{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.636 visninger | Oprettet:

BMW motorskift regler {{forumTopicSubject}}

Når jeg kigger på forskellige bmw'er kan jeg se en hel del eksemplarer som har fået udskiftet motorere med større modeller.
Eftersom bmw altid har kørt med mange forskellige størrelse motorere i de forskellige model-serier kan jeg godt se at det muligvis er let at bytte rundt i forhold til andre mærker af biler, men kan det synes lovligt.

Er godt bekendt med 20% regler og identitetsskifte osv.

men synes at have fået fortalt af en bmw mand at man rent faktisk kan slippe afsted med at putte en M50 motor fra E36 serien i en E30 fordi der efter sigende skulle være lavet godkendelser på det fra BMW's side.

Hvordan er det i forhold til motorskifte på E21 serien?

Skriv venligst kun hvis i har erfaring inden for dette område.. en omgang copy paste fra færdselsstyrelsens hjemmeside gider jeg ikke se på. Har læst hva de har at skrive.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW motorskift regler
  • #1   13. maj 2010 stort set alle de motorskift der er lavet til nyere modeller osv, fra nyere bmw´er i gamle er ulovlige, nogen har været heldige at få skrevet konstruktiv ændringer ind i reg. attest, og det er så guld værd nu..
    hvor der er blevet strammet op på det i forbindelse med syn, .. og de kassere flere og flere biler med ikke typegodkendte motorére..



  • #2   13. maj 2010 Alt er lovligt så længe det er TYPEGODKENDT sammen, en M50 motor der findes jo ikke en typegodkendelse på hverken E30, E21 med M50 motor, ergo kan den ikke være lovlig

  • #3   13. maj 2010 Okay.. så man skal altså også indenfor bmw modellerne generelt holde sig til std. biler.. hvad med div. Eta motorskift der er lavet. Med 2.5 toppe osv. ?

  • #4   13. maj 2010 MEN bmw kan udstede en egentheds erklæring på at de vil stå inde for at bilen forsvarligt kan bære det. og det er de rigtig gode til. så kontakt bmw importøren og få en snak med dem . de kan helt sikkert hjælpe dig.

  • #5   13. maj 2010 Ningo > det får du ikke BMW til at gøre kan jeg garrantere dig 210% er selv ved bmw.. og vi har fået utallige henv. lige præcis omkring dette og der er Intet at komme efter.

  • #6   13. maj 2010 ETA er en god blok eftersom den står oplyst som en 2.7 ltr med 125 hk så den kan ligges i alle E30´ere eks. den er nem at tune på, og tricky at kontrollere for en synsmand, eftersom han aldrig kan sige blok ikke må ligge i bilen.

  • #7   13. maj 2010 det bedste man kan for at få noget power er jo at købe en 325i med 171 hk e30, ilægge en 2.7´er som du kan tune 20% , .. hvis du har en std. 325E som er opgivet til de 125 er det jo knap du må hente 150 hk ud af den

  • #8   13. maj 2010 Hva så hvis man nu:
    - En E21 320.

    - Den laver man identitetsskifte på til en 323 med std. 143hk

    - Så mont. man M50 2.0 med 150hk?

    Kan det gøres sådan.. at man på den måde kan gå op gennem de forskellige motorere. Da den første ombygning er et identitetsskifte, vil den ikke gå ind under nogen 20% regel, da jeg sådan set får omregistreret bilen som en helt ny bil.


  • #9   14. maj 2010 du ryger stadig ind under den kategori med at m50 ikke er type godkendt til e21 og derfor ikke kan godkendes, men det er der delte megningninger om alt efter hva synshal man kommer til . men ringer man til bmw importøren så kan man tit få en egenetheds erklæring på at det kan lade sig gøre. bmw er det mærke der er bedst til at udstede disse papir, trods hva b4ndit siger. det er selfølgelig ikke sikkert at det de siger godt for det, men har mødt flere der har fået papir på projekter der ikke ikke ville være blevet synet uden disse papir.

  • #10   10. feb 2011 må en bmw e36 320 godt køre med en bmw e 36 323 motor ?

Kommentér på:
BMW motorskift regler

Annonce