{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.435 visninger | Oprettet:

gå fra sportsvogn til økobil! hvilken? {{forumTopicSubject}}

Godaften, nu har jeg smidt så mange penge "væk" på benzin og forsikring gennem årene at jeg nu er blevet lidt hug på at få noget økolort og spare en masse penge! smiley Men er sku i tvivl om hvilken en man skal vælge, pris skal være omkring 100K. og helst gå 25 km/l og op.

Jeg har haft 1 supra med 550 hk og en anden med 300, og nu en bmw 540i e60, så min største bekymring er at jeg brækker mig af kedsomhed hver gang jeg sætter mig ind i en lupo fx.

Håber der er nogle der kan hjælpe lidt med en fornuftig økovogn der er til at holde ud at køre i! Stil endelig forslag
Tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gå fra sportsvogn til økobil! hvilken?
  • #1   9. apr 2010 Du kan jo kigge forbi min... den er blevet poleret idag, så står flot...

  • #2   9. apr 2010 Glemte at skrive min går omkring 20 på literen. og resten af info står i profil og annonce.

  • #3   9. apr 2010 haha smiley det bliver sgu nok svært at finde en bil til 10000 der kører 25 på literen og som ikke er røv syg... jeg tror faktisk ikke engang ud kan finde en til 100.000 der kører så langt udover en lupo..

  • #4   9. apr 2010 Du vil brække dig af kedsomhed, men man sgu finde nogle fine diesel-biler efterhånden, med et ok træk og rimeligt langt på literen...

  • #5   9. apr 2010 Mikkel P: det var for at give et eksempel. det er jo frivilligt...

    Og apropo bluemotion, så er de vist da ikke nede i de priser så du får dem for 100K


  • #6   9. apr 2010 så skal du da have en PRIUS på gule plader.... det LIGE dig smiley

  • #7   9. apr 2010 Men jo: der er de tyske diesel biler som er fra 98 ca. med mindst 200.000 på klokken til omkring 100 plus- minus...



  • #8   9. apr 2010 Har du prøvet en Lupo 3L?

  • Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #9   9. apr 2010 du kommer til at kede dig ighjel lige meget hvilken hvilken mini-turbodiesel bil du finder dig..
    10 dage og du får chiptunet lortet..

    de små biler der kan lidt(med større dieselmotorer) er vist stadig over budgettet


  • #10   9. apr 2010 Min fabia er ikke nogen raket, men med 270 nm, skal man finde en rimelig bezinbil der kan følge med i nm.. Det gør den sjov i mellem acelerationerne.. og den går stadig utrolig langt på literen..

  • #11   9. apr 2010 Anders L - hehe ja den ser pæn ud, min bimser fik også den helt store tur idag, men ellers tak..

    Ja ved sku godt det er lidt af en umulig mission. Jeg køre fra hillerød til slagelse hver dag, så er sku også lidt bange for at sådan noget lupo fis bliver for stort et skridt! Men føler bare at hvis jeg går i noget som golf bluemotion eller de nye zeat'er så er det skridtet mellem bmw og lupo'en og tænker at det skal sku være enten alt eller lupo-agtigt..

    Hvordan er aygo, C1 osv de der konebiler??


  • #12   9. apr 2010 En golf 4 GTI TDI kunne være et godt bud.
    Langt de fleste af dem ligger omkring 175hk fra fabrik og 360nm.
    Plus de skam fint kan køre 20-22 km/l.
    Plus den oven i købet er sjov at køre i også hvis man vil gi den lidt gas.

    At finde en som går 25 km/l og samtidig er lidt sjov at køre i er totalt umulig.


  • martin c
    martin c Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 190
    #13   9. apr 2010 altea fr tdi +chip 200 hk 430 nm ca .. køre nok 14-15 km/l i snit . et godt kompromi. hvis du ikke vil kede dig i lyskrydsene. + masser af udstyr.


  • Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #14   9. apr 2010 en 206 1.4 hdi er på ingen måde sporty, men helt ok hverdagsbil, men kan jo ikke sammenlignes med hvad manden ellers har kørt i.

    206eren i 2.0hdi kunne måske hjælpe lidt, ellers er en polo 1,9tdi måske også et bud

    tvivler bare på at der går ret lang tid før han har chippet dem


  • #15   9. apr 2010 Heh ja kommer sku nok uden tvivl til at savne det ligemeget hvad jeg ellers køber i den retning, men spørgsmålet er om man kan se prisbesparelsen højere end køreglæden, selvfølgelig er det individuelt men tænker at de nye småbiler snart er ved at være nogenlunde kvalitet?

    Ellers er der nogle der har erfaring med leasing om det kan betale sig?


  • #16   9. apr 2010 Nej jeg har ikke prøvet en, men i morgen tager jeg ud og prøver lidt forskelligt af de der småbiler, så må jeg se om det kommer til at hænge mig ud af halsen med det samme! Men jeg har her de sidste dage fået et flip med at finde noget økofis da jeg er træt af at fylde benz hver anden dag smiley men mange tak for hjælpen, tror sku nok ikke jeg kan gå helt ned i lupo klasse, og så måske skal gå efter noget bilværk man kan have nogle flere år som en ny zeat eller vw golf agtig. Tak for hjælpen og god aften

  • #17   9. apr 2010 Bid i det sure æble og kast lidt mønter efter benzin.

    Det er bare sjovere :o)

    Frem med supraen igen smiley


  • #18   9. apr 2010 Kender det godt, gik også fra biler med lidt ekstra under hjelmen til en lupo fordi jeg netop blev nærrig da jeg stod ved benzin standeren hver 2-3 dag og skulle fylde på for 5-600 kr smiley

    Men havde også samme tanke om at det ville komme til at hænge mig langt ud af halsen med 60 heste og en traktor motor i fronten, men syntes faktisk ikke det er så slemt når man lige husker sig selv på at man sparer en røvfuld penge og det er da også lidt sjovt at kunne tanke for 200kr og kører 1000 km smiley til sidst går der jo lidt sport i det...

    Og hey, den besparelse med ligger for dagen kan betale en anden sjov dingenot som weekend/for sjov maskine (motorcykel, en gammel hurtig vogn eller lignende)

    God vind i øko sejlene vi ses hvertfald ikke ved benzin standeren smiley


  • #19   9. apr 2010 Bare husk på, at de små motorer, eksempelvis i Aygo/107/C1, lover mere, end de kan holde. Specielt hvis man kører motorvej, så stiger forbruget betragteligt.

    Hvad med den nye Corsa, der kører 27 km/l.?


  • #20   9. apr 2010 Man kan da ikke få den nye corsa til 100k smiley ?

  • #21   9. apr 2010 Nej, man kan få den nye Corsa til ca. 170.000 kr, i tredørs med levering og metallak. Ca. 7.000 kr. mere for en femdørs.

    Men med det benzinforbrug han har i øjeblikket, så vil det kunne betale sig at købe en sådan bil...


  • #22   10. apr 2010 Til den pris er der vist så meget andet der er mere økonomisk....

Kommentér på:
gå fra sportsvogn til økobil! hvilken?

Annonce