{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.541 visninger | Oprettet:

Philips X-treme Ultinon LED H4/H7 pærer {{forumTopicSubject}}

Er der nogen herinde der har været til syn med bil der har eftermonteret LED pærer som disse H7 eller H4 pærer fra Philips eller anden leverandør. ?


Samtidig lidt info til jer der overvejer at købe dem:

Jeg købte dem lige da de kom ud for et år siden til min Mercedes A klasse fra 05. Det er nok et af de bedste køb jeg har jeg gjort mig, ihvertfald når det gælder bilen..
De pærer er helt vildt gode, ca. 80 % mere lys end almindelige halogen. Samtidig er de hvide/is-blåhvide.. faktisk syntes jeg de er skarpere end de fleste xenon. Det rigtig gode ved dem er at de er meget nemme at montere og kræver ikke lygtevask som xenon gør.

Ang. Politiet har de aldrig haft stoppet mig på trods af at jeg er kørt forbi adskillige patruljer i Cityområdet i København.

-Sågar var der 2 betjente der komplimenterede dem og sagde gid alle havde pærer der var så gode så antallet af uheld ville blive nedbragt.

(Til jer der tror de blænder -Det gør de ikke! Det er et spørgsmål om at indstille parabolen i lygten rigtigt ned mod vejen, så den oplyser vejen 30 m og har et fald på 1 % som lovgivningen siger)

Alt i alt meget anbefalelsesværdigt! Jeg vil bare vide om folk er kørt igennem syn og det er blevet påtalt eller synsmanden har været tilfreds. Ikke folks holdning til selve pæren eller LED/xenon eftermonteret??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Philips X-treme Ultinon LED H4/H7 pærer
  • #1   24. feb 2018 Søg i forum.. Den har oppe før 74828 gange

  • #3   24. feb 2018 Det står på æsken at de ikke må bruges på offentlig vej. så det burde vel give en påtale af en art.

  • #5   24. feb 2018 jeg havde overvejet dem til min e60..

  • #6   24. feb 2018 Jeg har kørt 35.000 km med dem i vores Jazz, er aldrig blevet stoppet pga pærerne og de giver et fantastisk lys og blænder ikke hverken i lygte apparat eller når man møder den modgående smiley Det er også H4

    Der går dig 3 år før den skal til syn smiley


  • #8   24. feb 2018 Så hellig vil jeg ikke strække mig til at blive.

    Jeg forstår fuldt ud behovet. Det er ikke alle nyere moderne biler der har en skid bedre lys end en gammel mondeo fra 99


  • #11   24. feb 2018 Korrekt indstillede tågelygter blænder da ikke. Ganske som gældende for nærlys, skal de have et fald på 1%.

  • #13   24. feb 2018 Tågelygter og nærlys spreder lyset lige meget i den nederste del af "lys-billedet".
    Det asymmetriske nærlys kaster der ud over lyset højere op i højre side af "lys-billedet".


  • #15   24. feb 2018 Når vejen er våd kan tågelygter godt spejle sig op og blænde, men ved alm tør vej bør de ikke blænde hvis de er korrekt indstillet smiley

  • #16   24. feb 2018 #14 smiley Ja, det kan være hårdt med de sure opstød smiley

  • #18   24. feb 2018 Nej, tågelyset er ikke asymmetrisk indstillet, da det ikke er asymmetrisk opbygget.



  • #24   24. feb 2018 Tågelys = symmetrisk lys med 1% fald i strålebundte (venstre)
    Nærlys = asymmetrisk med 1% fald i strålebundte (højre)


    profilbillede
  • #26   24. feb 2018 smiley Nå du vidste det godt, der kan man da bare se. smiley

  • #29   24. feb 2018 Hej har du et link til hvor de kan købes.Jeg vil godt prøve dem.PS de skal være med (toyota sokkel.)

  • #30   24. feb 2018 Landberg.dk

  • #31   24. feb 2018 Enig købte også hos landberg, de har også en liste over kunder der har monteret dem uden problemer og hvis du er heldig er din bil på listen smiley De fylder lidt mere end almindelige pærere men passer på langt de fleste og mange flere end de har på deres liste, som viser hvor de er monteret uden problemer smiley

  • #32   24. feb 2018 Mange tak.

  • #33   24. feb 2018 #17 er enig med dig tågelys spreder til siderne.. Det gør i hvert fald mine smiley


    --- svar til første indlæg. jeg har led pærer hele vejen rundt på min bil. Fik syn og en mundtlig advarsel af synsmanden smiley nej det er ikke philips led jeg har og jeg er sikker på mine pærer lyser lige så godt som philips pærer. Jeg giver ikke link til disse pærer, da jeg har en aftale med producenten hvor jeg kan får en del kommission ved at sælge deres pærer videre..


  • #35   24. feb 2018 Har jo svaret før.. Kig på besked #1 men ku ikke lad være med at svar på hans spørgsmål alligevel

  • #37   24. feb 2018 Kina pærer der koster 60% billigere end philips og lyser lige så godt smiley jeg er da tilfreds.. Brokker mig ikke. Og dem jeg solgte til brokkede sig heller ikke

  • #39   24. feb 2018 Forståeligt.. Alle har sin mening, og jeg respekter det smiley

  • #40   24. feb 2018 Easy4,

    Ej heller er politiet den udøvende magt (det er regeringen i samråd med dronningen) politiet er en myndighed der arbejder under justitsministeriet for at tilvejebringe at alle ca. 1500 love overholdes, herunder bl.a. Færdselsloven.

    I færdselsloven findes der intet regulativ hvor det det må anses for værende ulovligt at anvende LED pærer som nærlys, fjernlys eller tågelys, uagtet om de er eftermonteret. Derimod er det som nogle af jer rigtignok har postet smiley beskrevet at lygterne med nærlyspærer skal oplyse vejen 30 m asymmetrisk mod højre, have et fald på ca 1 % samt være ensfarvet på begge sider.

    Deraf min tvivl om en synsvirksomheds dømme i en situation hvor synsmanden bemærker disse.

    Det eneste der gør disse pærer "ulovlige" er deres endnu manglende E-godkendelse og ECE-godkendelse, som er en godkendelse der kan udstedes af færdselsstyrelsen og er fastsat FN's Økonomiske Kommision for Europa.. Deraf navnet.

    Jeg har stadigvæk ikke hørt fra nogen der har stået i en lignende situation til trods for jeg har læst adskillige andre opslag om emnet igennem.. Der må være nogen ?!?!


  • #41   24. feb 2018 i_ipek. smiley

    Din bil er også kun betinget godkendt de sidste to gange den har været til syn, sjovt nok er det hver gang dit lorte lys der er probemet. smiley

    Det bar for sjau


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #42   24. feb 2018 #0
    Som udgangspunkt så er det 1%, men på mange biler med reflektor lygter der er det 1.3% mener jeg det er


  • #43   24. feb 2018 Det står ikke beskrevet i lovgivningen, Daniel C

  • #44   24. feb 2018 Det står oven på selve lygten på min smiley

  • #45   24. feb 2018 #41 han skrev at lyset ikke virker fordi der var monteret led pærer smiley så han ikke fik skylden for det ved at syne en der var monteret led pærer.

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #46   24. feb 2018 Det kan godt være at det ikke står i lovgivningen, men hvis du tager et nærmere kik på lygteglasset der står det skrevet hvad de enkelte lygter skal have af fald

  • #47   24. feb 2018 Betinget godkendt.... smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

  • #48   24. feb 2018 Er ligeglad med om det er betinget.. Er det godkendt? Ja.. Så intet problem. Mine lys virker godt hele vejen rundt.. Du snakker om sidste 2 gange. Første gang havde jeg almindelig pærer på min bil som var bare fejljusteret, det til sidste syn jeg havde led pærer

  • #49   24. feb 2018 Kunne jeg få folk til at stoppe deres post af individuelle meninger og diskussioner og lign med og mod hinanden og lade folk der har stået i denne situation svarer til gavn for os der gerne vil vide det ?

  • #50   24. feb 2018 Betinget.... smiley smiley smiley smiley smiley

  • #52   24. feb 2018 Er stadig ligeglad.. Hvis du prøver at irritere mig, så dur det ikke smiley prøv det med en anden smukke ??

  • #54   24. feb 2018 Really guys?

  • #56   24. feb 2018 Heeelt væk ;D
    Sæt jer og se https://youtu.be/3OewporXiHs

    I keder jer for meget kan jeg se..


  • #58   24. feb 2018 Easy4,

    Du citerer mig uden en nærmere beskrivelse på hvor du mener at de må findes ulovlige ?!?! Ekstrem dårlig argumentation..

    Ja når du henviser til magtens tredeling ved at nævne den lovgivende og dømmende magt så er du forkert på den når du efterfølgende siger at den udøvende magt er placeret hos politiet. Læs om magtens tredeling..

    Det er simpelthen ikke studenterhuen der trykker... Men det er også okay, den er heller ikke til for alle smiley

    Og kunne vi så runde diskussionerne af så lade tråden forblive til dem der kan svare på det jeg søger? smiley


  • #59   24. feb 2018 Trådstarter.. De har liige kneppet din tråd lige frem, såå du skal ikke forvente noget mere nu smiley håber du har fået dine svar. Rigtig god lørdag aften til jer gutter

  • #60   24. feb 2018

    profilbillede
  • #62   24. feb 2018 Patrick

    Der står på fstyr.dk hvorfor LED ikke er lovlige i Halogengodkendte lygter.
    Pæretypen skal stemme overens med lygtens godkendelse,


    Det er ikke tilladt at anvende anden lampe (lyskilde) end den, som lygten er beregnet til eller e- eller E-godkendt med.
    En halogenlampe kan skelnes fra en gasudladningslampe (»xenonlampe«) ved, at halogenlampen har glødetråd, mens gasudladningslampen har gnist-gab. En gasudladningslampe er derudover tilsluttet en højspændingsenhed (trans- former/ballast) til frembringelse af lysbuen over gnistgabet.
    En halogenlampe og en gasudladningslampe har ikke samme dimensioner. En gasudladningslampe i en halogenlygte passer derfor ikke til lygtens brænd- punkt, hvorfor lygten får en forkert lysfordeling. Enten blænder lygten (har ikke en klar lys/mørkegrænse og udsender strølys over lys/mørkegrænsen), eller den oplyser ikke vejen tilstrækkeligt.
    For ikke-e-/E-godkendte lygter, der ikke umiddelbart ses beregnet til gas- udladningslampe, er det kun tilladt at anvende gasudladningslampe, hvis der foreligger oplysning fra lygtefabrikanten om, at lygten er beregnet til gas- udladningslampe.
    For e-/E-godkendte lygter er det kun tilladt at anvende gasudladningslampe, hvis lygten er godkendt hertil. Såvel nær- som fjernlyslygte (til gas- udladningslampe) er »D«-mærket (hvor en halogenlygte er »H«-mærket). Der- udover skal gasudladningsnærlys- og fjernlyslampe være »E«- eller »e«- mærket. De fleste øvrige lygter er E-godkendt, og så skal lampen være »E«- mærket.
    En »e«- eller »E«-mærket nærlys- og fjernlyslampe har dog forskellig fatning afhængig af, om den er en halogen eller gasudladningslampe. En »e«- eller »E«-mærket gasudladningsnærlys- og fjernlyslampe kan derfor ikke monteres i en »e«- eller »E«-mærket halogenlygte (og omvendt).
    En del biler med »e«- eller »E«-mærkede halogenlygter er imidlertid eftermon- teret med uoriginale gasudladningslamper. Dette er ikke lovligt, da lygten ikke er godkendt hertil, og lampen ikke er »E«- eller »e«-godkendt/mærket (bemærk, at når ulovlige, uoriginale gasudladningslamper oplyses at være »e«- eller »E«- godkendt/mærket, er det kun højspændingsenheden, der er »e«- eller »E«-god- kendt/mærket; og det for EMC, jf. pkt. 6.01.002).


  • #63   24. feb 2018 Easy4

    Really ?? Copy pastede du lige en privatpersons beskrivelse?!?! Du simpelthen for dum værsgo'
    Vær nu kildekritisk hvis du vil argumentere.


    profilbillede
  • #64   24. feb 2018 Bagermesteren

    Interessant er det noget du gider smide et link på ?


  • #65   24. feb 2018 http://www.fstyr.dk/~/media/3E739FC3448E4A76B566B2765DB08A48.pdf
    6.02.001

    Punkt 2
    læs alt det med blåt


  • #67   24. feb 2018 Du for dum simpelthen smiley

  • #69   24. feb 2018 Var det dokumentation nok?



  • #71   24. feb 2018 Bagermesteren

    Tak for at dele det interessante stof. Imidlertid besvarer det ikke så meget da det omhandlende beskriver brugen af gasudladningslamper. Men det er kun xenon der er en gasudladningspære af hvad jeg kan læse.. ikke LED


  • #72   24. feb 2018 Så skal jeg hjælpe dig lidt.

    Det er ikke tilladt at anvende anden lampe (lyskilde) end den, som lygten er beregnet til eller e- eller E-godkendt med.
    halogenlygte er »H«-mærket

    Når LED bliver E mærket, så bliver det ikke til H fatninger, For H fatninger er KUN til Halogenpære.

    LED pære må kun benyttes i LED godkendt lygter,
    Forstår du det så nu?


  • #74   24. feb 2018 Men det passer bare ikke helt for der er ikke regulativ for typebestemte pærer til lygtehus. En halogenpærer med rette pasform må godt sidde i lygten uanset om det er en fra Kina eller Danmark. LED pæren har samme pasform som en almindelig halogen. Det har Xenonpæren ikke og den er jeg med på

  • #76   24. feb 2018 Jamen hvis du har taget dig beslutningen om din egen holdning, hvorfor har du så oprettet et forums emne om det..

    Det er jo ulovligt på offentlig vej, hvorfor vil du ikke forstå det.
    Det står jo også på kassen du har lagt et billede op af.?


  • #77   24. feb 2018 Der er en godkendelse på selve lygten, Det håber jeg du ved?

    Halogen er lig med H godkendelsen
    Xenon har D som godkendelses bogstav,
    LED har deres egen, Ved ikke lige hvilket det er lige PT, men det er ikke H


  • #80   24. feb 2018 Læs nu mit opslag igennem hvad er det jeg spørger om ?? Suk hvor må man gentage sig selv

    Er der nogle der har været til syn med pæren eftermonteret.. hvis ikke så stop kommentarene jeg er ikke i tvivl om at de ikke er e-mærket eller ej !?! Det utroligt at hver eneste gang sådan et opslag her laves så ender det med folks personlige holdninger. Dem er jeg fuldstændig ligeglad med.. og Easy4 jeg tager gerne en politisk debat med dig om terminologi du tydeligvis ikke har en bjæle forstand på.


  • #81   24. feb 2018 Men det bliver en anden dag og i et offentligt forum

  • #83   24. feb 2018 Det jo ligegyldigt hvad Jørgen Jørgensen mener og hvad FDM mener.. har i været til syn med det eller ej???

  • #88   24. feb 2018 Thomas

    Han er for dum simpelthen, en Sønderjyde der ikke følger så meget med men bag skærmen forsøger sig som debatør .. ved at Google sig til sin viden


  • #89   24. feb 2018 Ja det kan de sagtens Thomas smiley Jeg kan lige finde en liste til dig med kompatible biler nu hvor forummet vidst ikke rummer det jeg søger her i aften..

  • #92   24. feb 2018 Det gør den nemmelig fra bøger du ikke har læst smiley Tør du afslører din profession ? Eller bliver det for pinligt smiley ???

  • #94   24. feb 2018 Thomas jeg kan ikke lige finde den nu men ved den er testet på samtlige mercedes modeller. Tilgengæld fandt jeg lige et sted hvor en tilsvarende er testet og kan købes så mon ikke den passer smiley

    profilbillede
  • #95   24. feb 2018 Landberg har en liste over hvilke biler de med garanti passer i, bla Mercedes B-klasse er på smiley

  • #96   24. feb 2018 Ja den så jeg godt selv men der var hans w204 ikke. Men er helt sikker på den passer og omend så tjek hvor meget plads der er

  • #98   25. feb 2018 Mine har jeg fint kunne montere men jeg lavede en lille luge i siden af mit dæksel på hver side så styreboksen kan side ude i motorrummet der sidder den fint med en lille strips nu smiley

  • #100   25. feb 2018 Nå fedt så har jeg set en anden liste

  • #102   25. feb 2018 Fedt haha den havde jeg ikke set

  • #104   25. feb 2018 Patrick, ang. syn. LED er ikke godkendt i bilen blot fordi bilen har været til syn. Man skal også lige huske selv at opgive at der er monteret LED.

    Her er lidt fra
    Vejledning om syn af køretøjer
    6. El-anlæg, lygter, reflekser m.v.
    6.02 Lygter til belysning
    .
    Det er ikke tilladt at anvende anden lampe (lyskilde) end den, som lygten er beregnet til eller e- eller E-godkendt med.
    .
    Eftermonterede LED-lygter skal registreres i DMR som konstruktive ændringer.
    Dokumentation skal fremlægges ved godkendelsen.
    .


  • #105   25. feb 2018 Jeg synes lige man retfærdigvis bør kigge på, hvorfor nogen - inklusive mig selv - monterer de nævnte LED-pærer, som jo desværre (endnu) er ulovlige. Jeg har selv gjort det for ikke så lang tid siden på min Vectra C (Philips X-treme Ultinon H7 LED), og det har jeg ikke fortrudt et sekund. Har jeg gjort det, fordi jeg gerne vil have det til at se ud, som om min gamle Vectra kører rundt med Xenon-lys? Har jeg gjort det, bare fordi jeg synes det ser smart ud? Nej. Jeg har gjort det - fordi standard-nærlyset på min Vectra er så møgelendigt, at jeg flere gange har været ved at køre fodgængere ned som gik i kanten af rabatten på en mørk landevej, hvor de gik uden reflekser af nogen art, og hvor jeg først så dem i sidste øjeblik.

    Jeg har haft min bil siden 2012 - og nærlyset har hele tiden været møgelendigt og burde efter min mening aldrig have været godkendt til den bil. Og dette uanset om jeg har kørt med H7-halogenpærer såsom Osram Nightbreaker Unltd. samt Philips X-treme Vision +130 samt andre pærer af denne kaliber. Jeg har hørt fra mange andre, som har haft lignende erfaringer med samme bil.

    Det er meget muligt, at det er linserne i lygten som allerede for 5-6 år siden var i stykker. Men alternativet til LED-pærerne ville være, at jeg gik ud og købte 2 nye originale forlygter til 4.000 kr. - og så ville jeg alligevel måske i bedste fald ende ud med nogle lygter, der lyste 5% bedre end de nuværende.

    Og JA - vi må erkende, at LED-pærerne stadig er ulovlige. Men - som det også bliver anført ovenfor - så har også LED-pærerne (i hvert fald de nævnte fra Philips) - forudsat at de er korrekt monteret, den rette spredning, med en klart afskåret kant, der stiger ude i højre side - helt som ganske almindelige halogenpærer.

    For mig er alternativet til LED-pærerne, at jeg kører rundt i halvmørke, når jeg kører kun med nærlyset tændt. Og jeg har også fortsat til gode at blive blinket af, efter jeg har monteret LED-pærerne.


  • #106   25. feb 2018 Helt enig^ har haft nøjagtig samme oplevelse dog på en 2016 Jazz

  • #107   25. feb 2018 Vectra

    Du skriver:
    LED-pærer, som jo desværre (endnu) er ulovlige.

    De bliver aldrig godkendt til montering i alm. Lygter.
    Den godkendelse de går efter er til LED godkendte lygter. ( der findes ikke pt ret mange LED godkendte lygter)


  • Vectra OPC
    Vectra OPC Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Svar: 5
    #110   22. maj 2018 #VectraTurboV6: Ud over dine gode erfaringer med Philips H7 LED, hvorledes er de monteret, plads til controller, plads til gummibagstykket mv. Har de været besværlige at montere og fungerer CAN-bus tilslutningen uden problemer? Har du andre erfaringer med disse H7 LED-pærer, som jeg kan drage nytte af, da jeg har samme lygte og samme erfaringer med hensyn til lysmængden?

  • #111   23. maj 2018 @Vectra OPC - Der er ikke så meget plads at "rutte med", når man skal have monteret pærerne, hverken mht. at kunne komme til med hænderne men også mht. plads til controller osv.. Det kræver lige lidt nørgleri, men så er det heller ikke værre. Der var fint plads til gummibagstykket og jeg frygtede ellers lidt, at jeg skulle ud og finde et modificeret gummibagstykke (hvilket er nødvendigt på nogle bilmodeller), hvilket dog ikke var nødvendigt her. Lige efter jeg monterede pærerne fik jeg en kortvarig fejlmeddelelse i displayet i kabinen, men den forsvandt igen og jeg har ikke haft den siden. Mht. lysudbyttet, så synes jeg, at det er væsentligt bedre end med de gamle halogenpærer (Osram Nightbreaker Unlimited) - så jeg har ikke fortrudt skiftet, men modsat lyser de heller ikke så langt frem på vejen.

  • #112   6. nov 2018 Er der nogen som ved om der blæser til køling på phillips ultinon H7 ???

  • #113   6. nov 2018 Det er det

  • Vectra OPC
    Vectra OPC Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Svar: 5
    #114   12. nov 2018 @VectraTurbo V6. Tak for svaret (lidt forsinket smiley ). Dine erfaringer lyder betryggende. Hvad mener du med "...men modsat lyser de heller ikke så langt frem på vejen. "??
    Lyser LED pærerne kortere end de nævnte halogenpærer fra fx OSRAM. Og spørgsål om godkendelse ved syn lader jeg ligge for nu !


  • #115   12. nov 2018 @Vectra OPC - det jeg egentlig bare mente var, at jeg synes der er en mere brat grænse mellem lys og mørke end ved almindelige halogenpærer, og det føles som om de lyser en anelse kortere (men ikke meget) - men så til gengæld med langt bedre oplysning af selve området end med halogen. Håber det giver mening smiley

  • #116   12. nov 2018 Hvad model af pærerne er der blæser/køler på af pærerne ?

  • Vectra OPC
    Vectra OPC Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Svar: 5
    #117   14. nov 2018 @VectraTurbo. Tak for svar. Ja, din kommentar giver mening og svarer ret godt til hvad jeg mener at kunne se på reklamebilederne for pærerne smiley
    Inden jeg gnider på Dankortet kunne jeg godt tænke mig at vide, om du med din nuværende erfaring om LED pærerne ville købe dem idag?


  • #118   14. nov 2018 @Vectra OPC - "Inden jeg gnider på Dankortet kunne jeg godt tænke mig at vide, om du med din nuværende erfaring om LED pærerne ville købe dem idag? " -

    Efter at jeg var ved at smadre ind i en bil, der holdt parkeret i bælgmørke uden lys på i rabatten en aften, hvor jeg stadig kørte med mine Osram Nightbreaker Unlimited i nærlyset, så må jeg sige, at jeg ikke har fortrudt købet af LED pærerne smiley Førnævnte situation ville ikke være opstået i dag med LED-pærerne. Lyset er væsentligt bedre end det jeg kørte med før. Der er imidlertid mange som siger, at linserne i lygterne i Vectra C´erne ofte er er færdige, når bilen har kørt ca. 150.000 kilometer. Det var cirka ved det kilometertal jeg købte min Vectra, men lyset har også været elendigt lige siden jeg købte bilen og indtil jeg fik LED-pærerne. Det er muligt, at jeg ville kunne få en lille forbedring med nye lygter ift. tidligere, men min frygt var lidt, at det kun ville blive marginalt bedre end før, og så er 3-4.000 kr. mange penge at smide ud til nye lygter, hvorfor jeg valgte LED-pærerne. Jeg ved selvfølgelig ikke, om linserne i dine lygter er lige så færdige som mine, og om du i givet fald vil mærke samme store forskel, men for mig var overgangen til LED som nævnt en væsentlig forbedring. Jeg har i øvrigt fortsat til gode at blive blinket efter af modkørende, så der er åbenbart ikke nogen modkørende bilister indtil nu, som har følt sig blændet - men ulovlige, det er LED pærerne jo smiley Jeg havde bilen til syn i sommers, og da satte jeg også midlertidigt de gamle pærer i, ikke mindst pga. de nye regler omkring omsyn ved fejl på lyset osv. smiley
    Modsat kan jeg også godt forstå dem, der ikke synes det er så fedt, at man kører med ulovlige pærer, men som jeg også skriver længere oppe, så har jeg hørt en del Vectra-ejere i andre Opel-fora, som har haft Vectra´er med langt færre kørte kilometer, hvor lyset også har været elendigt, så det må bare være et generelt problem med Vectra C.

    Som nævnt er det ikke raketvidenskab at montere LED-pærerne i en Vectra C med Z28XXX-motor, men hvis du køber dem, så vær forberedt på lidt "nørgleri" med ledninger, stik, osv. - især i den side, hvor luftfilterkassen sidder. I den anden side, kan man jo fjerne "røret" til sprinklerbeholderen, så da er det noget nemmere at få plads. Hvis du køber dem, så er det også vigtigt, at du får dem justeret korrekt. Den forreste del af pæren kan justeres ift. "bagpladen" med (så vidt jeg husker) én lille umbrakoskrue, og det er vigtigt for at få det rette lysudbytte, at fronten af "pæren", hvor LED-enhederne sidder på, er vinklet rigtigt og er helt lodret, når pæren sidder i lygtehuset. Det kan være svært at se, når pæren sidder i lygtehuset, men jeg sørgede for at få det justeret inden hele kabelværket og blæseren var monteret - dvs. ved blot at "testmontere" den forreste del, uden køler osv. Herefter kan man så montere resten.


  • Vectra OPC
    Vectra OPC Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Svar: 5
    #119   26. nov 2018 @ Vectra Turbo. Tak for dit udførlige svar. Jeg tror resultatet bliver en investering i et sæt LED pærer.
    Jeg har haft min Vectra fra ny i 2007 og har egentligt været ganske godt tilfreds med lyset fra både nær- og fjernlys. Det var først i foråret, hvor jeg lånte en Nissan med LED lys at jeg blev opmærksom på, at nærlys kunne være noget andet end det jeg var vant til. En nærmere inspektion viser ganske rigtigt, at linserne i Vectraen er blevet, noget tågede, men når man lever med dem til hverdag er det ikke noget, jeg har bemærket. Som mit eget syn i øvrigt smiley
    Det bliver spændende at se forskellen. Bilen skal til syn i januar til næste år, så jeg venter med monteringen til efter synet; så har jeg to år 'i fred' smiley


  • #120   26. nov 2018 Jeg har lige monteret et sæt på en anden Vectra C (ikke min egen), magen til skrammelsæt.

    Ja godt lys, men den blæser, og ledningsudføring som er lige hvor den skal monteres... det er minus point.


  • #121   26. nov 2018 Ken P:

    Larmer blæseren ?? Og er der støj på radioen ?


  • #122   26. nov 2018 Blæseren larmede ikke.

    Nu var det ikke min bil, jeg kode den blot om (der var lige flere ting jeg lige skulle kode), og satte pærerne i for ham, så jeg tændte faktisk ikke hans radio.

    Det var den generelle kvalitet, til den pris forventede jeg faktisk noget bedre.


  • #123   26. nov 2018 Ok

  • Vectra OPC
    Vectra OPC Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Svar: 5
    #124   27. nov 2018 @Ken P: Er det Philips X-treme Ultinon LED H7 pærer, du har monteret?
    Prisen er omkring kr 1100 for et sæt. Hvad forventer du til den pris?
    Hvad gør dem til 'noget skrammel'?


  • #125   27. nov 2018 Ja det var dem jeg monteret.

    Til en pris på 1100,- så forventer jeg at f.eks. bare gevin på blæser til selve pæren er bedre, Det er noget blødt gevin, og nok er der huller til spændeskrue, men skruer der passer dertil er ikke med.


  • #126   27. nov 2018 Jeg har haft mine monteret i 7 måneder, og er rigtig glade for dem. Bruger dem dog kun i fjernlyset, men der er en betydelig forskel. Kan måske godt genkende at lyset ikke lyser nær så langt som halogen pærene, men til gengæld lyser de meget kraftigere og højere/bredere. Og den der instant on/off effekt er bare fed når det kommer til fjernlys.
    De larmer ikke, og intet støj på radioen.
    Ville kun bruge dem i fjernlys eller i nærlys med linse, da de ikke har helt samme dimensioner som halogen glødetråden. (det havde passet bedre med 3 dioder på hver side, men så havde de også gået ned på brightness) Så de vil blænde en smule i en reflektor lygte.

    Byggekvaliteten er lidt halv fesen, især driverbox og ledninger, er dog tæt og virker fint.


Kommentér på:
Philips X-treme Ultinon LED H4/H7 pærer

Annonce