1.525 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

talende bil? talende bil?

hej BG.

står og er i gang med at lave en masse ting på en af min venners bil. Vi kunne rigtig godt tænke os at når man starter bilen, så skulle bilen sige "velkommen, spænd sikkerhedselen" og blabla ligesom James Bonds BMW 750il fra Tomorrow Never Dies. Han har sådan en Xzound headunit flipscreen. Tænkte om det var muligt at få den til at gøre det hver gang man tænder bilen på en eller anden måde? Evt også få skærmen til at flippe op af sig selv...

Nogen der har nogle ideer til hvordan dette stemme noget kunne laves? det behøver ik være mere at at der ska siges noget i starten. Få en eller anden til at indtale noget og så få headuniten til at afspille det automatisk når bilen tændes eller noget i den stil?

håber i ka hjælpe mig lidt (:

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spots 400 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.
  • Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Fix electricity issue 1.000 kr.
  • Samling og montering af garderobeskab 1.191 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  talende bil?
  • #1   16. jan 2010 Haha fed ide ellers smiley Jeg lytter lige med her

• #2   16. jan 2010 Smid en cd i smiley Så starten den vel selv når du sætter tænding på.. men spild af cd i afspilleren jo smiley

• #3   16. jan 2010 Min siger "All systems online, welcome!", med ornli led robot stemme, hehe... men carpc smiley

• #4   16. jan 2010 du skal bare ha fat i knight industries. og høre om du ikke kan få et K.I.T.T kit . så kan den osse køre selv he he.

• #5   16. jan 2010 når jeg starter bilen er der en ddame der siger please wear your seat belt

• #6   16. jan 2010 Der er et alarmsystem hvor du kan købe sådan et talekit til så man kan få bilen til og tale hvis der gøre et eller andet ved bilen.. også når man åbner døren

• #7   16. jan 2010 haha, hjemmelavet og hele pisset:

http://mc.ano.dk/upload/intro.mp3

Det tog cirka 1 million år, da jeg aldrig har rodet med sådan noget før smiley

• #8   16. jan 2010 Good Prince Humping !: Viper talemodul... www.net-import.dk har det blandt andet. Synes dog hurtigt det bliver for dyrt, for noget man griner af de første 20 gange smiley

• #9   16. jan 2010 Lige præcist det var viper som lavede det til deres alarmsystem..

• #10   16. jan 2010 dan C: ja sådan noget a la det der! men vi ska bare ik ha hele alarmsystemet, bare det der talesystem, og det virker jo ikke alene desværre ):

• #11   16. jan 2010 hehe, ved ikke om I har styr på elektronik... men jeg tror faktisk, at man kan lave en gammel mp3 afspiller om, således at den tænder sammen med tænding på bilen, og så afspiller hvadenten for en mp3 der ligger på den. Så kunne man koble den til en AUX indgang på bilradioen, og voila smiley

Dog skal der nok lige en DC regulator på smiley

• #12   16. jan 2010 Ville nok bare bruge en carpc som så kan få tilføjet lidt smågadgets så man kan få den til at sige lige hvad man vil. "Velkommen Hr. Hvor skal vi hen i dag?" eller sådan noget.

• #13   16. jan 2010 Yessir... man kan alting med carpc - men det er også en lidt dyrere løsning jo... Men helt sikkert, jeg vil ALDRIG af med mit custom setup smiley

• #14   16. jan 2010 Man kan jo bygge det selv for småpenge. Der skal jo ikke meget til at få det op og køre. Og man kan køre det meste via externharddisk hvis det endelig er smiley Og de har jo flipskærmen som har AV indgang. Kan ikke huske om det er touch der er i den. Men ellers må man jo bare købe en minitastatur smiley Altså for 3000 kr kommer man rigtig langt med en carpc smiley

• #15   16. jan 2010 - Paaskebrød et hvilested for deres pølse - : Tjaa, hvis man dropper touchscreen delen... men så går det fede jo fuldstændig af det. Gad satme ikke sidde og fedte med et tastatur for at skifte sang f.eks. Har et dinovo mini i bilen, men bruger det kun, hvis jeg lige skal tjekke noget på nettet, eller lave nogle indstillinger i windows. 3000 kr virker i mine øjne næsten umuligt for et brugbart system. Ved heller ikke helt, hvor godt et VGA -> composite signal bliver, men det kan måske gå an på en 7-10" skærm... smiley

• #16   16. jan 2010 og iøvrigt, løber man ind i lidt ballade med strømdelen... man kan trække den billige løsning, og købe en 12v -> 230v inverter - men de smadrer ens batteri. Jeg har monteret ekstra batteri med skillerelæ, og brugte inverter løsningen først. Er dog nu gået over til en DC til DC regulator, da den løsning ikke smadrer ens batterier - men igen, det er en dyrere løsning end inverteren smiley

• #17   16. jan 2010 Dan så længe man kører i 7-10" skærme er composit ikke noget problem. Det vil stadigvæk stå fornuftigt på skærmen. Og ja det fede går lidt af uden touch, men hvis pengene ikke er til det er mulighederne der jo også. Jeg byggede sidste år en carpc i en alutaske fra harald nyborg. Hvor selve computeren og AC/DC konverteren var bygget ind i og isoleret fra selve alutasken. Den var bygget af en gammel 1100 mhz celeron computer jeg har haft liggende i 1000 år. Og den kørte fint og uden problemer. Den havde en 20 gb hdd og brugte så min eksterne harddisk som musik og film disk. Og så købte jeg en touchskærm i 8" fra liliput. Det kostede under 2500 kr at lave hele lortet med alle kabler og alt. Så alt er da muligt smiley

• #18   16. jan 2010 jamen det virker jo ganske billigt... de 2500 er uden den 8" touch?
    AC/DC konverter... det var vel en DC/AC inverter?
    Men det er netop disse der fucker ens batterier på sigt smiley
    Har prøver 2 af de invertere, og de har aflivet 1 batteri hver. Arbejdede på et tidspunkt ved midtdata i viborg, hvor jeg spurgte nogle erhvervskunder til råds, da de også bruger de invertere i mange firmabiler; de kunne kun bekræfte, at det kostede et batteri i ny og næ.... DC/DC regulator er 100% vejen frem. I teorien kunne man også koble alting direkte på 12v, men tror hurtigt at de spikes der kommer, får aflivet hardwaren.

• #19   16. jan 2010 Det burde da være til at lave.
    Det gjorde Celica Supra mk2 fra 1982 std.

• #20   16. jan 2010 jeg havde i gaaaaamle dage, Hornet Viper alarm´er med tale moduler, hvor du selv kunne indtale eller vælge imellem programmeret speaks..

så som Stand back this Veichle is protectet by hornet viper systems bla. hvis du kom for tæt på den osv..

men det jeg mener er du kan jo købe tale modulerne, og forbinde dem til bilen, så .... at du eks. indtil sele alarm/lampe er slukket - snakker den, og igen alle de andre ting

• #21   16. jan 2010 http://pes-danmark.dk/product_info.php?products_id=129

• #22   16. jan 2010 Dan, det er helt rigtigt at de dræber batteriet. Og nej de 2500 var inklusiv liliput skærmen som jeg købt via ebay smiley jeg havde troet vi skulle op på ca 5000 kr, men da jeg jo havde det meste var det intet problem at få den op og køre smiley Det er klart en fed løsning og noget man gerne vil have igen. Men har ikke rigtig nosset mig sammen til at smide det i golfen

• #23   17. jan 2010 jeg søger ikke noget der snakker når alarmen går i gang. jeg søger noget der fx siger "velkommen" når døren åbnes eller bilen tændes (:

Kommentér på:
talende bil?

Annonce