{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Hjælp til ca liter mål af basser {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Imorgen går projektet igang med at bygge en kasse til 3x12" Basser i en kasse.. Jeg er på siden hvor de 2 er købt, men der er ingen information..

2 x Alien
http://jariauto.dk/shop/alien-12-tommer-21342p.html

+ En ældre 12 " bass, som kommer til at vende med bunden ud af kassen for pyntens skyld..
(Har en kraftig JBL forstærker til at styre kassen)

Nogle der kan give et lille råd eller gæt om hvor mange liter mål jeg ska gå efter i kassen, for har ingen anelse selv - eller er det bare at "lave kassen stor nok" ?

Hjælp smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til ca liter mål af basser
  • #1   5. feb 2010 Kan ikke lige give dig størrelsen på kabinettet. MEN det giver dig kun et ringe resultat at mixe to mærker af sub's ! Det bliver ALDRIG godt !

Men bevares hvis det bare er fordi du skal have lydtryk i bilen og lyd-kvaliteten kommer i anden række så er det jo fint nok smiley

• #2   5. feb 2010 Rigtig som Michael K skriver..

Men blander ALDRIG 2 mærker, helt alene af den grund de spiller ikke ens.

Skal du endelig gøre det så skal de spille i hvert sit kabinet. det er et MUST!!!

Ang liter mål. Så er det et klassisk spørgsmål.

Jeg har nu bygget bilstereo i en del år efterhånden, og jeg har aldrig endnu kunne sige. X antal liter til den og den bass er perfekt.

Fordi vi mennesker er forskellige og vi har forskellige smag. En bass spiller jo forskellig med forskellige liter. og med og kassen er portet og hvilken størrelse port der i kassen og længden på porten.

Sjovt nok snakker folk kun om liter mål herinde. men port størrelsen og længden er MINDST lige så vigtig som selve liter målet på kassen..

Jo vist det er altid en standart opgivning af liter til en bass fra fabrikken.

Men for at give et eks.

I min gamle Audi A3 ville jeg havde 2 stk Rainbow Amboss basser i.
    Standart fabrik oplysningen pr bass er omkring 35 liter dvs 70 liter for 2 stk. Minus den plads bassen tager. også med 2 stk 3" porte på 24 cm.

Jeg ville så gerne lave noget vildere. Så vi kontaktede Rainbow og bad den komme med et foreslag til den ultimative Bass kassen hvor de ville leverer mest bass tryk.

Deres forslag var så en stor kasse som var omkring 115 liter med 2 stk 5" eller 6" bass reflex porte (kan ikke huske om det var 5 eller 6)

Det var så lige 45 liter mere end standart opgivelsen og DOBBELT så store bass reflex rør.

DET LØD SÅ VILDT!! Aldrig har jeg hørt noget brage så meget så det var helt perfekt.. MEN det siger bare alt om liter mål til en bass. Ingen kan svare præcis på hvor mange liter de skal ha hvis man er lidt "nørd" som jeg er. Da i dette tilfælde var der 45 liters forskel som er MEGET!!!

Men mht til de basser du snakker om. Jeg kender dem ikke og aner ikke hvilken fabrik der laver dem. Men find ud af hvem der producerer dem gå ind på deres hjemmeside eller google navnet. Så finder du med garanti noget info omkring det smiley

Kommentér på:
Hjælp til ca liter mål af basser

Annonce