrene scorer meget højt i både flow og hk test.. så ønsker man et alternativ kunne det jo være muligheden...

• #9   5. dec 2009 Også et fint review her:
    http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/

• #10   5. dec 2009 I deres test var Apex bedst

Kommentér på:
VMAX - Test af luftfilter...??

Annonce