{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

Er toppakning røget? {{forumTopicSubject}}

Hmm min bil er begyndt at gå ad heldvedes til og gå på 3 cylinder, nu har jeg skiftet tændkabler, tænbdrør, rotor og rotordæksel.

3 ud af 4 tændrør var helt hvide, som om den har taget vand ind, og i dag har den osse ligepludselig brugt alt vandet, og den blev møghamrende varm, mon det er toppakningen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er toppakning røget?
  • #1   29. jun 2010 hvis der er vand i din dekel til olie så ja

• #2   29. jun 2010 hmm ved ikk om det har nogen betydningen, men da bilen kogte idasg, kunne jeg se der ingen vand var på, så skruede jeg låget af til vandbeholdren, og så var det ligsom vulkan udbrud der sprøjtede op, men tror ikk der var olie i????er det normal nbår den har været så varm?????

• #3   29. jun 2010 Du må ALDRIG lukke op for den når det er meget varmt, du kan blive skoldet så huden falder af i flager, ikke sjovt! Det er jo et tryksystem som man kun lukker op iført noget rummands tøj og forsigtighed!
    Kør ikke mere i den, du ødelægger motoren totalt, hvis ikke den allerede er det!

• #4   29. jun 2010 Hvor bor du?

• #5   29. jun 2010 vandet er jo under tryk for at få et andet kogepunkt

når vand er under tryk får det først et kogepunkt på 130* mener jeg

• #6   29. jun 2010 Hvis det er den golf 2 1,3 vi snakker om så tror jeg sq det er toppakningen !

Har lige selv skiftet toppakning i min og det kan seriøst ik være nemmere !

• #7   29. jun 2010 En toppakning kan sagtens være gået, selv om den ikke blander vand og olie,,, for vandkanalerne er dem der tættest på cylindervæggene...

Men at den skulle gå på 3 cylinder på samme tid uden advarsel eller tidligere problemer....lyder usandsynligt...

Du kan se ned i tændrørshullerne om toppen af stemplerne har samme farve, for ofte bliver et stempel skyllet ren når den får vand.....

Meen 3 på en gang uden tidligere problemer,,,, næææææ, tror jeg ikke du skal regne med.. ;-))

Men til gengæld hvis den har været så varm nu så er det jo nok sket...

Men du kan kontrolere det ved at fylde beholderen op når den er kold, og så starte bilen, og hvis det er en toppakning så skal vandet komme op OMGÅENDE hvis toppakningen er gået, men hvis vandet står roligt i beholderen og ikke forsvinder og bilen IKKE oser hvidt så har du intet problem lig pt.....

Kommentér på:
Er toppakning røget?

Annonce