{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

krav på garanti?? {{forumTopicSubject}}

hey alle jer derude...

jeg har et lille spørgsmål.
jeg har købt en bil hos en forhandler, og der bliver der fortalt at der ingen garanti er på bilen..
men så er spørgsmålet så. er der ikke noget med, at loven siger, at der er 3 år garanti på alle biler, der er købt af forhandler, dog ikke salg privat??

eller er det mig der er helt ude på et vildspor ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  krav på garanti??
  • Jonas R
    Jonas R Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 26 Svar: 170
    #1   8. jan 2010 Vildspor..

Hvis du køber en bil ved en forhandler, skal alt fungere, hvis ikke du er blevet gjort opmærksom på andet.
    Det er dit problem at bevise at det ikke fungerede da du købte den.

• #2   8. jan 2010 Forhandleren skal som minimum følge købeloven.

De første 6 måneder er garantilignende, de sidste 18 måneder skal du bevise, at fejlen var der ved leveringen.

• #3   8. jan 2010 jamen blev lovet guld og grønne skove, men problemerne indtraf efter jeg købte den.. ved sku ikke helt hvordan jeg skal kunne bevise det... det jo mit ord imod deres...

skrev ikke under på at der var fejl eller noget..

• #4   8. jan 2010 og ja.. der var skjulte fejl på den da de havde den.. blev bare fortalt at den var 100% iorden

• #5   8. jan 2010 så hvis jeg kommer op med min slutseddel, hvor der ikke står noget om fejl... så er det mig der har retten på min side ?

• #6   8. jan 2010 jamen bilen giver "ryk" hele tiden, hvorefter motorlampen begynder at tændes.. og det er ikke til at siges hvad det er.. kunne jo blive en dyr fornøjelse.. men mekanikkeren får den op igen, så han kan bruge tiden til at finde ud af hvad der er galt..

• #7   8. jan 2010 jamen der står skam ikke andet end, pris osv personlige oplysninger.. der står dog ikke at bilen er fejlfri, men der står heller ikke at den fejler noget.. havde en lang snak med forhandleren, og han fortalte at den bil var en gave fra gud, da der aldrig havde været problemer med den, og heller ikke nu... kunne ikke rigtig spotte den fejl den har.. for det kan ikke ses med det blotte øje..

• #8   8. jan 2010 Det må betegnes som en væsentlig mangel, at bilen ikke kan køre ordentligt. Det skal de bare lave...

• #9   8. jan 2010 prox ----- med syn.. den blev synet samme dag jeg hentede den.. men altså. tror det var deres eget værksted der synede den. så de biler de har ryger skam nok hurtigt ind og ud, hvis du forstår

• #10   8. jan 2010 mike f. ja det mener jeg også,

• #11   9. jan 2010 prox - for mig lyder det som om han bare skal punge ud... han kan jo ikke komme udenom den garanti ..

det er godt nok et par måneder siden jeg købte bilen, men ja. 2 år.. og den har gjort det nummer, lige siden jeg kørte i den første gang..

• #12   9. jan 2010 Nej, de modsiger ikke sig selv. De skriver, at hvis forhandleren har givet en garanti på f.eks. 3 mdr., så gælder reklamationsretten stadig efter de tre måneder.

En brugtvognsforhandler kan altså ikke stille en garanti på tre måneder og derved slippe for at give kunden reklamationsret på 2 år.

• #13   9. jan 2010 jamen så bliver det måske lidt svært at bevise det.. for hvordan skal jeg dog kunne bevise at det ikke er noget der er sket igår, og ikke da jeg købte den ??

der stod i annoncen at den var meget flot og yderst vedligholdt.. men da har den annonce har de sikkert slettet nu, da det er et stykke tid siden jeg købte den smiley

• #14   9. jan 2010 kontakt fdm .)

• #15   9. jan 2010 prox - tak skal du have .. den er faktisk rigtig god.. nu ved jeg i hvertfald lidt hvor jeg står osv smiley

• #16   9. jan 2010 Der er altid 2 års reklamationsret ved køb ved forhandler. Uanset hvad, i henhold til købeloven.

Og for dem der ikke kender købeloven indebærer 2års reklamationsret at de første 6mdr er en reél garanti, hvor bevis byrden ligger på sælgers side, for at køber har misligeholdt den købte ting, eller lign, og dette er stortset umuligt da 6mdr er relativt kort tid efter købet. De sidste 18mdr ligger bevis byrden hos køber for at bilen har haft fejlen siden købet, hvilket på biler er svært at bevise...

Har selv solgt biler hos Terminalen A/S og har stået i butik i mange år efterhånden...

Kommentér på:
krav på garanti??

Annonce