{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.240 visninger | Oprettet:

Regler ved skrotning ( dispentation ) Jeres opfattelse af teksten. {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Kun for dem der gider at læse mere end 2 korte linjer.

Efter de nye regler pr. 01-01-2017 kan vi nu igen få 2200,-kr for at skrotte en bil.
Samtidig med disse regler kan man så også se på siden der forvalter udbetalingen til evt. private og erhvervsdrivende at man kan søge om dispentation til at underskrive skrotnings attesten, hvis man ikke står som ejer. Se gerne link.
http://www.bilordning.dk

Men mig bekendt så hvis man søger om dispentation så søger man om lov til at underskrive en skrotningeseklæring
Bør man jo have dette godkendt inden man skriver under...

Kan vi være enige i dette ?

Tilfældet viser sig så bare desværre at være anderledes,

Man er ifølge dem og diverse skrothandlere ( produkthaandlere ) nødt til at underskrive nævnte skroterklæring samtidig med at man aflevere sin bil "gratis" til skrothandleren, for derefter selv at skulle indsende dokumenterne til bilordning for at få det godkendt.
Og hvis man så derefter ikke får denne godkendelse, ja så har man lige afleveret en bil uden beregning fordi deres regler er som de er.

Samtidig kan man så istedet for vælge at få en fuldmagt fra sidst registreret ejer af bilen, og få skrotpræmien udbetalt, som også står på bilordning.dk men det viser sig så at de skrot handlere jeg kontaktet ikke vil acceptere en fuldmagt, og dette ville de så heller ikke tidligere.

Jeg har undersøgt begge metoder, hvis jeg gerne vil have de 2200,-kr man kan få.
Og ingen af dem tiltaler mig.

Man kan se i tv at der er en trailer der kører for staten der ligefrem krimilaiserer folk fordi de ikke har valgt en autoriseret ophugger fra listen over godkendte ophuggere, ja i har nok set den nogen af dem.

Selvfølgelig er det noget svineri at folk bare stiller en udtjent bil i vejkanten, hvis de ikke står som ejer, men hvorfor satan modarbejder de så sig selv og besværliggør det for dem der ønsker at skrotte deres bil korrekt.

Det skal lige siges at jeg ikke er typen der aflevere nogen af mine ejendele uden af få det jeg er berettiget til, Efter deres egne regler og det skal lige siges at man ikke kan blive godkendt till en dispentation om at underskrive inden man har underskrevet ved skrothandleren, og skrothandleren vil ikke udlevere en skrotnings attest med mindre jeg indlevere en bil.

Håber i kan se pointen, eller ser jeg mig blind på noget, og husk jeg har søgt, men de vil ikke give tilladelsen fær jeg har underskrevet og skrottet bilen, og skrothandlerne vil ikke udbetale noget.

Link til min påstand om deres egne regler.

Teksten om reglerne kan ses her, kopieret fra deres side.:
>>>>>
Fuldmagt
Den sidst registrerede ejer af en bil, kan give fuldmagt til en tredje part til at indlevere sin bil til skrotning og i den forbindelse lade fuldmagtshaver underskrive skrotningsattesten. Fuldmagten skal vedlægges skrotningsattesten.

• Fuldmagt fra registreret ejer
• Dokumentation for at bilen er afmeldt motorregisteret hos SKAT

Dispensation
Hvis bilen er solgt og ikke indregistreret af køber, kan køber underskrive skrotningsattesten, hvis der gælder særlige forhold. Det kan f. eks. være, hvis bilen er købt eller taget i bytte med henblik på istandsættelse, men at det efterfølgende viser sig, at bilen var i for dårlig stand til, at det har kunnet betale sig at reparere denne.

I disse tilfælde vurderer Miljøstyrelsen, om der kan dispenseres for kravet om, at det er den sidst registrerede ejer, der skal underskrive. Køber skal dokumentere det særlige forhold, der gør sig gældende i den konkrete sag.

Følgende dokumentation skal indsendes:
• Skrotningsattest
• Ansøgning om dispensation
• Dokumentation for at bilen er afmeldt motorregisteret hos SKAT

<<<<<
Link til siden hvor det står.:
http://bilordning.dk/Vejledning

Link til nævnte erklæring for private.:
http://bilordning.dk/CMS/Upload/1/Documents/Dispensationsans%C3%B8gning%20PRIVAT.pdf

Så hvordan ser i på det, altså hvad angår en ansøgning om dispentation, søger man ikke den før man gør noget.. ?

Det viser sig bare at det ikke forholder sig sådan.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler ved skrotning ( dispentation ) Jeres opfattelse af teksten.
  • #3   7. feb 2017 Daniel R

De vil jo ikke udlevere den uden at de får bilen.., men måske jeg ikke har forklaret mig godt nok.

Som de kræver så skal jeg indlevere bilen til skrothandleren, og derefter søge dispentation til at underskrive papirene.
    Og når de ikke kan give en garanti for at den går igennem, da det var hvad de oplyste mig, så ville det da være nemmere for mig, at bare stille bilen i vejkanten, frem for at køre 30 km, og sende papirene ind og vente på om jeg kan få betaling for den, det er jo den der står som ejer der vil få regning at kommunen osv. for fjernelse af bilen, og jeg kan være ligeglad.

Så når de mener det er sådan i forhold til deres trailer på tv, så jeg kan da godt se hvorfor folk bare smider gamle udkørte biler i vejkanten.

Det er lidt som at gæld følger bilen, så når en bil ikke er blev er indregistreret, så kan man ikke skifte ejer på papiret, fordi bilen mangler syn, så har man ikke en jordisk chance for at skrotte bilen på en nem eller hurtig måde.

Måske de skulle lave det sådan at man mod betaling kan få skrevet sit navn i registreringsattesten, og tilsendt en ny, uanset om den har syn eller ej., da registrerings attesten jo også samtidig bliver brugt som ejerforhold.

Selvfølgelig ved vi alle at staten har regnet godt og grundigt på hvordan de får dette klarest billigst, da der jo må være en grund til at de på et tidspunkt har lavet de regler, fordi de godt ved at der står mange uregistrerede biler rundt omkring i landet.
    Men på deres miljøsnak er det jo kun floskler, og at skyde folk blår i øjnene, som de gør med så meget andet.

Skrothandlerne vil jo hellere end gerne have din gamle udtjente bil, da de jo tjener på næsten alt det der er på bilen.

Jernprisen generelt, så kan de jo sælge diverse dele, olier væsker osv., glas, el, alu osv, og tit dæk.
    Der er jo lavet en pulje, som gør at skrothandlerne jo søger ved importøren idag, da der ligger et producent ansvar i at komme af med udgåede produkter.

Jeg har da kendskab til mange huggere, der syner og sælger biler de har fået ind, da de jo har stumerne, og mange tjekker da bremsevæske inden de aftapper, og genbruger det, ligeledes en del af motorolien, samt dæk, pærer og sikringer osv.
    Ligeledes brændstof, bliver brugt på deres privatbiler eller trucks osv.
    En skrothandler kan da kun tjene på noget de faktisk få gratis.

Skrotpræmien er jo ikke beregnet på dem, sådan i helhed.

Men jeg kan stadig ikke se hvorfor man skal søge om dispentation, hvis man inden man søger SKAL underskrive en attest som man faktisk søger dispentation til, og det er det jeg ikke forstår.

Skrothandleren vil jo intet udbetale, og hvis du ikke ved om du kan få præmien, er det da for tosset at bare smide ting ud der har en værdi.for når det er gjort har du intet.

• #5   7. feb 2017 De to af produkt forhandlerne jeg bruger bruger faktisk brændstoffet og andre ting, og der er faktisk nogen der sælger glas og dæk osv.
    derudover får de jo jernprisen.
    Men i reglen ikke det spørgsmålet drejede sig om smiley

• #7   7. feb 2017 Jeg har forhørt mig ved de huggere der er i umiddelbar nærhed af mig samt produkt handel, og de vil ikke udbetale men gerne tage bilen gratis desværre,

• #10   7. feb 2017 Ikke for at virke uhøflig, men sådan foregår det ikke ved dem jeg bruger, de vil se pågældende der skriver under, og pågældende vedrørende lige den bil jeg har søgt om, kan ejeren ikke komme med til at underskrive, da hun arbejder og skal køre ca, 40 km, hver vej så det er udelukket.
    hun vil gerne skrive en fuldmagt men det vil de ikke acceptere.
    Men igen tilbage til jeres opfattelse af spørgsmålet om ansægning til dispentation

• #12   7. feb 2017 Det er jo det jeg spørger om, måske du har overset det.

Man kan søge om disp. til at underskrive skrotnings attesten, men de kræver jo at du underskriver skrotnings attesten inden eller sammen med at du søger.
    Og det betragter jeg som en form for bedrageri, da du jo ikke har fået accept til det endnu.

• #14   7. feb 2017 Det er det de ikke vil.

• #17   7. feb 2017 nej dwr er lige et nummer for langt

• #19   7. feb 2017 kan da prøve, der er bare lige ca, 85 km deroo

• #21   7. feb 2017 det må jeg jo tjekke op på, selv om min tid jo også har en værdi, men man kunne også bare sælge den i stumper, og smide resten i jern kontaineren, men et da helt færdig med at købe biler jeg ikke kan få i eget navn mere. smiley

• #22   7. feb 2017 jeg har nu aldrig haft problemet med at få skrottet en bil jeg har købt til stumper får altid underskrevne af den sidste ejer en skrot blanket jeg har printet ud på nettet fra told og skat og når jeg skrotter bilen får de den og jeg penge eller overført dem og så der ikke mere I det

• #23   8. feb 2017 Freeway

Jeg tager lige den der lidt længere nede.

Nu handler spørgsmålet om det lovlige og fornuftige i det miljøstyrelsen kræver.
    Gentaget her og forkortet.:
    Man skal søge om at få lov till at underskrive skrotningserklæringen ved dem.

Men de kræver at jeg underskriver skrotningserklæringen først, og i de papirer jeg skal indsende skal indeholde skrotningsattest underskrevet af mig og skrothandleren/produkthandleren, og skrothandleren vil ikke underskrive før han får en bil, jeg kan ikke se det er så svært at forstå.... (hvis jeg printer en ud fra nettet mangler jeg oplysninger om skrothandleren, som cvr. nummer og underskrift, og så vil det jo være bedrageri, hvis jeg selv udfylder det, for som jeg skriver så vil skrothandlerne i mit område ikke underskrive uden at modtage en bil, og de vil ikke give mig penge, dem skal jeg vente på indtil jeg har fået godkendelse fra miljøstyrelsen, og jeg tror nu ikke på deres accept, jeg har ringet til dem, og de vil ikke give en foorhåndsgodkendelse, før de har skrotningsattesten, selv om jeg har tilsendt dem alle papirene minus skrotningsattesten, da jeg jo ikke har den.

De skrothandlere jeg altid har brugt vil ikke acceptere at ejer ikke underskriver ved dem, og de vil se dokumentation i form af sygesikring eller kørekort.
    Jeg har i rigtig mange år brugt bla. terkelsen, og de startede med at efter mange år, så ville de jo have 500,--kr for at tømme min container med jern, og det accepterede jeg, (det blev modregnet i det beløb der var af i jern.)
    Så krakkede de og lukkede.
    Jeg har altid skulle underskrive skrotnings erklæring ved dem personligt, når jeg leverede en bil.
    Jeg har en gammel konto ved dem, og de kender mig, men vil ikke acceptere det idag.
    Men i den tid de var lukket og jeg ikke kunne komme af med mit jern der, fandt jeg en anden skrothandler, der henter bilerne jeg evt. har sammen med tømning af mine nu 2 containere, og han gav indtil sidste år, 1600,-kr for en bil, og han havde en erklæring jeg skulle underskrive hver gang jeg havde en bill der ikke stod i mit navn, for at jeg kunne få mine penge for bilen.
    Men da han kom sidste år, ville h an ikke modtage biler længe fordi han og hans samarbejdspartner havde mistet over 50.000,-kr i indtægter fra miljøstyrelsen fordi de netop havde afvist de begæringer fordi det ikke var ejeren der selv havde underskrevet, så nu modtager de ikke skrotbiler længere.

Den anden hugger jeg også har brugt i mange år, var for ca. 4 år siden udsat for det samme, så han kræver 100% at det er ejeren der underskriver, og ikke noget andet overhovedet, og vil også se legitamation,

Så det var lidt mere info, til det spørgsmålet i tråden ii reglen ikke haandlede om, men at det handler om miljøstyrelsens egne regelsæt, og jeg vil ikke aflevere en bil uden at få penge for bilen, nu pt. 2200,-kr.
    Og jeg sætter ikke min lid till at de siger og skriver til mig at det ser fint ud, men at jeg ikke kan få accepten før jeg har afleveret bilen.

Jeg har selvfølgelig en anden opkøber, men han vil ikke giver mere end 1500,-kr for bilen, da han vist bare bruger dem til reservedele, eller salgsbiler, så han vil bare have registreringsattesten, og kommer og afhenter bilen, men det har ikke nogen indflydelse på skrotningsgebyret da han ikke er skrothandler.

Men tror da ikke jeg kommer videre med det, men jeg tror mange får sig en overraskelse en dag, når det går op for dem, at reglerne er som de er.

Skrothandlerne er jo ikke ligefrem samarbejdsvillige, og kan godt se at de ikke ønsker at udbetale 2200,-kr, til alle, hvis de ikke med 100% sikkerhed ved at de faktisk kan få deres penge igen.

Og selvfølgelig er der nogen der ikke er regelrette, men det er jeg faktisk og vill gerne have at det går korrekt til, men her må jeg godt nok melde pas.

• #24   8. feb 2017 kan godt se problemet i det men har heldigvis ikke selv stød ind i det problem med ikke kunne afleveret en bil og få de 2000 kr

• #26   8. feb 2017 bl

Tak for linket, men mener du så at jeg bare skal sende det og beholde bilen eller. ???
    Der er 109 km, fra min bopæl, og det bliver ligesom til 218 km, inden jeg er hjemme igen.

Og efter at hjemmesiden åbenbart er lavet i 2013 kan jeg se på dokumentet at de gav 1200,-klr for en bil, og hvis de skulle hente den her, imod et gebyr, så er det jo langt fra de 2200,- man kan få.

Freeway

Ja det er da også ok jeg tvivler da ikke på jer, men ser det mere i retning som at (eksempel)
    Du fortæller at du har mistet dit kørekort fordi du kørte for stærkt og over for rødt.
    Hvortil jeg siger, at det har jeg da gjort mange gange, men har da aldrig oplevet det at miste mit kørekort.. ( smiley ja fordi jeg aldrig er blevet stoppet )

Kan du se pointen i det.

Men følger man reglerne i dette tilfælde ved at skulle skrotte en bil, så vil man jo bryde en af miljøstyrelsens egne regler.

De får det jo bare til at se ud om at man skal være korrekt.

Se bare her.

Fra 2015
    http://mst.dk/service/nyheder/nyhedsarkiv/2016/okt/hver-fjerde-bil-bortskaffes-paa-ulovlig-vis-til-skade-for-miljoeet/

Fra 2016

http://mst.dk/service/nyheder/nyhedsarkiv/2016/okt/hver-fjerde-bil-bortskaffes-paa-ulovlig-vis-til-skade-for-miljoeet/

kampange fra 2015

Deres nuværende kampange fra 2016

http://mst.dk/borger/affald/skrot-bilen-korrekt/

Og her,

http://www.tv2lorry.dk/artikel/skrot-bilen-paa-raadhuspladsen

osv. syntes bare ikke de er særlige reelle de offentlige myndighedder.

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #28   9. feb 2017 Mon ikke de tjener noget? Hvis de tager 350 kr for en dør eller bagklap, 12-1500 for motor, gearkasse til 5-600 kr. Så er man da ved at være deroppe...

• DisConFlubberated
    VIP

#30   9. feb 2017 Det er ikke drømme priser. Jeg har før købt en motor hos en hugger til 1500 kr. At man andre steder vil have det 4-5 eller 6 dobbelte er ikke mit problem.

• DisConFlubberated
    VIP

#32   10. feb 2017 Ja den slags mennesker vil der altid være desværre.

Kommentér på:
Regler ved skrotning ( dispentation ) Jeres opfattelse af teksten.

Annonce