{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.718 visninger | Oprettet:

opvejning af bil {{forumTopicSubject}}

hej, har en gul pladede sportsvan, som jeg godt kunne tænke mig at få vejet op, så den må trække noget mere på krogen, (vil gerne starte med at finde ud af hvad det ville koste ekstra i vægtafgift) men mit spørgsmål er, er det skat jeg skal have fat i eller hvad ????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opvejning af bil
  • #1   6. dec 2009 det koster ikke mere vægtafgift, da bilen jo ikke kommer til over vejer mere. det er jo lastevne på trækket, der bliver vejet op

    og du kan lægge 50kg til din bil´s egen vægt, så har du sådan ca, hvormeget du kan får trækket vejet op,

    det koster 650kr for det papir( godkendelse), du skal have med til syn, når den skal vejes op.


  • #2   6. dec 2009 er ikke sikker på at jeg forstår det helt, men her er lidt data på min bil.

    egenvægt = 1300 kg

    tilladt totalvægt = 2025 kg

    med bremser = 1500 kg

    uden bremser = 500 kg


  • #3   6. dec 2009 Opel driver den er ny den med de 50 kg.

    50 kg reglen er noget med kørekorts regler, og slet ikke noget med tilkoblingsvægt maximum at gøre.

    Kig på din mærkeplade på bilen den sidder enten i døråbningen eller i motorrummet, stelnummeret er tillige angivet - der står 4 vægt angivelser.
    Afhængig af rækkefølge så kan du bruge de to af dem.
    Det højeste tal er samlet vogntogsvægt det tal som står lige over er max tilkoblingsvægt.
    Skulle den være lig med den vægt du har i forvejen så kontakt din forhandler og bed dem om dokumentation for max tilkoblingsvægt. (hvis den altså kan klare mere).
    Der er dog den betingelse at selve tilkoblings krogen kan klare vægten.
    mangler mærkepladen på selve tilkoblingen skal du skaffe dig en sådan da det er en af betinglelserne for opsætningen at man kan se hvad krogens max belastning er.

    Hilsen Søren




  • #4   6. dec 2009 okay, mange tak, så kan jeg jo starte med at se om der er et skilt på mit træk

Kommentér på:
opvejning af bil

Annonce