{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

peugeot 106 vs bmw e30 {{forumTopicSubject}}

hej bg

hvad ville i vælge som en sjov bil en peugeot 106 med 1,616 med 130-140 hk eller en e30 325i med det der 170 kh std...

og hvad ville være hurtigst på en vej med mange sving på??

hvad ville i vælge svare gerne med lidt begrundelse??

for står med begge biler og ved ikke hvad jeg skal vælge af dem..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  peugeot 106 vs bmw e30
  • #1   14. mar 2010 Tror du vil finde peugeoten sjovest at køre i, medmindre du skal ud og trække nogle sorte ringe, så er baghjulstræk selvfølgelig klart sjovest smiley

Peugeoten er nok lidt hurtigere end bmw'en, men nu er det jo stadig noget fransk skrammel, så kan godt blive dyrt i reparationer hvis man ikke tænker sig om smiley

• #2   14. mar 2010 Oh, du har 106'eren smiley Men stadig samme svar smiley

• #3   14. mar 2010 Ville helt sikkert tage en 106. Find en i pæn original stand og du har bil i lang tid. Du kan læse meget mere omkring sådan en 106 på hi-speed.dk

Jeg har selv haft sådan en Bmw E30 325i og det var da det værste skrammel jeg til dato har haft. Der findes selvfølgelig også gamle trætte 106´ere men det er bare en noget nyere bil, eller knap så gammel som den anden

• #4   14. mar 2010 Thor du aner netop ikke hvad du snakker om

• #5   14. mar 2010 Hvis begge biler er helt standarde, så er peugeot'en klart sjovest på en vej med mange sving. Hvis bare BMW'en fik en lidt bedre undervogn, så ville den komme godt efter det. Jeg har kørt begge biler, og allround syntes jeg selv bmw'en er sjovest. Ud af lige vej, tror jeg de kører ret lige op, hvis 106'eren har 130 - 140 hk.

• #6   14. mar 2010 *Thor*: Det var da en pæn holdning du har omkring Benzo, men kiggede du på hans profil så kunne du se han nok har en smule viden omkring sådan en 106

• #7   14. mar 2010 Jesper C

Du har nok været så uheldig at eje en af de mange tævede E30'ere der findes.

• #8   14. mar 2010 ville vælge peugot hvis det er den faceliftede model af dem, ellers er det satme en balje..

de knirker og knager over alt, ruster i vanger for v. tårne, knækker i ledningsnettet hist og her, irre i relæ´er mm., dårlige gearkasser, gearskift, trækaksler, suppegryde at køre i, bagbro går til i lejer og værstefald aksel blir defekt.

billig i dele, er de begge 2..

billig i forsikring er peugeot.

men havde taget peugeot hvis det er en 97´-

ellers en e30 er en konge bil, og kan blive mega lækker hvis man har lidt forstand på det

• #9   14. mar 2010 Ja det var en gammel træt en jeg fik fingre i, havde den da også kun en måned.

De er hammer sjove at køre i men der er ikke meget økonomi i dem. -det ved man jo på forhånd i det man køber en 2.5...

• #10   14. mar 2010 har os haft en 106 gti, 206,306,og en 307 og en partner aldrig har jeg haft nogle store problemer med dem. jeg er os træt af alle de dumme kommentare med fransk er lort, stadig de mest solgte biler,og klare sig fint i motorsport må man sige. men de er opvokset med aldrig kør fransk,og så må de jo bare lade vær med det jo,men spar os for de latterlige kommentar om peugeot tak:ø)
    Tror ik man har så meget forstand på biler hvis man mener fransk er lort min mening

• #11   14. mar 2010 Nu skal det her ikke udvikle sig til om fransk er noget lort eller Bmw er tysk lort. Det er et spørgsmål omkring hvilken af de to biler der vil være sjov at have.

Har selv haft 206 og var glad for den og har også haft en E30 325i. Hver mand hver smag. Så få lige jeres franske parader ned da der findes mandags biler blandt alle bilmærker

• #12   14. mar 2010 Jesper C
    Så er det jo bare derfor smiley
    Men man køber jo heller ikke en 325i for at kører langt på literen.

christian R
    Jeg skal ikke stå og sige at fransk er lort, MEN der må da være en sammenhæng med at franske biler i de fleste test, taber med hensyn til flest fejl osv.

• #13   14. mar 2010 jeg ville aldrig vælge fransk over tysk! det er sådan JEG har det, nu håber ikke jeg sviner nogen til i den her børnehave!

• #14   14. mar 2010 søren hvad er det for nogle test??? ved da godt alle biler har fejl men nye biler idag er sgu ik noget lort,kan da godt være når man køber brugt,men der ved du heller hvad det er for en brian der har kørt dem,skal passe på med 106 gti ja,for de har som regel fået tæsk,men er den sjoveste bil jeg har haft ihvertfald..
    franske biler har fejl ja, men det har tyske også i min mening er de ruster for meget til min smag:ø/ og til den pris syntes jeg det er for ringe

• #15   14. mar 2010 325eren er hurtigst. Det blev bevist en del gange i går smiley

• #16   14. mar 2010 jeg ville klart vælge 106'eren. der får du altså mere glæde for pengene. eneste fordel ved bmw'en er baghjulstrækket. men pug'en vil klart give dig mest sjov.

og jeg mener bestemt heller ikke der er noget galt med franske biler. det er som regel dem der aldrig har haft en eller vælger at overtage "brians" t-hansen vogn der er skampryglet og ikke passet.

passer du din pug får du aldrig nogen problemer med den. og det hverken gearkasse bagbro eller hvad folk nu ellers har af fordomme.

• #17   14. mar 2010 jeg kender folk der kører med både +250 og +350 hk i en 106 på org gearkasse uden den står af. så har man problemer med den slags kan man ganske simpelt bare ikke køre bil.

• #18   14. mar 2010 jeg vil helt klart vælge bmw. jeg har både haft peugeot og bmw og peugeot er ikke nær så holdbar som bmwen er.

• #19   14. mar 2010 ludvig T
    Arg, så har de vist bare været heldige. Nu er gearkassen i 106 ikke det mest holdbare..

• #20   14. mar 2010 Jeg mener at gearkasserne ikke holder så godt, fordi det er en billig hurtig bil som de fleste 18-årige kan få råd til. Så er det klart at de bliver kørt ret hårdt.

• #21   14. mar 2010 Thor, har sendt dig en pb med en god begrundelse, ser ud som om andre har forstået min holdning, måske fordi de har set på hvad jeg selv kører i.. God dag, og held og lykke med bilvalget kasper..

• #22   14. mar 2010 kan forsikre bege biler lig lige omkring 10-12k om året og det mener jeg er okay.. og ved godt der ikke er nogen af dem der køre langet på literen men er bare sådan har haft en 106 den døde så og har bygget en anden op og har så købet en e30 325 og bege biler i godt stand ville jeg sige ikke noget rust i bmw´en og har haft nogen problemer med 106´en men det er vist min ejen skyld men er bare blevet sådan lidt udsiker for havde jo 106en men drømte om en baghujlstræker og synes at en e30 var en pæn bil og var så ude at kikke og kom til at købe en men nu er jeg blevet i tivel om hvad jeg er mest til og ved godt er også er meget forskelugt fra person til person men ville bare høre folksmenign og tak for den..

• #23   14. mar 2010 ps-- det er den nye 106 og den nye e30 hvis det gør en foreskel.. så en 325 std er fra 0-100 på 8,3 og en 106 gti std er på 8,7 og har tæstet min gamle og den var på ca 8,2 så fra 0-100 tror jeg de ville lege tæt men det er lige så meget i sving hvor jeg tror 106 har en fordel i det den er mindre...

og skal lige siges det er noget tid siden jeg har køre 106 i det jeg ikke har fået den lavet grundet penge mangel...

Kommentér på:
peugeot 106 vs bmw e30

Annonce