{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
578 visninger | Oprettet:

Ændre på gearkasse? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Corsa C med 1,2 benzinmotor. Ved 80 km/t. kører den med ca. 2600 omdrejninger i femte gear (som er højeste gear). Så ja, den kører med mange omdrejninger ved motorvejskørsel. Det generer mig dog ikke synderligt.

Men det ville selvfølgelig være rart, hvis den i femte gear var lidt mere højgearet, så omdrejningerne kunne komme lidt ned. Så ville den også være mere økonomisk ved motorvejskørsel.

Kan man ændre på bare det højeste gear, så den bliver mere højgearet i dette, ville jeg da overveje, om det var en løsning for mig. Er det overhovedet muligt, eller er det noget, som man skal holde sig æangt væk fra?

Jeg tænker selv: Der er vel en grund til, at gearkassen er lavet, som den er lavet...

Hilsen

Mike

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændre på gearkasse?
  • #1   22. jan 2010 Ja grunden er at du kan give gas ved normal kørsel og så den trækker lidt, f.eks. min BMW kører længere på literen jo højere gear jeg kører i, men man kan godt skifte, men det koster og vil du nok ikke ofre hee...

• #2   22. jan 2010 Sådan en Corsa er jo primært en bybil, og derfor er den lavgearet så den er kvik i byen. Biler er jo som regel gearet, så gearingen passer med de kræfter motoren har. Derfor er biler med få kræfter lavgearede, så de er til at holde ud og køre i.

Man kan godt ændre gearingen i en gearkasse, men det er ikke noget man bare lige gør, og jeg tror slet ikke at nogen kan lave det på en Corsa, så det må du nok leve med.

• #3   22. jan 2010 Det skulle da lige være hvis motor og gearkasse, kan tages fra en anden bil, der er da lavet en 1,6'er af dem, måske har sådan en længere gear, det er da værd at undersøge.

• #4   22. jan 2010 når jeg körer i 5 i min nissan ligger den på 3000 omdr ved 110, det larmer ret godt i kabinen hehe

• #5   22. jan 2010 Min bil kan godt sejtrække, helt fra kælderen, den er mere økonomisk end Fiat tipo 1,6.
    1800 omdr. = 80 kmt.

• #6   22. jan 2010 Jeg kan sagtens køre i femte gear, når jeg kører 50 km/t.

Derfor tænkte jeg, at det burde være muligt at lave det om, så femtegearet bliver lavet sådan, at jeg først kan skifte til det ved eksempelvis 65 km/t. Så ville jeg kunne køre med færre omdrejninger på landevej og motorvej.

Kommentér på:
Ændre på gearkasse?

Annonce