{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

michael R
michael R
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 70

peugeot 106 vs motorvej? {{forumTopicSubject}}

halløj, jeg har lige et spørgsmål til jer som enten har eller har haft en peugeot 106 ("ny" model/mk 2) da jeg overvejer en 106'er benzin med enten 1,1 eller 1,4 l motor:

1,1 modellen, er den til at køre på motorvej ved normal hastighed uden at det hele er ved at rasle fra hinanden og/eller kører med sindssygt høje omdrejninger? og kan den overhovedet nå op på 130 km/t?

og samme spørgsmål med 1,4 modellen, er den til at leve med på længere motorvejsstrækninger?

jeg går ud fra at 1,4'eren er lidt bedre men hvis begge er totalt håbløse og stortset kun til bykørsel ville det være meget rart at vide før jeg går videre med ideen, på forhånd tak:)

(GTI og diesel er no-go, det er en sparegris uden traktorlyd/lugt jeg er ude efter)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  peugeot 106 vs motorvej?
  • #1   19. dec 2013 de er så forfærdeligt lavgearet at det ikke ville være min kop te at søge efter, hvis jeg kørte meget på motorvej. du skal regne med en 1,1 kører med omkr. 3500omdr ved 100km/t, mens en 1,4 måske ligger tæt på 3000.
    så det er sevlfølgelig noget der er støjende.. så havde jeg hellere levet med traktorlyden/lugten, og sparet mine øre der. smiley

• #2   19. dec 2013 106 kører ikke specielt godt, hverken i byen, motorvej eller landevej. Jeg ville nok kigge efter en 206 istedet, den kan du også få med 1.1 og 1.4 smiley

• michael R
    michael R Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 70
    #4   19. dec 2013 en 1,1 i en 206'er lyder som noget der tager en formiddag at få forbi 100 km/t, grunden til at jeg ville have en 106'er er mest fordi det stortset er den eneste bil i den størrelse jeg kan holde ud at se på når den lige bliver pimpet lidt.
    Så jeg prøver at kunne lide den:) men hvad siger i som har haft en i et stykke tid? er det crap? eller god, men kun i byen?

• #5   19. dec 2013 De er meget lavgearede, og du skal nok ikke regne med at køre meget over 13 km/l hvis du ligger med 130-140 stykker. Min gamle 205'er målte jeg til 12.5 på en tur med udelukkende motorvej, og det var en 1.4. Min nuværende 206'er (også 1.4) klarer lige pt 14 km/l, og det er blandet by og motorvej og en smule landevej.

• #6   19. dec 2013 206 med 1.1 motoren er forfærdelig at køre i, der er ingen kræfter at gøre godt med. Det er ikke meget bedre med 1.4 motoren, men den virker da som om den passer til bilen. Og så kan man overhale traktorer uden 300 meters tilløb og 2 nedgearinger som jeg tror man skal med 1.1'eren smiley

• #8   19. dec 2013 Køb en UP eller en Citigo.
    Lækker bette bil, og de støjer sgu ikke så meget.

• #9   19. dec 2013 106 1.4 har det helt fint på motorvej - og er endda fint kvik.
    Mener at min lå på 3200 omdr. ved 120 kmt

Hvorimod GTi'ern ligger med lige over 4k ved 120kmt, og det er ikke sjovt i længden - kun kort tid af gangen smiley

MA gearboxen (Som sidder på alle TU motore) er dog lavet så smart, at man kan skifte 5gearet, uden næsten overhovedet at skille noget ad.
    Derfor kan du altid nuppe et 5gear fra en box med større ratio. (hvilket jeg har tænkt på, så GTi'eren kan køre lidt bedre på motorvej)

Jeg er ikke lige klar over hvilke der har en større ratio, men VTR boxen er et godt bud.

• #11   19. dec 2013 Jeg kører 110 og rammer 3000 omdrejninger med min 1.1 helt fint. Lidt sløv i optræk hvis man er flere i bilen men ellers kan den også sagtens ramme de 140 uden problemer. Jeg fik efter isoleret mine 2 døre og det hjalp en del på lyden.

Kommentér på:
peugeot 106 vs motorvej?

Annonce