1.214 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

fejlfinding af ABS probem, på A4 1997 fejlfinding af ABS probem, på A4 1997

Hej.
Jeg har et lille problem med fejlfinding af abs fejl, på min audi A4.
Min bil har en abs fejl(det er vist en klassisk abs fejl, på mange audi´er)
Når jeg kommer under 20kmt, starter abs pumpen, og laver små ryk i pedalen(ligesom når man blokere)

Vagcom siger ingen fejl.

Planen var at sætte vagcom til, og så læse ud fra dataerne, på hvilken hjul fejlen ligger. Men det vil den ikke?
Nogen der kan hjælpe?

Det er kun fejlfinding, reparere selv fejlen..

Bilen er
Audi A4 1,8T Qauttro fra 1997 (B5 model)

Mvh Leff


Slå lyden til
 
00:00
/
00:10
LIVE

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BMW E30. SKAL DU HJÆLPE MIG?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

KIA EV3 - IKKE HELT I TOP!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MAZDA6 BLIVER ELEKTRISK!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

HYUNDAI SANTA FE - FIN BIL TIL SYV!

NOW PLAYING

JEG LAVEDE ET PAR BYTTERE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

FORD CAPRI HAR SIN BERETTIGELSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

CITROËN Ë-C3 - DANMARKS BILLIGSTE NYE ELBIL!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

EN UGE MED AUDI Q6 E-TRON!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - HVORDAN KØRER DEN?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

PEUGEOT E-3008 - SMUK, MEN IKKE FULDENDT!

NOW PLAYING

FORD KUGA - MED CAMPINGVOGN!

NOW PLAYING

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fejlfinding af ABS probem, på A4 1997
  • #1   29. jan 2010 Har vagcommander.. men er fra brønderslev. vil udlæse det for 250.
    - hvis vagcommander da kan, du har selv prøvet med vagcom. har jeg også. men, hvis du selv har prøvet er det underordnet.


  • #2   29. jan 2010 Tjek dine abs-ringe, det er sikkert en af de forreste der er knækket!

  • #3   29. jan 2010 Ja, men ville bare gerne se hvilket hjul fejlen ligger på:) Og orker ik lige at køre helt til Brænderslev smiley

  • #4   29. jan 2010 du kan ikke se det med en tester... du må ud på alle 4 med en lygte og så tjekke dine abs-ringe for revner hele vejen rundt du... smiley

  • #5   29. jan 2010 Start evt med at tjekke de forreste da det næsten altid er dem der knækker...

  • #6   29. jan 2010 Er det ik muligt at se Data imens man køre? Så man kan se hvilken af hjulene der skilder sig ud?
    Syntes ellers jeg har hørt om folk, der har gjort sådan?


  • #7   29. jan 2010 ved ikke om vagcom kan det, men det er langt nemmere bare at kigge på ringen altså...

  • #8   29. jan 2010 Ham der skal lave det, siger det er et helveds arbejde, og vil derfor helst vide hvilket hjul det er galt med inden, så han ik skal til at rode i alle hjul.

    Men er det er måske ik så svært alligevel?
    Hvis den nu ik er flækket, men det bare er rust?
    Det er nemlig kommet efter den har holdt stille længe


  • #9   29. jan 2010 Forhjulene er meget nemme at tjekke,,, og hvis det ikke er dem, så er der jo 2 hjul tilbage at tjekke,, men der er nok en der er flækket, da rust ikke kan give så meget at den ikke kan registrere det, og rust er sikkert problemet, bare bag ved ringen, og derfor er det sikkert på et forhjul da de er mest udsat for skidt og møg, og når det nu er kommet af at stå stillennn ;-))

  • #10   29. jan 2010 Måske du skulle finde en adnden der kan lave det for dig, hvis han ikke selv har fantasi til at fejlsøge så nemme ting.... ;-))

    Ja bare et forslag....


  • #11   29. jan 2010 Forstår ik lige det her?
    "men der er nok en der er flækket, da rust ikke kan give så meget at den ikke kan registrere det, og rust er sikkert problemet, bare bag ved ringen,"

    Han er dygtig min mekker, skal ikk finde en anden.. Det fordi han er Toyota mand. smiley

    Men du må indrømme, det er stadig nemmest, hvis man kunne få vagcom til at fortælle hvilket hjul det er galt med, fremfor at begynde at rode med lortet, og prøve at skifte ud, hvis det er et andet hjul det er galt med(Nu ved jeg ikke lige så meget om det, men kunne vel sagtens være godt skjult, og svært at se, hvilken der laver fejl)


  • #12   29. jan 2010 Man skal ikke rode, man skal bare kikke....
    Det gælder alle mærker....
    Og ofte knækker ringene på forhjulene fordi der kommer ruat bag ved dem på selve knokkelledet, og det kan ringene ikke holde til...

    Men som jeg skrev,, han må jo vide det,,, og det er ikke et bøvl at fejlsøge sådan noget....

    Og måske kan en VAG com finde fejlen, men bilen er jo ikke ny længere så tvivler at den kan finde en mekanisk fejl....


  • #13   29. jan 2010 Derfor kommentaren med at fust på ydersiden af ringene ikke kan gøre så meget at det tilter.... ;-))

  • #14   29. jan 2010 Okay. Jamen det lyder jo umidelbart let så?
    Ang. vagcom, så er jeg ret sikker på det kan lade sig gøre, mener endda jeg har gjort det før, men det var ved en, helt oppe i Viborg, og gider sgu ik lige til at køre helt derop igen, bar for at fåafvide hvilket hjul det er. Men forstår ik hvorfor vi ikk kunne få lov at læse data, dengang vi forsøgte.


  • #15   7. feb 2010 det er som de andre der skriver din abs ring, har selv haft problemet på min transporter der bremser fint, men når den kom ned i lav fart og skulle brmse det sidste var det som du beskriver det den hoppede i det og det var min ring det var galt med, ud og lys og kig efter det den kan som regl ikke udlæses på computer men du kan tydeligt se det

    ps de kunne heller eikke finde fejl på min ved smc


Kommentér på:
fejlfinding af ABS probem, på A4 1997

Annonce