{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.712 visninger | Oprettet:

SNYDT i bilhandel, Retssag?? {{forumTopicSubject}}

Håber der er nogen der har noget viden om dette.
Jeg søger ikke svar som f.eks.: Det vil jeg da gætte på du kan, mon ikke osv osv.. Men svar for folk der er mere eller mindre sikker i deres sag..

Sagen er kort:

Tilbage i November 2009 køber jeg en skadet Peugeot 206 GTI af en bruger herinde der er kørt galt i bilen efter at en fodgænger var trådt ud foran ham. Bilen er kun ANSVARS forsikret oplyser sælger, så han får ikke noget af forsikringen for den.. = den er ikke meldt totalskadet hos forsikringen..

Jeg giver et bud på bilen som den står, med henblik på at genopbygge bilen da der dermed ikke skal betales afgift af genopbygningen fordi det ifølge sælger er en ansvars skade..

Jeg kører så fra Østjylland til Sjælland i bil med autotrailer bagefter for at hente bilen..
Bilens pris er aftalt til 12.500 kr.

Så under en måned efter handlen blev indgået, oplyser sælger mig om at han har fået brev fra forsikringen om at forgængeren har fået skylden, og at de derfor gerne vil betale for skaderne på bilen..
Jeg bliver noget paf, for jeg ved godt at hvis forsikringen skal ind over, så er bilen totalskadet.. Det var ikke lige det jeg regnede med da jeg købte bilen.. Havde jeg vidst dette, havde jeg ALDRIG købt bilen..

Jeg havde fundet en ny karosse som det hele skulle bygges over på, + fundet de resterende dele hos en hugger, som ikke duede fra bilen.

Nu er det så blevet et værre tovtrækkeri mellem sælger og mig, for nu er jeg IKKE interesseret i bilen da det ikke er den bil jeg blev lovet ved køb.. Men andre ord så føler jeg mig snydt..

Jeg mener så at handlen bør gå tilbage og sælger bør betale bilens pris + de udgifter jeg har haft til transport af bilen, + de udgifter jeg har haft da bilen blev flyttet for sælger, fra opbevarings sted og over til et peugeot værksted for at den kunne blive takseret, + at jeg har betalt for opbevaring af bilen i aflåst hal da man jo ikke må have en skadet bil uden plader stående hvor som helst..

Ialt er mine udgifter løbet op i 19.310 kr. som jeg mener jeg skal have retur af sælger.. I udgifterne er der IKKE regnet en eneste krone med for mit eget tidsforbrug som er STORT efterhånden, men det har vi set bort fra.

Sælger regnede med kun at få de 12.500 kr. for bilen, men får nu 50.000 kr. istedet da det blev til en forsikringssag.

Det skal samtidig oplyses at sagen ligger ved advokat, og alt kommunikation mellem mig og sælger forgår pr. skrift via vores advokater.
Sælgers advokat er MEGET langsom om at svare efter at have modtaget svar fra min advokat. Den ene gang svarede min advokat på sælgers brev efter 3 dage.. Men det tog sælgers advokat 18 dage at svare tilbage.
Det har derfor betydet at jeg har måtte betale for (indtil videre) 2,5 mdr. ekstra opbevaring af bilen.. generelt har min advokat svaret indenfor samme uge som brevet er modtaget, hvor modparten bruger 2 - 3 uger på at svare..
Virker som om de bevidst trækker tiden ud i håber om at jeg kører træt i det, og giver op.. MEN gør jeg IKKE..

MEN det korte af det lange, bør jeg ikke have dækket mine udgifter??

Sælgers advokat mener ikke jeg skal have en krone, og heller ikke at handlen kan gå tilbage.
I så fald står jeg tilbage med en bil der er vurderet af en hugger til en værdi på 3.500 kr. da den er uden afgift..

Hvordan står jeg, og hvordan vil sagens udfald (formentlig) blive hvis/når den ryger i retten??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SNYDT i bilhandel, Retssag??
  • #1   9. mar 2010 hallo .. det er der sku da ingen af os her inde der har en skid forstand på ..
    - du har en advokat på sagen, og han kender sagen til bunds og kan derfor svare dig på dit spørgsmål.


  • i -a a
    i -a a Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 179
    #2   9. mar 2010 synes at du skal kontakte din og hans forsikring og fortale historien.hvis det er helt rigtigt ,burde du for udbetalt pengene fra hans forsikring ,da du har købt bilen af ham

  • TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #3   9. mar 2010 Ellers prøv at se på forbrugerstyrelsen.dk om nethandel

  • #4   9. mar 2010 Burde din Advokat ikke kunne svarer dig ordenligt på dette her, vores mening holder ikke ret langt i retten.

  • #5   9. mar 2010 du har da ikke været et hak bedre da du købte bilen, og hvis du har købt et karros for at flytte dele over på ?...

    men uanset hvad, hvis bilen er totalskadet er der stemplet på reg. attest af forsikrings manden derved kan man så se, den er uden afgift.

    og hvis den ik er stemplet, er den heller ikke meldt totalskadet.



  • #6   9. mar 2010 forstår slet ikke sælger kunne finde på at sælge bilen før sagen med fodgængeren var slut... for hvis fodgængeren, som han senere fik, fik skylden var det jo slet ikke sælgers forsikring der skulle betale, og sælger ville få lavet eller totalskadet sin bil...
    så vil udelukne mene det er sælger der hænger på handlen mellem jer, og bør la handlen gå tilbage, og betale de udgifter du har kostet på bilen

    men er ingen jurist


  • #7   9. mar 2010 Hvis den pågældende fodgænger's forsikring dækker.. Så skal du jo bare ha udbetalt det beløb taksatoren vurderer bilen til.. Da det jo er dig der ejer bilen...
    Det må da være dit plaster på såret... c",)

    PSST... !!

    Google "Gratis advokatrådgivning om torsdagen"... c",)

    /Rass


  • #8   9. mar 2010 Det er dig der står som ejer af bilen nu, derfor burde pengene også tilfalde dig. Jeg vil mene at uanset hvad sælger har sagt, så har han frasagt sig enhver ejerskab af bilen da den blev solgt til dig. Om situation så har ændret sig til at bilen blev vurderet til 50000 kr. fra forsikrings side..er jo kun til din fordel....Men igen jeg er ikke advokat..?

  • #9   9. mar 2010 B4NDIT : Det er der da ikke noget ulovligt i.

    Jeg har næsten haft samme sag.
    Jeg købte en bil med en skade. Skaden og sagen fulgte bare den nye ejer (mig) og skaden blev lavet på autoriseret værksted uden problemer.
    Så i grunden er det dig der kan indkasere alle pengene.
    (sådan som jeg forstår sagen)


  • #10   9. mar 2010 ville da klart sige at forsikrings præmie skal gå til dig da du er ejer af bilen . det er jo hans problem at han ikke har tid til at vente på sagens gang . men kan din advokat ikke klare din asg skal du da finde en anden som har styr på de ting der . kontakt evt en jurist hos fdm , de kan da hjælpe dig i hvert fald

  • #11   9. mar 2010 MB > ja det er da at skifte "stel nr" at flytte sagerne over på et andet karros kan du da ikke medmindre det er en genopbygger hvor der er givet til det

  • #12   9. mar 2010 Har I skrevet slutseddel?

  • #13   9. mar 2010 hvis den ikke er dømt total skadet, så er det da bare at omregistrere bilen. Så er der da ikke noget at komme efter..

  • #14   9. mar 2010 B4NDIT : Hvis ingen af bilerne er afmeldt i systemet (derfor han købte den) så er der intet ulovligt i det. Det er det samme som at købe brugte dele til sin bil og sætte dem på..

  • #15   9. mar 2010 Jeg vil mene at tidligere ejer har fraskrevet sig retten til pengene, da han solgte bilen.

    og at du bare skal beholde din bil, og bygge den færdig =)


  • #16   9. mar 2010 hvis du har reg attest på den er det bare inreg den hurtig i dit navn så kan de ik gøre noget

  • #17   9. mar 2010 Er den i dit eller hans navn?

  • #18   9. mar 2010 hvorfor ikke bare kontakte sælger og sige du vil have 15 tusinde og indgå et forlig.

  • C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

    Emner: 11 Svar: 346
    #19   9. mar 2010 da du købte bilen og fik reg attest, fik du den så afmeldt eller fik du den omregistreret inden 3 uger?

  • #20   9. mar 2010 B4NDIT : Du misforstår det HELT..
    Jeg var ikke ude på at fuske ved at flytte stelnummer over på en anden karosse. Det var et helt nyt karosseri jeg havde skaffe, altså et hvor der aldrig har været stelnummer i. Så er det meget normalt at man får en genihugnings attest således at du må banke stelnummeret i den nye karosse da du sætter nyt karosseri på bilen = lovligt..

    Og til alle andre..: Bilen var afmeldt ved handlen og sælgers navn står på reg. attesten, MEN der er udfærdiget en prof fdm. slutseddel ved handlen, på at bilen er solgt og sælger har ligeledes skrevet under på at han har solgte bilen, og modtaget betaling for dette..


    MADS P. SE ANNONCER ! : Du kan være ganske rolig, det har jeg forsøgt flere gange, men jeg vil IKKE tabe penge på det her da det er dem der har dummet sig, og ikke mig da jeg har købt bilen i den tro at den kunne genopbygges uden at skulle betale ny afgift..


  • #21   9. mar 2010 Hvis du ikke har interesse i forsikrings pengene kan jeg ikke se problemet...

    Forsikringen SKAL nemlig have din regattest før de kan trække afgiften ud igen ved en totalskade.
    ¨
    Historien må jo handle om at du enten vil hve de 50.000 kr. ELLER at ham du har købt den af har fået pengene og brugt dem, og at han står med et problem..

    Der er INGEN der kan tvinge nogen til at få lavet deres bil hvis der er en skade, det bestemmer ejeren helt og holdent.

    Så hvis ingen af de to dele er relevant, så har sælger røvrendt dig fra start af, men så længe DU har bilen, og regattesten... Så bygger du brer videre....

    Og hvis pengen skulle kune tilfalde dig, ja så skal du ikke regne med at få alle 50K udbetalt når du nu er begyndt, for ellers skal du jo også dokkumentere dine køb og timer.

    Men historien har sikkert 2 sider af samme sag vil jeg tro, da denne lyder for fantastisk da et forsikringsselvskab oftest hellere end gerne vil slippe for at betale en skade....


  • #22   9. mar 2010 Taksator bad om at få tilsendt reg. attesten, så den sendte jeg og har siden fået retur..

    Forsikringen siger at de automatisk udbetaler til ham, da han er den skadeslidt, men godt kan se at der er et problem i og med at han har solgt bilen..
    De har dog udtalt at de ikke vil udbetale en krone før at de har fået svar fra begge parter om at vi er blevet enige om det beløb jeg skal have.. Og det er her den hænger nu..

    Hans advokat mener ikke jeg skal have en krone selvom at hans klient har snydt mig ved at sælge mig en bil som han oplyser ikke er en forsikringsskade og dermed med afgift, men som efterfølgende bliver til en forsikringssag og dermed en bil uden afgift

    I mine øjne svarer det til at man køber en hvilken som helst bil med dansk reg. attest, og da man så vil have bilen indregistreret får man afvide på motorkontoret at det kan man ikke da der er udbetalt afgift på bilen ved f.eks. eksport. Det må være præcis det samme..
    Man køber en vare som viser sig ikke at være som sælger oplyser..
    Havde det så været en reservedele til f.eks. 500 kr. så gad jeg ikke gøre noget ud af det, men her snakker vi om knap 20.000 kr.
    Jeg føler mig røvrendt, og føler at sælger godt vidste at fodgængeren ville få skylden og han dermed kunne score både de 12.500 kr. af mig + de 50.000 kr. af forsikringen..

    Kan også lige tilføje at ALT hvad sælger har oplyst i diverse privat beskeder osv. er gemt (screen print) og printet ud på papir.. Så den er svær at løbe fra at han har sagt at det kun var en ansvars skade..


  • #23   9. mar 2010 Som heidi M skriver mener jeg helt bestemt at man skal indlever reg. attesten for at kunne trække afgiften ud af bilen, og kan de ikke det, burde han ikke kunne få de 50.000

    Den kunne han jo evt købe af dig for 20.000, smiley


  • #24   2. apr 2013 ved godt det er et gammelt emne... Men hvad blev resultatet af denne sag?

  • #25   7. dec 2013 Hvem vandt?

  • #26   10. dec 2013 fortæl fortæl

  • #27   11. dec 2013 Hvem vandt denne sag???


  • #28   17. dec 2013 Er det med happy ending. Eller hvordan sluttede sagen.

  • #29   24. mar 2015 Sagen endte faktisk meget anderledes end forventet.
    Sælger fik udbetalt erstatning for bilen. Men.... fordi det var fodgængerens ulykkesforsikring der dækkede skaden, ville de ikke have bilen bagefter, og samtidig erklærede de den ikke totalskadet. Jeg blev oplyst at det kun skete når det var en bils forsikring der dækkede skaden. Noget overraskende


Kommentér på:
SNYDT i bilhandel, Retssag??

Annonce