{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.896 visninger | Oprettet:

Snydt ved bilhandel.. hvad synes i??? part 2 {{forumTopicSubject}}

så er der faktisk ENDELIG en opdatering til alle jer der fulgte min ret uheldige sag i december 2013.. (defekt lupo)
jeg gider faktisk ikke gå i detaljer, omkring sagen og forløbet- da der i sidste tråd kom nogle mærkelige "konspirations teorier" frem...

tilgengæld, kan jeg oplyse, at efter godt 3 mdr med virkelig mange opkald, møder og forberedelse til en sag for retten, er vi- tro det eller ej, endt ud i et fredeligt forlig..

jeg har fået mine penge, og har afleveret bilen, omkostningerne, er selvfølgelig på min side, men det overkommer jeg, min stædighed må have været afgørende, for først da retten afleverede stævningen, kunne vi nå til enighed..

det har været en virkelig bitter sag, og har givet mig en del bøvl, bilen måtte ikke røres, og jeg har måtte købe mig en 3 midlertidig bil..
men retfærdigheden skete fyldest, men med rettens ord, havde det næsten været bedre..
men håber satme ikke nogen andre oplever det samme...

tak for alle, som støttede og ønskede mig held og lykke.. er ked af, at måtte slette mit første indlæg, men da jeg faktisk troede vi endte i retten, var der ikke andet at gøre..

vh martin..

fakta er dermed: at købt som beset- ikke gælder som en undskyldning for, at sælge en defekt vare!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snydt ved bilhandel.. hvad synes i??? part 2
  • #1   8. mar 2014 lækkert du fik det overstået men surt han ikke skal betale omkostningerne...

  • #2   8. mar 2014 Det er desværre generelt for sådanne sager. Selv om den var røget i retten, ville du muligvis kun have fået dækket en mindre del af dine omkostninger og ville dermed alligevel have stået med et tab. Det gør desværre, at sådanne "småsager" nærmest skal køres af princip og ikke for at få penge ud af det.

    Men fint, din sag endte lykkeligt for dig. Det er en generel opfattelse herinde, at alle private handler er "købt som beset" og at der ikke er noget at gøre. Det er langt fra tilfældet.


  • #3   8. mar 2014 Godt at du fik det overstået! Men jeg vil ikke mene at det er fakta.. Det var jo ikke retten der besluttede at det ikke var i orden at sælge dig bilen defekt. Men derimod (går jeg udfra) sælger, der følte sig presset til at lade handlen gå tilbage, efter at have modtaget stævningen..

  • #4   8. mar 2014 Bay
    der er også en del tråd hvor folk tuder over defekt bliklys pære og gamle dæk....



  • #5   8. mar 2014 Bay

    Det kunne da have været dejligt at det ikke havde været et fredeligt forlig, og istedet for faktisk en domfældelse...

    Så havde andre måske senere stået stærkere.... trods at det gik godt for Karbu s


  • #6   8. mar 2014 Ja, det kunne det måske have været for andre. Jeg tror dog ikke på, at en dom på området af den karakter ville have ændret noget. Der er jo allerede dannet retspraksis på området smiley

  • #7   8. mar 2014 nå har der så været domme i sådan nogle sager :).. kan bare ikke finde dem lige nu.

    Men fakta er at selv om en bil er "købt som beset og uden reklamation/garanti" så gælder det stadig at man ikke må handle i ond tro, det vil sige at man ikke må sælge en vare man VED! er defekt, UDEN at oplyse køber om det.

    Problemet er desværre ofte at det er meget svært at bevise at sælger var bevidst om fejlen.


  • #8   8. mar 2014 Ja, der har været massevis af sager omkring handel af en vare, som viste sig at være defekt. Købeloven gælder jo for alle varer og ikke kun biler smiley

  • #9   8. mar 2014 ja, desværre, har jeg måtte sande, at snyd under 50.000kr nærmest ikke betragtes som relevant.. det er jo nærmest umuligt at få kørt sagen, men stædighed og princip skal man ikke altid undervurdere..
    ja i småsager, er han ikke forpligtet til, at betale sagsomkostningerne- det er en vurderingssag i selve sagen..

    det er mega dejligt, men synd, hvis andre oplever det samme..

    6G : det er selvfølgelig rigtigt.. men da vi byttede tilbage, sagde han, at hans advokat havde rådet ham i starten, da de ikke troede jeg ville køre sagen (omkostninger og tid)
    men sagen blev mere og mere klar, og da jeg havde alt, indgav vi stævning og de valgte at opgive..
    sagen er nu hævet, og det endte uden drama.. heldigvis endte mine omkostninger også på et niveau, der er ligegyldigt..

    tilgengæld: så tak for lort, til DFA forsikring.. de skulle bruge 1,5 måneder af tiden sagen har kørt, på at overveje retshjælp, og gav alligevel et afslag, da jeg ikke havde omregistreret bilen med det samme.. (det kan man ikke hos dem, der skal man ringe og bestille et policenr, og nogle dage efter kommer det)
    da bilen så var konstateret defekt, ville de godt forsikre den, -med en klausul på, de ikke gav retshjælp.. (har jo 2 andre biler med kasko (retshjælp) samt hus osv ved dem, men nej, det gælder åbenbart ikke.. kan ikke anbefale dem..


  • #11   8. mar 2014 rettens ord, havde været fedt, men en sag, kan jo altid gå begge veje, uanset hvor sikker man føler sig.. desuden ville sagen tage 4 mdr, og det er altså lang tid, med uvished... nu er det afsluttet, og det er godt nok til mig..
    men det, meget svært, at skulle bevise, i mit tilfælde var det jo ren tilfældighed..


  • #12   8. mar 2014 Synes at det er lækkert at du har "vundet" og du ikke står med følesen af at være blevet totalt snydt da sælger har vidst det hele smiley

  • #13   8. mar 2014 Var det privat handel. ?

  • #15   8. mar 2014 Okay. Giver da stof til eftertanke.
    Solgte min altea med en fejl, du huggede når man accelererede. Havde prøvet at finde fejlen. Gjorde det kun når den var kold, så var inde på gløderør. Det ville jeg ikke ofre, så solgte den sådan og oplyste også sælger. Han tog det meget fint og sagde at det skulle han nok finde ud af.
    Men tænker at det skal man da fremover huske at skrive på slutsedlen så. For den kunne da ligeså godt være kommer tilbage i hovedet på mig.


  • #16   8. mar 2014 Mads J

    Ja det er altid en god ide at skrive det ned for at sikre sig, du har ikke handlet i ond tro da du rent faktisk oplyser om en fejl du kender til.

    Karbu

    Super det endte lykkeligt, men synes stadig at klaphatten fortjener mere straf end det. Han kunne ligeså godt sælge bilen videre nu og satse på den næste køber ikke er så principielt at køre en retssag.

    Hvor meget blev det i omkostninger, er det noget du vil ud med? smiley


  • #17   8. mar 2014 Det var privat ja..
    Men det du beskriver er jo ikke helt det samme..
    Jeg købte jo min nyserviceret og alting og prisen gav ikke udtryk for større defekter, end dem man kunne se og mærke..

    Men hvis du nu havde din altea nede på værksted, og dyserne måske skulle skiftes ( et eller andet dyrt/væsentligt) for bilens værdi, og du så vælger at sælge den som værende fin og iorden, er det ikke okay.. Så har du handlet i ond tro.. Tror ikke det med dine gløderør vil kunne komme i betragtning..
    Men her i mit tilfælde overstået mekanikerregningerne bilens værdi..
    Og jo jeg kunne nok, få lavet den sort, og betalt meget mindre, men hvad den ellers måtte fejle ved jeg jo ikke, og havde ikke lyst til at prøve..


  • #18   8. mar 2014 Der var sq da også dyser nu jeg tænker mig om. Kan huske det var dyrt i hvertfald. smiley
    Men ja. Godt det blev afsluttet. Så har jeg da også lært noget i dag. smiley


Kommentér på:
Snydt ved bilhandel.. hvad synes i??? part 2

Annonce