{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.572 visninger | Oprettet:

ombyg camping vogn til trailer...? {{forumTopicSubject}}

Ja mit spørgsmål går på: en kammerat påstår at det er lovligt at tage en camping vogn, rive selve camping kassen af, og så skrue et lad på den i stedet så det bliver til en trailer?

Det har jeg jo aldrig troet pga. en camping vogn køre med hvide plader, men en trailer med gule..

Hvis det er lovligt kan man satme da bygge en fed billig auto trailer for små penge med alle de store gamle camping vogne der er til salg rundt omkring!

Håber nogen kender det rette svar.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ombyg camping vogn til trailer...?
  • #1   25. mar 2010 Det er lovligt. Men en campingvogn er ikke godkendt til den vægt en autotrailer skal bære så den går ikke.

• #2   25. mar 2010 Det er lovligt.. Bare husk og kør forbi synshallen smiley

Tror desværre du må droppe det med Autotraileren.. Det er en undervogn til en cvogn slet ikke eget til..

Karsten

• #3   25. mar 2010 det er ikke alle campingvogne du må lave om det kommer an på hvad der står i typegodkendelsen hvis der står at den kun kan synes i fabrikantens originale opbygning så går den ikke eller hvis der står at karrossen er medbærende så går den heller ikke men der imod så skal der stå at det er rammen der er den bærrende del

mvh henrik

• #5   25. mar 2010
    den skal da bare vejes om for total vægten er den samme om kassen er på eller ej så alt efter hvor tung et lad du laver kan man få okay læsse evne. har engang bygget en boogie undevogn om til trailer som er bred nok til en bil og som kan sættes høje sider på og den er godkendt til at læsse 1200 kg. total 1500 kg.

• #7   25. mar 2010 Det er sku da nice. Ja det er en gang i mellem der er nogle halv voksne camping vogne til salg med buggie aksler, de må da veje halv meget, og deres ramme er også pænt stor, men hvordan finder man type godkendelsen på sådan noget?

• #8   26. mar 2010 på reg att står der et typegodkendelses nr og har du det kan du finde typegodkendelsen på www.fstyr.dk og hvis ikke du kan finde den der så er det bare at ringe til færdselsstyrelsen

• #9   26. mar 2010
    lige præcis som henrik a siger kan du finde det derinde som regel...

nu ved jeg ikk hvordan du har tænkt dig at opbygge den men vi var så smarte at få den synet som alm flad trailer så siderne ikk er vejet med.. så må den laste det mere og så når vi bruger siderne skal vi bare tænke over last evnen er det mindre jo... smiley ved ikk om det er helt lovligt men det er aldrig blevet sagt noget til det når vi er blevet stoppet...

• Hans C
    Hans C Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #10   27. feb 2013 Jeg har en gammel campingvogn, som jeg overvejer at bygge om til trailer.
    Jeg kunne nu ikke finde den på www.fstyr.dk . Sprite Alpine 1974, Typegodkendelsesnummer S02028-00
    Stelnummer X748210

• #11   28. maj 2018 Jeg har en gammel campingvogn som jeg ville tøme helt for alt ineni og så bruge den til at køre affalds træ hjem i der kan værre en masse i sårdan en når den er tømt for skabe og alt og så vejer sælve blikket og det jo ikke en skid så må jo ca læsse 1000 kg i den og affalstræ vejer jo næsten ingen ting når det er knastørt

Kommentér på:
ombyg camping vogn til trailer...?

Annonce