{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

Finansering af bil. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har lige et spørgsmål.

Min kammi har en Audi Q7 som han skal af med pga. Ny indkøbt bil. Den er stadig gæld i bilen, kan jeg købe den af ham og omreg. Den i mit navn uden gælden følger mig? Hvis ja, hvad sker der så hvis han ikke betaler de sidste regninger der er på? Kan de så tage bilen fra mig? Og hvad hvis jeg føre den videre i DK og sælger den?

Det skal lige siges dette sker i Sverige.

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Finansering af bil.
  • #1   22. dec 2009 Nu ved ikke når Sverige er indblandet, men i Danmark følger gælden bilen! og det er dette som ofte går galt ved salg af biler, hvor køber ikke har tjekket om der er gæld i bilen.
    (en FDM slutseddel, hvor man skriver under på at der ikke er gæld i bilen, er heller ikke juridisk bindende). Så I skal have lavet en aftale hvor i fremgår at køber af bilen er betinget af at gælden indfries.


  • #2   22. dec 2009 Gælden følger bilen... Det gør den i hvert tilfælde i dk)

  • #3   22. dec 2009 Når jeg læser dit indlæg, lyder det som om i prøver at være smarte så du kan få en billig Q7. DU skal vi at der står en bank i den anden ende af gælden og de skal nok på den ene eller anden måde få deres penge igen. Enten kommer banken og henter bilen, eller også beder om pengene.

    Når det gælder bankers pant i ting, så kan du sammenligne dem med rockere. De skal nok få deres penge igen. Det kan du stole på.


  • #4   22. dec 2009 Emil - Det har intet med at være smarte. Jeg får den billigt ja. Men det fordi han skal af med den. Jeg vil bare være sikker på at gælden ikke føgler mig hvis jeg køber den. Jeg ved bare ikke hvordan det hænger sammen derovre i Sverige. Derfor sprøg jeg smiley

  • #5   22. dec 2009 Helt i orden - Kan desværre ikke hjælpe med specifikke spørgsmål om svensk lovgivning =)

  • #6   22. dec 2009 Kender heller intet til den svenske lovgivning....

    Og NEJ, gutter......gælden følger IKKE bilen i DK.

    Du kan sagtens have et billån til en bil uden at banken har etableret pant i bilen. I så fald er det bare ærgerligt for banken, hvis bilen sælges.

    MEN, har banken PANT i bilen, så følger pantet bilen...

    ALTSÅ:

    PANT --> Følger bilen
    GÆLD --> følger ikke bilen


Kommentér på:
Finansering af bil.

Annonce