{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.542 visninger | Oprettet:

~ Nyholm ~
~ Nyholm ~
Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 101

regler ved skrotning {{forumTopicSubject}}

hej bg

min bmw som jeg har brugt til markracer skal køres til skrot, men ham som står på reg. attesten som ejer er død (har jeg fået at vide af ham jeg købte den af). Kan det så lade sig gøre at få skrotnings premie for den, eller er det bare og sende den til metal skrot??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regler ved skrotning
  • #1   8. aug 2010 du skal have reg attesten med.

• #2   8. aug 2010 de skal jo bare have attesten for at kunne sælge dele fra bilen videre smiley det ligegyldigt med navn smiley

• ~ Nyholm ~
    ~ Nyholm ~ Tilmeldt:
    aug 2006

#3   8. aug 2010 jeg har reg attesten, men de ophuggere som jeg har spurgt vil ikke udbetale nogen form for premie

• #4   8. aug 2010 Du har attesten, men er den afmeldt..?

• ~ Nyholm ~
    ~ Nyholm ~ Tilmeldt:
    aug 2006

#5   8. aug 2010 ja den er afmeldt for længe siden, den er sidst synet i 2001

• #6   8. aug 2010 så er det nok derfor de ikke vil give noget for den.

• #7   8. aug 2010 I teorien skal den sidste registrerede ejer skrive under på skrotningsattesten/transporterklæringen. Jernehandleren udfylder selv det hele, men på bagsiden skal der stå navn og adresse på sidste ejer incl. underskrift.
    Så hvis personen er død kan det ikke lade sig gøre, medmindre du selv skriver under for ham, jernhandleren kender jo ikke hans underskrift. Men det ville jo være ulovligt, så det kan du selvfølgelig ikke finde på smiley

• ~ Nyholm ~
    ~ Nyholm ~ Tilmeldt:
    aug 2006

#8   8. aug 2010 Der står at Biler der er afmeldt i perioden 1. juli 2000 – 1. juli 2002, udgør skrotningsgodtgørelsen 1.500 kr.

Fra 1. juli 2002 udgør premien 1750 kr

• ~ Nyholm ~
    ~ Nyholm ~ Tilmeldt:
    aug 2006

#9   8. aug 2010 Brian V.: kunne ikke finde på at skrive under da det er dokumentfalsk, så der er vel ikke andet for end at få de 50 øre pr kg, som metalmanden han vil give?

• #10   8. aug 2010 find en anden skrothandler..

• #11   8. aug 2010 sælg den som markracer til 1500kr eller sådan noget og få pengene hjem på den måde smiley

• ~ Nyholm ~
    ~ Nyholm ~ Tilmeldt:
    aug 2006

#12   8. aug 2010 det kunne jeg selvfølgelig gøre, det tror jeg at jeg vil prøve.

tak for alle svar

lukker emnet

• #13   8. aug 2010 bryder lige ind selvom emnet er lukket...
    arbejder engang imellem hos en skrothandler, så vil mene at jeg er inde i tingene....
    hvis de kun vil give de 50øre pr. kg bliver du snydt på det groveste...
    for det første er produkthandlere under en speciel ordning hvad reg. attest angår, f.eks behøver attesten ikke at være komplet... og der skal intet underskrives? hvis bilen er afmeldt, er det sådan det er, og du skal self ha de 1500,- smiley

• #14   8. aug 2010 evt. skriv mig en besked med dit nummer, så vil jeg lige vende tilbage og finde ud af om vi evt. kan hente den for dig smiley

• #15   8. aug 2010 kør den til midtskrot i Herning, de tager gerne imod den, bare du har den originale registreringsattest med derned. Det har jeg gjort ved et par stykker, og så får du skrotpræmien.

• #16   8. aug 2010 Skrotningsattesten skal underskrives, medmindre der foreligger en underskrevet transporterklæring, det er fakta.
    Det er jo beukratiDanmark, i kan da selv regne ud at staten ikke udbetaler nogen penge til nogen, uden at der er en form for underskrift smiley
    At der så er nogen skrothandlere der betaler for biler de vil sælge i dele, er en helt anden snak, det har intet med statens skrotningsgodtgørelse at gøre.

Og 50øre i jernpris er faktisk rigtig rimeligt, da biler er det man kan kalde "dårligt" jern, fordi de skal miljøbehandles, er fyldt med alt muligt andet end jern o.s.v.. Så er bilen afmeldt for så mange år siden, at den ikke er kvalificeret til skrotningsgodtgørelse, er der ikke andet at gøre end at sælge den til den jernhandler der betaler højest jernpris.

• #17   8. aug 2010 Jeg har aldrig haft problemer med at skrotte en gammel markracer som ikke står i mit navn

• #18   8. aug 2010 jern priser er oppe på 90 øre kg var de her for et par uger siden.

Kommentér på:
regler ved skrotning

Annonce