{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  påkørt?
  • #1   8. jan 2010 I finder ud af om i skal ordne det indbyrdes eller om forsikringen skal med indover..
    Meget længere er den ikke.

• #2   8. jan 2010 Ring til gutten først, hør om han vil punge ud selv, eller om han vil køre de over forsikring

• #3   8. jan 2010 ville have taget nummeret på bilen, har prøvet to gange hvor de først ville stikke af og den ene bagefter udleveret forkert telefon nummer

• #4   8. jan 2010 Altid notere nummerpladen i sådan en situation..! Evt se ID på manden og notere CPR-nummer eller andet der kan spore kun ham..

Men, kør ned til mekanikeren og få et tilbud på hvad det koster at få det lavet - og ring så til ham, og spørg om han vil køre det på forsikringen eller om han selv vil betale de x antal kr det koster at lave..

• #5   8. jan 2010 Ja nummerplade og se kørekort, har jeg sgu altod gjort.. prøvede engang en cyklist der sagde han ikke havde noget id på sig, så sagde jeg det intet problem så ringer vi bare til politiet så vil jeg gerne have dem ind over, og vupti så kom der sgu ID på bordet smiley

Men ja kør ned og få et tilbud hos din lokale mekker eller kan jo også være han har en der kan give tilbud? - Men ellers ordner forsikringen det jo.

• #6   8. jan 2010 Det er ikke altid lige nemt i sådan en situation, jeg havde engang en kollega som var ude for det samme (bare med en forlygte og kølergitter) her ændrede modparten pludselig forklaring, han påstod nu at det var omvendt, nemlig min kollega der havde kørt op i ham mens han holdt for rødt og så måtte min kollega selv betale for kølergitter og forlygte trods mange protester.

• #7   8. jan 2010 Nr plader,cpr nr. og en vidne er nok det bedste i den situation smiley

• #8   8. jan 2010 for fremtiden så gør følgende.
    1: skriv nr.plade på modpart ned.
    2: skriv modparts kørekortnr, tlf nr ned.
    3:HVIS modpart erkender skyld, så skriv det ned med det samme og få modpart til at underskrive.
    4: undersøg ved mindre skader hvad skadens omfang er og kontakt derefter modpart for at høre om det kan ordnes udenom forsikring eller ej.

HUSK på at et tlf nr kan være et digtet, selv den rareste gamle mand kan være en løgner.
    HUSK at selvom du skriver nr plade ned, kan bil eller plade være stjålet

• #9   8. jan 2010 Hvis du evt. holder for tæt på ham i et kryds eller lign, så skal du ikke være sikker på at han kommer til at betale, det er jo noget forsikringsselskaberne afgør, alt efter hvad der bliver skrevet i jeres skadeanmeldelse...
    Hvis du har navn og nummer på ham, så sender du bare din skadeanmeldelse ind..

Du kan evt. ringe ham op og bede om registreringsnummeret....

Men det er altid godt at i begge bytter data, i form af evt. kørekort nummer, registreringsnummer, navn, adresse og evt. telefonnummmer...
    Derudover skal man altid tjekke med det samme om der er vidner (ikke nogen der er i nogen af de implicerede biler) da disse ikke kan bruges som vidner.
    Hvis jeg var dig så ville jeg komme igang i samme øjeblik skaden er sket....
    Man kan ved alle forsikringsselskaber få en skadeanmeldelse man kan have liggende i bilen, ligesom et billede af hvordan i holder lige når skaden er sket....
    Der er rigtig mange der ændrer eres forklaring når de skal anmelde til forsikringen, og politiet har ikke tid til at komme ud til skader hvor der ikke er personskade...
    Men faktisk troede jeg at man stadig gennemgår dette når man tager kørekort, men det gør man åbenbart ikke, med de nye billedprøver, så det går en masse viden tabt, på disse skriftelige prøver eller CD undervisning....
    Men du må jo bare igang....;-)))

Kommentér på:
påkørt?

Annonce