{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.255 visninger | Oprettet:

Regler for motorskift? {{forumTopicSubject}}

Ja har hørt noget med det har ændret lovgivningen med hensyn til motorskift, jeg kender godt 20% reglen, Men:
Har hørt noget om at man ikke længder må skifte motor til en motor, som den bil man putter motoren i, ikke har været godkendt med, f.eks at man længdere må tage tage en BMW 320, og så smide en motor fra en nyrer generation 3-serie i den før omtalte 320, selvom den motor man vil putte i, ikke overskirder 20% reglen, fordi den motor man vil bruge, aldrig har været godkendt fra fabrikken i den bil man vil putte den i.
Dette er bare noget jeg har hørt, men er der nogle der kan be- eller afkræfte dette? Fordi jeg kan ikke finde noget om det, så håber der en en/flere der kan hjælpe mig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler for motorskift?
  • #1   12. mar 2013 Ja .. det har været oppe og vende netop det problem - MEN . det er ikke rigtigt - har talt med en synsmand om det (spørger igen indenfor en måned - da jeg skal til syn med E30ern alligevel) - og har også fået godkendelse fra BMW Danmark - og spurgte også dem for så sent som 2mdr siden .. og de havde intet hørt om det smiley

• #2   12. mar 2013 Haha kan du selv læse det der og få det til at give menning ? smiley

• #3   12. mar 2013 motoren skal være typegodkendt til bilen, er den ikke det så overskrider du automatisk "20% reglen"

Så er det Emisions test ved TUW i tyskland, ny dansk reg. afgift..altså et sidespor der bare ikke kan svare sig, med mindre man virkelig vil !

Du må f.eks. gerne tage en Golf 4 1.8 20V, og i lægge en 1.8 Turbo 150HK eller en VR5 150HK. Bilen skal blot til syn, omregistreres også skal forsikringen ændres. Grunden til at du kan gøre det, er at VW allerede har lavet emisions test på motoren, bilen er i forvejen TUW og typegodkendt med motoren

• #4   12. mar 2013 Og som jeg forstår Casper M's indlæg .. så er det det samme med E30 M50 skiftet (som er det jeg tror du vil) .. Godt nok er motoren fra en E36/E34 .. men der er emissionstesten udført på de modeller - og BMW selv giver deres godkendelse til motorombygningen.

Right?

• #5   12. mar 2013 Casper

Men det kræver stadigvæk en godkendelse fra VW... Hvis du monterer en turbo-motor i et køretøj som er født uden bliver det, uanset effekt forøgelsen, set som en konstruktiv ændring og en effekt forøgelse på mere end 20%

• #6   12. mar 2013 Ja takker for hurtig svar smiley
    Men er stadig en smule forviret, grundne til spørgsmålet var fordi at inde på et andet forrum, er der en diskution om hvor vidt man må foretage sådan en ændring.
    et af de senarier der er set før inde på forumet er: En VW caravelle på hvideplader fra mellem 1979 og 1992, som er født med med en 1.6 TD, samme som ligger i golf 2, som grundet høj vægt afgift (Caraveller fra den tid ligger på begge sider af 1500kg mærket) bliver bygget om til benzin med en 1.8 75hk fra en golf 3, motoren overskrider ikke 20% reglen, men motoren er ikke godkendt i bilen, tidligere har denne ombygning kunne lade sig gøre, men hvis de nye regler er trådt i kraft, så gælder dette ikke mere.

@Casper M: Kan du evt finde frem til hvor det står henne med automatisk overskridning af 20%reglen? smiley det kunne virkelig være en hjælp smiley

• #7   12. mar 2013 Der er nogle firmaer som ikke er glade for det. Prøvede f.eks. med Hondaen at tage kontakt til dem om ombygningen til en VTi kunne godkendes, men det var de sgu ikke meget for, fik sågar af vide at så kunne det bedre betale sig at købe en VTi fra start.

• #8   12. mar 2013 @Morten K

Det står i detail forskrifterne for køretøjer - Du kan finde det på trafikstyrelsens hjemmeside.

http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-K%C3%B8ret%C3%B8jer/Regler-om-k%C3%B8ret%C3%B8jer/Regler-om-koeretoejer/Detailforskrifter-for-koeretoejer.aspx

• #10   12. mar 2013 Man må gerne ligge en 1,8T i en 1.8.

Og hvis man har papirer fra Bmw må man gerne ligge f.eks en M50 i en E30

Kommentér på:
Regler for motorskift?

Annonce