2.325 visninger
|
Oprettet:
korte ture i gammel diesel bil ? {{forumTopicSubject}}
Der er en der vil bytte bil med en gammel mercedes 3000d men jeg kører mest korte ture,vil det ikke være dumt at bytte til sådan en gammel svend så ?tænker på slid og om det overhovedet når at blive varm
feb 2007
Følger: 25 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 137 Svar: 1.368
apr 2007
Følger: 1 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 375
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.832
feb 2007
Følger: 25 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 137 Svar: 1.368
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.832
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
apr 2007
Følger: 1 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 375
Optimalt kører bilen jo 500.000 km i streg uden at blive stoppet og koldstartet, men sådan er der nok ingen bilers liv, som former sig. En benzinmotor kan jo heller ikke lide koldstarter - det er der i sagens natur ingen motorer der kan. Vælger man ikke at se stort på det faktum, må man jo tage cyklen på de korte ture.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.832
Samtidig bliver en benzinbil langt hurtigere driftvarm end en diesel og specielt end commonrail dieselbiler
feb 2007
Følger: 25 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 137 Svar: 1.368
apr 2007
Følger: 1 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 375
Du kan vel ikke mene at det er det, som skal afgøre Jans valg af bil.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.832
Colakim, nu er det ikke volt vi snakker om når vi lader på et batteri, men Ampere. Hvis vi tager en dieselstarter så hiver du ofte 3-400A. En generator er som oftest på 60-120A. Så kan du jo selv regne ud hvor lang tid det tager at lade op Du må tænke på at hvis du har en pære stående der bruger 0,05A så kører den jo også på 12/14V
korte ture i gammel diesel bil ?