{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.984 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang. uheld og forsikring?! {{forumTopicSubject}}

Lad os sige jeg giver 10.000dkk i forsikring for min bil

Jeg kører så galt og totalskader lortet. Stiger min forsikring så voldsomt hvis jeg får samme eller anden bil?

Har nemlig smadret to biler og mener ikke mine forsikringer blev dyre dengang.

Nogen der ved dette?

Dennis

PS: Har ingen intentioner om at smadre min bil...bare roligt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. uheld og forsikring?!
  • #1   8. dec 2009 Ja du stiger i premie, hvis du ikke har friskade og det tror jeg ikke du har

  • #2   8. dec 2009 Nej har jeg ikke. Men ved du om det er meget man stiger?

    For da jeg smadrede min Saxo og fik Bravoen bagefter steg jeg ikke særlig meget...


  • #3   8. dec 2009 Det ved INGEN her.. det ved dit forsikringsselskab

  • #4   8. dec 2009 Okay tak...skriver lige til ham/hende så:
    http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=108393

    smiley

    Spørger hvad folk selv har oplevet...tror da mit forsikringsselkab vil undre sig hvis jeg ringer og spørger hvad der sker hvis jeg totalskader min bil...hehe


  • #5   8. dec 2009 Jesper S, det har ikke noget med friskade og gøre...

    Dennis, hvis du er forsikret i tryg eller alm Brand, har du fast præmie ordning, hvilket betyder at din forskirng ALDRIG bliver dyrre uanset hvor amnge skader du laver, du er sikret den ancinitet du har optjent...


  • #6   8. dec 2009 Næ, det er da et fair spørgsmål, det kan være for at finde ud af om det kan betale sig at have kasko, f.eks.

  • #7   8. dec 2009 Sidder selv i Tryg, så spørg endelig hvis det er smiley ... Hehe

  • #8   8. dec 2009 Friskade/fast premie er vistnok det samme smiley


  • #9   8. dec 2009 Jesper S, nej det er ikke det samme...

    Tag f.eks GF der kan du som ung godt købe en bil forsikring m. friskade dækning, men ikke fast præmie. Forstået på den måde, at brand, tyveri, glasskade og nedfaldende genstande ikke, vil medføre bonus tab, eller betaling af selvrisiko, men køre du selv galt eller får hærværks eller parkerings skader, skal du betale selvrisiko, og det meføre bonus tab.

    Så det er ikke helt det samme...


  • #10   8. dec 2009 Michael H: Takker for svaret...! Vil lige læse min police igennem. For mener nemlig at min forsikring sted lidt sidste år fordi de lavede nye præmietrin...som gjorde at hvis man lavede en skade blev man på samme trin.

    Takker for hjælpen drenge...


  • #11   8. dec 2009 Vi har afskaffet det gamle begreb ”fastpræmieordning”, som man kunne få som elitebilist. Til gengæld tilbyder vi nu alle vore kunder en bilforsikring uden bonustab. Det betyder, at hvis du har en belastende skade, rykker du ikke længere 2 trin tilbage, men bliver blot stående på samme bonustrin et forsikringsår mere. Og det uanset om du er 20, 40 eller 70 år og uanset om du kører i trin 2, 5 eller 9.

    Michael: Kan du oversætte til normal dansk tak? smiley


  • #12   8. dec 2009 Jamen hvorfor læser du ikke bare hva der står i din police? Der står svaret. Du har jo selv skrevet under på det smiley

  • #13   8. dec 2009 Dennis, ja det kan jeg da smiley ...

    Det betyder at, UANSET hvilken skade du har, vil din bil forsikring aldrig ændre pris, da det er en "fast-præmie" du køre på. Lige som tryg og alm brand.
    Det betyder har du en skader som du får skylden for, vil du have det samme ancinitets trin et år ekstra, i stedet for og blive frataget ancinitetes trin. Forstået på den måde at der går yderligere et år, før end din forsikring bliver billigere hvis ikke du er elite billist endnu.

    Håber du kan bruge det svar...


  • #14   8. dec 2009 GID: Det er ikke min forsikring...det er en kammerats...men vi fandt ud af det...og han fik lavet sin forsikring inden de nye regler hos Sønderjyske...så han stiger...rimelig øv

  • #15   8. dec 2009 Mange tak Michael...en fornøjelse med behjælpelige fagfolk

  • #16   8. dec 2009 Dennis:
    Det betyder, at hvis du betaler 10k på trin 5 om året nu, laver en skade. Hvis du så ikke har "bilforsikring uden bonustab", så vil du rykke tilbage til trin 7 og måske betale 12k om året i stedet for. For hvert år rykker du så eksempelvis et trin ned, så om et år, skal du betale 11k årligt.

    Hvis du har "bilforsikring uden bonustab", så går der bare to år før du falder et trin, i stedet for at du i 2 år skal betale en større præmie.

    Jeg håber at det gav mening smiley

    TopDanmark (som jeg har) kører det også på den måde, hvilket er ganske rart!


  • #17   8. dec 2009 Låner lige din tråd .. Håber det er i orden .. smiley

    Hvor lang tid tager det normalt og finde skylden og få afsluttet en forsikringssag ?
    - Jeg kørte galt den 18. April 2009 .. Vi er ikke enige om skylden .. Så er overladt til forsikringsselvskabet ... Men har ikke hørt fra dem siden .. smiley
    - Hvis jeg får skylden. ja så stiger jeg selvf.. men er det med tilbagevirkende kræft ?


  • #18   8. dec 2009 Patrick M det er meget forskelligt fra sag til sag, da der kan være mange faktore der kan spille ind.

Kommentér på:
Spørgsmål ang. uheld og forsikring?!

Annonce