1.536 visninger
|
Oprettet:
forsikring nybillist {{forumTopicSubject}}
hej derude jeg skal have forsikring på en toyota corolla 1,3 fra 1986, jeg har aldrig haft bilforsikring i mit eget navn før, altså nybillist.
Men kan det passe jeg ikke kan få forsikret sådan en for under 10000 kr? (årligt)
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 47 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 559
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 56
okt 2009
Følger: 54 Følgere: 56 Biler: 6 Emner: 55 Svar: 1.056
Men hvor er dine forældre forsikrings kunder, det plejer som oftest og kunne betale sig, og kæbe forsikring i deres selskab, da de som oftest tilbyder rabat eller sær aftale til børn af deres kunder der skal have bil første gang...
Sidder selv hos tryg, og sådan gør vi her i hvertfald...
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
ETU som mange skriver er hel hen i hegnet,,,, min søn med 2 års skadefri skal smide 18,500,-kr. ved ETU og oveni det kræver de at han skal tegne en tillægsforsikring, ulykkeforsikring eller lign....
Han gik fra fair, til ETU,,, men han vender tilbage omgående.... han startede på 9800,- helårligt for en alm. ansvar med føreskade....
Og nu var han ellers kommet ned på omkring, 8000,- pr. år....
Men jeg læste alle de rosende indslag om ETU herinde, og nu er det prøvet,,,, så husk lige at overse råd om ETU hvis der kommer nogen... der er ikke flinke ved nybilister...
jun 2009
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 178
okt 2009
Har en kami der fik stjålet sin bmw x5 som var forsikret der, den havde original bmw læder sports sæder, med automatisdk indstilling, og org bmw navi til en værdi af ca 45000 kr... Han fik tilbudt en med kun stof sæder og ingen navigation, som erstatning, med begrundelsen fra etu, at de fleste mennesker alligevel ikke kunne li læder sæder og han kunne jo købe sig en ny navigation i bilka til 500 kr...
Så ja Dan, etu er helt tilgrin...
jun 2009
dec 2005
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 3 Emner: 61 Svar: 339
okt 2009
jun 2009
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Har kæmpet med etu i knap en måned for at få den billigere, men han skulle have en ulykkesforsikring til en pris af 1200,-kr. så ville han kunne få en alm ansvarsforsikring til 16,500,-kr...
Jeg oplyste dem at han var et meget fornuftig menneske, og ikke intereserede sig for biler, og at det var et transportmiddel,,,
Alligevel endte han på denne præmie, uanset at han har prøveplader til hans firma, og disse giver han kun 2500,-kr. for helårligt, ved tryg forsikring, men denne har han haft i 2 år, uden skader og det er kun ham selv der bruger dem, så der har han tillige to års anncitet, men dette betragter etu åbenbart ikke som brugbar....
De loverde i første omgang en forsikring til 8200,- pr. år, men da vi havde acepteret prisen kom de bagefter med masser at tillægsforsikringer, og deslige krav.
Han arbejder om aftenen og nat, og kører ikke på tidspunkter hvor han kan blive grebet af kapløb eller lign, da han jo kommer sent hjem og skal på job næste dag, og ikke mindst bor vi et sted hvor der kun er mukøer og krager, altså ikke en skid liv...
Men alligevel vil ETU kræve 16,500 + 1200 for en ulykkesforsikring, i alt 17,700,-kr. for en bil der ikke ligger op til ræs, og som generelt er kedelig at se på...
Grunden til at han ikke har sin bilforsikring i tryg er at de slet ikke kunne tilbyde en pris til en nystartet billist på under 20.000,-kr. men var de eneste der kunne tilbyde en fiemaforsikring, plus andre ting, sammen med prøvepladerne... så derfor fandt vi dengang fair der ville forsikre til en fornuftig pris....
Vi er nu nødt til at afslå ETU´s fantastiske "billige" forsikringstilbud,,,, det tog dem iøvrigt også kun 3,5 måned efter vi havde begæret en forsikring hos dem, at sende det første tilbud, og nu er der gået knap 5 måneder, og i det nye tilbud var der giroindbetalingskort med til de nye forsikringer, samt et til den de først havde tilbudt hvor vi skal betale knap 8000,-kr. for de første 5 måneder,,,, + rykkergebyr, da vi ikke havde betalt deres første tilbud på forhånd, men vi havde jo ikke accepteret deres tilbud, men alligevel kræver de den dyreste pris for de første 5 måneder....
Så alt i alt ved jeg ikke hvordan de dækker, men følger man deres forretningspolitik, kan jeg godt se man kan få problemer.......
Så ETU,,, nope,,, de er et dårligt valg.........
forsikring nybillist