{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.116 visninger | Oprettet:

Er muligvis blevet snydt!? {{forumTopicSubject}}

Har skrevet lidt frem og tilbage med en herinde fra der hed Leo M. Han havde en Rockford Fosgate forstærker til salg, efter nogen beskeder frem og tilbage aftalte vi at jeg bare skulle overføre pengene til hans konto og så ville han sende den så hurtigt som muligt.

Pengene er overført og modtaget, fik en besked at han nok skulle sende den dagen efter, men til min store overraskelse så ser jeg idag at han har slettet sin profil herinde! Hvad fanden skal jeg gøre ved så en taber som gør sig til forbryder over nogen småmønter..?

Hans info hvis der er nogen der kender ham:
Navn Leo M
Email: Henrik.soe@hotmail.com

Nogen der måske har handlet med ham før ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er muligvis blevet snydt!?
  • #1   11. jul 2010 Gå ned i din bank imorgen og træk pengene tilbage. Og forklar banken, sagens sammenhæng.

  • #2   11. jul 2010 Det er sgu noget lort.
    Meld det til policen, de må absolut kunne få mandens IP-adresse, så han kan spores.

    Hvor mange penge drejer det sig om?


  • #3   11. jul 2010 ALDRIG overfører penge til en andens konto! Mød op i stedet for.


  • #4   11. jul 2010 ring til banken, og få hans adresse. og så ta derud.
    jsådan en idiot, det er til at brække sig over


  • #5   11. jul 2010 1. Banken kan ikke trække pengene tilbage. Det står ikke til diskussion - det kan ikke lade sig gøre.

    2. Banken må ikke oplyse hans adresse.

    3. Politiet gider ikke at gøre noget særligt ud af det, når det drejer sig om sådanne småbeløb.


  • #6   11. jul 2010 ja ned i banken og få dem til at trække pengene igen.

  • Martin
    Martin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 17 Biler: 21 Svar: 1.063
    #7   11. jul 2010 Rasmus..

    Politiet har ikke ressourcer til den slags sager.. (For tiden, siger de)


  • #9   11. jul 2010 Har haft prøvet at ringe til banken for at få hans adresse, men det ville de ikke oplyse over telefonen, men jeg kunne bare tage ned i banken og sætte 50øre ind så ville jeg få en kvittering med hans fulde navn og adresse på. Så den tanke har jeg overvejet på det kraftigste, og så ringe til politiet og høre hvad de vil gøre ved det, hvis de overhovedet gider bekymre sig om så noget.

    Men det kunne sq være bonus hvis jeg bare kan hive pengene tilbage igen, men hvis det er muligt hvorfor fanden gør folk så noget!? Det forstår jeg virkelig ikke..


  • #10   11. jul 2010 Så virker det lidt som om selvtægt er den eneste vej frem!..

  • #11   11. jul 2010 1. Banken kan ikke trække pengene tilbage. Det står ikke til diskussion - det kan ikke lade sig gøre.

    Det er løgn. Du kan uanset hvad altid trække pengene tilbage, undtagen hvis du har betalt via en tjeneste som paypal. Det eneste du skal gøre er, at skrive under på nogle papire, som gør at banken har ryggen fri i en eventuel retssag.


  • #12   11. jul 2010 søg i forum og find de første par 100 inlæg ,mna overføre ikke penge til en mand man ikke kender eller er 100 siker på hvor bor. enten ved at tjekke at hans navn og nummer er i krak eller gule sider. som mininum, men jeg handler altid face to face.
    og der er intet at gøre. som bay skiver

    1. Banken kan ikke trække pengene tilbage. Det står ikke til diskussion - det kan ikke lade sig gøre.

    2. Banken må ikke oplyse hans adresse.

    3. Politiet gider ikke at gøre noget særligt ud af det, når det drejer sig om sådanne småbeløb. det er minium 5000 før de gider at gøre noget ,men derfor skal det meldes adligevel for får han flere sager som render op gør de måske noget.
    surt men sådan er det basta.


  • #13   11. jul 2010 Okai, det kunne sq være bonus!

  • #14   11. jul 2010 Jeg kan kun grine af folk der ikke får alle kontaktoplysninger/adresse til en sælger....
    Idag er det åbentbart meget normalt bare at overfører penge til alle mulige, som man absolut ingen oplysninger har på..


  • #15   11. jul 2010 Tror jeg blir nød til at kontakte banken for at få det helt rigtige svar, så skal jeg nok lige komme med en update herinde når jeg har snakket med dem imorgen..

  • #16   11. jul 2010 Michael 9
    Det passer ikke. Det er kun ved handler med Dankort, hvor det kan lade sig gøre. Du tænker på indsigelser til PBS.

    Banken kan systemmæssigt annullere en overførsel, men <b>kun samme dag, som overførslen er foretaget</b>. Banken kan på <b>ingen</b> måde trække pengene tilbage efterfølgende, med mindre det er en konto i samme pengeinstitut.


  • #17   11. jul 2010 du kan kun få erstatning ,hvis du har handlet med visa kort eller pay pal . så opretter man en sag ,og efter den er behandlet får man pengene igen.
    jeg har været ude for begge dele, min kæreste blev snydt og vi var i banken og der var intet at gøre.
    og prøvede at købe noget på nettet der aldrig kom ,med visa kort der fik jeg pengene tilbage efter noget tid


  • #18   11. jul 2010 Banken kan systemmæssigt annullere en overførsel, men kun samme dag, som overførslen er foretaget. Banken kan på ingen måde trække pengene tilbage efterfølgende, med mindre det er en konto i samme pengeinstitut.

    Det har nu ellers lykkedes fint for mig, for stod selv i samme situation engang og der var nu ingen problemer med at få pengene tilbage... Jeg skulle bare skrive under på nogle papire..


  • #19   11. jul 2010 Sten k: Jeg regner sq da ikk med at der er nogen der vil gøre sig selv til tyv for 700,- men det kan jo være en manglede til et fix..

  • #20   11. jul 2010 Michael 9
    Det kan ikke lade sig gøre. Det ved jeg positivt, eftersom jeg er bankrådgiver. Det har enten været en Dankort-handel, samme dag - eller også har det været en konto i samme pengeinstitut (men i så bryder banken jo reglerne, så i princippet kan det heller ikke lade sig gøre).


  • #22   11. jul 2010 det kræver da også som udgangspunkt et samtygge / underskrift fra den som pengene er overført til før at banken kan gøre noget med pengene man selv har overført.

    har da kommet til at overføre 13.000 kr i løn til en fremmed person og her kunne banken heller ikke hjælpe pga jeg selv havde overført pengene, heldigvis var det en ærlig person som bad hans bank om at tilbageføre pengene.


  • #23   11. jul 2010 Det var så rigtigt nok med Dankort.
    Men jeg havde ingen problemer med at få pengene tilbage 14 dage efter de var trukket..


  • #24   11. jul 2010 martin R hvad er måske 10 personer X 700 kr.......... eller flere mennesker ;o)

  • #25   11. jul 2010 ja med dankort er det en helt anden sag. hvis alle bare kunne hente deres penge igen , hva tror i så ikke det ville ende med af svindel sager.
    men ja nogle folk er naive ,andre er bare 100% pure assholes. det er en lorte verden vi efterhånden lever i.


  • #27   11. jul 2010 Min kommentar var mest til Bay's kommentar om at det kun kan ske samme dag som de trækker pengene.. Jeg fik dem fint tilbage 14 dage efter de havde trukket dem.. smiley

  • #28   11. jul 2010 Michael 9
    Nej, med Dankort kan man som sagt lave en indsigelse til PBS og få dem til at trække pengene tilbage. Men man har jo desværre ikke mulighed for at betale med Dankort ved privat handel.
    Jeg mener, det er op til 3 måneder efter købet, man kan lave sådan en indsigelse. Men der er jeg så ikke helt sikker.


  • #29   11. jul 2010 jeg handler kun med private gennem paypal. der er man osse sikrert

  • #30   11. jul 2010 Ja okay, så en helt anden sag.. Mente du sagde, at de kun kunne gøre det samme dag.. Men Ja, det var vel det jeg i sin tid skrev under på i de papire :o)

  • #31   11. jul 2010 Som bay skriver, må banken IKKE trække pengene tilbage. Har selv stået i situationen, og der var ingen hjælp at hente fra banken. Ved ikke hvordan historien om at de bare kan hive pengene tilbage startede, men der er ihvertfald INGEN hold i det ved bankoverførsel mellem private. De må kun trække pengene tilbage, hvis modparten giver sin accept til det (hvilket han næppe gør i situationen). Man kan lave en indsigelse til PBS og krydse fingre. Er man over bagatelgrænsen, kan man også melde manden til politiet.

  • #32   11. jul 2010 Michael 9: Tak, det havde jeg faktisk slet ikke tænkt på! Manden sagde han var fra Brovst og tjekkede hans reg nummer, og der kan jeg se han har Sparekassen Vendsyssel..

    Og når jeg slår Henrik Sørensen fra brovst op på Dgs, så kommer der kun en..

    Henrik Sørensen
    31 23 08 33

    Aalborgvej 49 st,
    9460 Brovs


  • #33   11. jul 2010 Så er det jo bare med at ringe til ham, så du kan høre, hvor din forstærker bliver af smiley

  • #34   11. jul 2010 Jaa, det er sq ikke andet for.. smiley

  • #35   11. jul 2010 Jeg forstår fandme ikke at det kan være så nemt at snyde..! Politiet gider ikke at gøre noget overhovedet, jeg skal prøve at ringe igen imorgen men jeg skal ikke regne med at de overhovedet opretter en sag, for det vil indebære at de skal sætte en masse ting igang, og hvis de skulle gøre det hver gang der var internet svindel kunne de ikke bestille andet og så er beløbet heller ikke det vilde.

    Jeg sagde så at jeg havde navn, adresse og kontonummer men det havde ikke nogen betydning.

    Men så spurgte jeg hvad der så ville ske hvis jeg selv opsøgte ham og det muligvis udviklede sig til noget mere, måske endte det med der var nogen der fik flade, så var det jo straks en anden sag så ville jeg jo risikere at få en dom, både for vold men skam også selvtægt. Så det måtte jeg endelig ikke for det ville jo ikke gavne min sag.

    Det er jo helt absurd..


  • #36   11. jul 2010 det bedste havde nu været hvis post danmark stadigvæk havde det hvor man kunne sende pakker også folk først fik den udleveret når de betalte og dermed fik sælger sine penge..

  • #37   11. jul 2010 du har jo hans konto nr så kan du jo politi anmele ham de kan jo se vem der har du konto nr . vår madet har du mested ?


  • #38   11. jul 2010 søg lidt på nettet om netsvindel der har været mange sager om det, og det er blevet præciseret at de skal tage sig af deísse sager også med små beløb.

  • #39   11. jul 2010 mand kan kun drabe en slange ved at skyde dens hode af .

  • #40   11. jul 2010 Nikolai R:

    Jeg har da også tænkt mig at give manden en ærlig chance, syntes bare det virker meget suspekt det han har gjort.. Har også skrevet en venlig mail om hvad jeg bliver nød til at gøre hvis jeg ikke modtager pakken.. Det kan jo være en misforståelse, meen det tror jeg sq ikke rigtig på..

    Men tak for alle svarene, der kommer lige en update når jeg har snakket med banken.


  • #41   11. jul 2010 nicolai r . okay der lærte man så noget nyt. det skriver pay pal da ellers så veldigt på deres hjemmeside. så var det da godt at det gik okay da jeg købte bil på ebay i england og sendte 22000kr afsted i den tro at jeg var sikret gennem paypal.

  • #42   11. jul 2010 Da jeg ikke fik min vare fra en herinde meldte jeg ham til politiet efter 3-4uger..
    Havde skrevet med ham herinde og på sms som han så ikke besvarede mere.. Så skrev jeg det blev politianmeldt og det svarede han heller ikke på.
    Så fik vores lokale betjent en kopi af min bankoverførsel og alt vi have skrevet/aftalt herinde,hans tlf.nummer osv..
    Så gik der ca 2 uger og jeg fik underligt nok min vare med posten...

    Og det var kun 350kr det drejede sig om...
    Men vores lokale betjent sagde dte var en prinsipsag.. ikke fordi det var det store beløb at gøre noget ved..
    Men han blev anmeldt for databedrageri... smiley


  • #43   11. jul 2010 Så tror jeg efterhånden han er blevet mør.. smiley Har skrevet nogen sms beskeder til ham i løbet af dagen, blevet venner med nogen af hans venner inde på facebook der gav mig hans rigtige nummer, og har skrevet 2 emails til ham:

    Hey Leo

    Kan se du har slettet din bruger på bilgalleri.. Håber ikke du har
    tænkt dig at prøve at snyde mig ved ikke at sende varen, fordi har dit
    fulde navn og adresse og har gemt de beskeder vi har haft skrevet frem
    og tilbage, og selv om du har slettet din bruger så har bilgalleri
    stadig din ip registreret.

    Så hvis jeg ikke har modtaget et svar eller pakken om senest et par
    dage så vil du blive meldt til politiet for bedrageri, og det vil jo
    være rimelig dumt for 700,- Strafferammen er fængsel i op til et år og
    seks måneder..

    Så ser helt klart frem til at høre fra dig

    Mvh Martin Reckweg

    ---------------------------------------

    Hej igen

    Bare lige så du er gjort helt klar over at jeg godt ved hvem du er:

    Navn: Henrik Sørensen
    Alder: 23år
    Adresse: Aalborgvej 49 st. 9460 Brovst

    Mobil: 23966184 / 31547037
    Mail: Henrik.soe@hotmail.com
    Alder: 23år

    Bank:
    Sparekassen Vendsyssel
    Reg: 9070
    Konto: 162 0671 602

    Søster: Janni Sørensen

    Så lad nu være med at køre den længere ud end højst nødvendigt for
    sagen bliver sendt til politiet hvis jeg ikke modtager en pakke fra
    dig.

    Mvh Martin Reckweg
    ---------------------------------------

    Så her for lidt siden skrev han en sms til mig og bad om min adresse, så nu tror jeg sq ikke han gider det bøvl alligevel.. Men nu må vi ses.. smiley


  • #44   11. jul 2010 hehe troede da han havde din adresse i forvejne... Hvordan kunne han dog have glemt den??? *GGG*

    Men fedt som folk kan bløde op når de finder ud af man ved alt om dem..


  • #45   11. jul 2010 hvad med lige at fjerne hans oplysninger fra denne tråd, det er hverken lovligt at udgive hans datas på den måde, og ej heller tilladt iflg BG's regelsæt.

    og hvis han er blevet mør er der jo slet ingen grund til at hænge ham ud mere.....


  • #46   11. jul 2010 Sk.... hul i reglsæt, hustler man skal man sku også hænges ud, hvis manden har noget at sige, kan han jo bare skrive herinde så han kan forsvare sig.

  • #47   11. jul 2010 Hvis den skide bums af en anal fikseret nougat måtte guffer, prøver at snyde folk skal de sq bare hænges ud. De skide aber. Og ja jeg lægger en bæ i et brev, og sender til ham, HER! et billede af dig din lort...

  • #48   11. jul 2010 derfor er det sq stadig lige at skyde en hel del over målet at smide mandens telefonnummer og bank oplysninger på et offentligt forum...

  • #49   12. jul 2010 Måske er det at gå over stregen, men det er da helt sikkert at hvis jeg ikke havde fremskaffet alt det info på ham så havde han siddet derhjemme i sin et værelses og hevet sig sig hårdt tilbage i pikkemanden at der til sidst var kommet lim ud af den, over sin fantastiske bedrift.. Istedet kan han føle sig, så ekstrem dum fordi han gjorde sig så meget umage over at ville snyde en anden..

    Så for min skyld kunne i alle sammen sende ham en pakke med en hundelort i, blandet med nogen kemikalier, så lortet selvantænder når han åbner den..

    Har på ingen måde ondt af manden, og så kan det være dette også kan være til skræk og advarsel for andre der gør det, har gjort det, eller overvejer det.. smiley


  • #50   12. jul 2010 ja så kan de lære det sådan nogle snyde tampe.

  • #51   12. jul 2010 Synes det er godt at "hænge" disse fuskere ud,,,! så kan de måske lære af det!

  • #52   12. jul 2010 det skal vi nok, lige så snart de holder op med at snyde folk.

  • #53   12. jul 2010 Jeg syntes satme det er iorden!
    Godt du fik styr på det.


Kommentér på:
Er muligvis blevet snydt!?

Annonce