{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  korte ture i gammel diesel bil ?
  • #1   30. jan 2010 vores biler har altid været diesel og kører også rigtig mange små ture på max 40km den aller længste. Den skal bare lige på motorvejen 1gang om ugen og brændes lidt af skriver de flere steder og det virker i vores tilfælde både på vores nye renault min gamle patrol og en gammel T4

  • #2   30. jan 2010 Colakim har sgu ldt ret. Så er problemet heller ikke større. En beninbil bliver jo også slidt mere af korte ture end af lange og den slidtage bliver jo ikke til et problem de første mange år...forstået på den måde, at du skal jo gøre det der i laaang lang tid før du nogensinde aner den ekstra slidtage.

  • #3   30. jan 2010 husk... mange korte ture på dieselbiler dræber batteriet. Stateren på en diesel er næsten dobbelt så kraftig som på en benziner og dermed skal man faktisk køre dobbelt så langt for at få ladet op.

  • #4   31. jan 2010 den der med ladning har vist intet at sige så leverer generatoren jo bare det mere strøm. og vores har kun skulle startes med booster 1gang fordi damen glemte at slukke lyset på den

  • #5   31. jan 2010 Colakim, jaja det siger vi så. Det er ikke for sjov skyld at vi får nye købte biler ind som ikke kan starte fordi batteriet er fladt. Og årsagen er at de kører 3-8 km om dagen i deres dieselbil. Dermed når den bestemt ikke at lade op. En tur på 20-40 km er ikke en decideret kort tur

  • #6   31. jan 2010 Der står i min instruktionsbog at de anbefaler ture på over 20 KM hver gang bilen startes.

  • #7   31. jan 2010 Ja Claus - men kører du så en omvej til bageren om morgenen for at få det til 20 km? smiley
    Optimalt kører bilen jo 500.000 km i streg uden at blive stoppet og koldstartet, men sådan er der nok ingen bilers liv, som former sig. En benzinmotor kan jo heller ikke lide koldstarter - det er der i sagens natur ingen motorer der kan. Vælger man ikke at se stort på det faktum, må man jo tage cyklen på de korte ture.


  • #8   31. jan 2010 Kent nu er udnyttelsesgraden noget lavere på benzinmotorersamt kompressionen er lavere. Det i sig selv giver mindre forbrug ved start uanset kold eller varme start. Fakta er at dieselbiler bruger mere strøm på at starte og derfor også kræver en længere tur før batteriet har den optimale kapacitet igen.

    Samtidig bliver en benzinbil langt hurtigere driftvarm end en diesel og specielt end commonrail dieselbiler


  • #9   31. jan 2010 jeg vil mene at den lader lige godt. en lille benzin bil bruger måske mindre strøm til at starte ja. Men der sidder jo en regulator i generatoren der får generatoren til at lade mere eller mindre efter behov. Og de fleste kan lade xxantal volt. Så bruger en diesel mere strøm så leverer generatoren jo også bare det mere strøm til genopladning smiley

  • #10   31. jan 2010 ......T: Hvis den eneste anke er tvivl om hvor vidt den kan holde strøm nok på batteriet, så er problemet da heller ikke større end at sætte laderen på den en sjælden gang hjemme i garagen - worst case.
    Du kan vel ikke mene at det er det, som skal afgøre Jans valg af bil.


  • #11   31. jan 2010 Kent, Nej for satan da smiley Han må vælge lige hvad han vil smiley jeg siger bare det er fakta at det vil være lidt hårdt for batteriet.

    Colakim, nu er det ikke volt vi snakker om når vi lader på et batteri, men Ampere. Hvis vi tager en dieselstarter så hiver du ofte 3-400A. En generator er som oftest på 60-120A. Så kan du jo selv regne ud hvor lang tid det tager at lade op smiley Du må tænke på at hvis du har en pære stående der bruger 0,05A så kører den jo også på 12/14V


Kommentér på:
korte ture i gammel diesel bil ?

Annonce