1.279 visninger
|
Oprettet:
påkørt? {{forumTopicSubject}}
holdte i et lyskryds hvor en gammel mand ik ku finde sin bremse :s og triller stille og rolig baglens ind i min kofanger smadre mit positions lys og ridser kofangeren?
hvad foretager jeg mig har fået hans telefon nummer og skal ringe til ham imorgen? første ulykke .. hjælp ønskes
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 497
Meget længere er den ikke.
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 68 Svar: 2.528
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 12 Svar: 74
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 105
Men, kør ned til mekanikeren og få et tilbud på hvad det koster at få det lavet - og ring så til ham, og spørg om han vil køre det på forsikringen eller om han selv vil betale de x antal kr det koster at lave..
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 25 Biler: 9 Emner: 169 Svar: 2.732
Men ja kør ned og få et tilbud hos din lokale mekker eller kan jo også være han har en der kan give tilbud? - Men ellers ordner forsikringen det jo.
dec 2007
Følgere: 3 Biler: 4 Emner: 28 Svar: 365
okt 2008
Følger: 28 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 1.156
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 7 Emner: 195 Svar: 1.769
1: skriv nr.plade på modpart ned.
2: skriv modparts kørekortnr, tlf nr ned.
3:HVIS modpart erkender skyld, så skriv det ned med det samme og få modpart til at underskrive.
4: undersøg ved mindre skader hvad skadens omfang er og kontakt derefter modpart for at høre om det kan ordnes udenom forsikring eller ej.
HUSK på at et tlf nr kan være et digtet, selv den rareste gamle mand kan være en løgner.
HUSK at selvom du skriver nr plade ned, kan bil eller plade være stjålet
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Hvis du har navn og nummer på ham, så sender du bare din skadeanmeldelse ind..
Du kan evt. ringe ham op og bede om registreringsnummeret....
Men det er altid godt at i begge bytter data, i form af evt. kørekort nummer, registreringsnummer, navn, adresse og evt. telefonnummmer...
Derudover skal man altid tjekke med det samme om der er vidner (ikke nogen der er i nogen af de implicerede biler) da disse ikke kan bruges som vidner.
Hvis jeg var dig så ville jeg komme igang i samme øjeblik skaden er sket....
Man kan ved alle forsikringsselskaber få en skadeanmeldelse man kan have liggende i bilen, ligesom et billede af hvordan i holder lige når skaden er sket....
Der er rigtig mange der ændrer eres forklaring når de skal anmelde til forsikringen, og politiet har ikke tid til at komme ud til skader hvor der ikke er personskade...
Men faktisk troede jeg at man stadig gennemgår dette når man tager kørekort, men det gør man åbenbart ikke, med de nye billedprøver, så det går en masse viden tabt, på disse skriftelige prøver eller CD undervisning....
Men du må jo bare igang....;-)))
påkørt?