{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.343 visninger | Oprettet:

Danskere kan ikke køre bil... {{forumTopicSubject}}

Danmark er et af de lande som har de strengeste krav for at få kørekortet

Men det kan man fame ikke se
Nu er det begrænset hvad jeg har kørt af km i DK det sidste års tid da jeg har opholdt mig i Norge
måtte dog hjem en tur for at bytte lidt bil samt have nogen ting kørt herop.. Ialt 1100km .. 550km i hvert land

De første 550km i norge var en fryd.. Folk lå med jævn hastighed.. Ingen søndags billister eller tumper der skulle lave sindsyge overhalinger

Det skulle dog ændre sig da vi kom til DK

På motorvejen kørte alle i venstre sporet på nær lastbiler og camping træk.. Også med MAX 110kmt
Det var jeg træt af da vi ramte Ålborg
Lidt syd for dobbelt A kørte jeg så efter 13eren
Der var da lidt mindre trafik og trafikken gik da med 90kmt .. Desværre var der en del tumper som skulle overhale .. koste hvad det vil

Da vi skulle hjem igen valgte vi dog at køre om natten .. Gad ikke samme cirkus igen

Fra vi kørte på motorvejen ved Kolding og til den sluttede i Hirtshals (et par km før) var hastigheden ikke under 110Kmt og det meste af tiden mellem 130-140kmt .. Et ar overhalinger højre om blev det dog til da folk stadig holdte til venstre trods tomt højre spor

Det var en fryd at komme over på den anden side af vandet igen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Danskere kan ikke køre bil...
  • #1   16. aug 2010 tillykke!!

  • #2   16. aug 2010 Hmm. Jeg har da ikke oplevet det være så slemt. Du ved godt at venstre er der hvor tommeltotten vender mod højre.:)

  • #3   16. aug 2010 Jeg kan godt køre bil, og jeg er skam pære dansk

  • #4   16. aug 2010 så er det godt du kann

  • #5   16. aug 2010 fuldstændig enig, folk herhjemme fatter bare ikke at venstre spor på motorvejen er overhalingsspor, pisse irriterende når man meget gerne vil hjem fra sjælland efter en hård uges arbejde, og så når man kommer til de steder på motorvejen man må køre 130, og så ligger folk satme og kører mellem 90-110 hvis ikke der er kø, og så når man kommer der til hvor man må køre 110 igen, ja så er der ingen problemer, så flyver folk afsted.. utroligt man ikke snart lærer og få trafikken til og glide ordenligt..

  • #6   16. aug 2010 jeg har så den præcis modsatte holdning hehehe dog ikke med at holde til venstre på motorvej, men i norge hjælper de ikke hinanden med indfletning, der er danskerne meget bedere, også smider nordmænd og svenskere den udenom med fuld knald på ude på de små veje, selv om der er modkørende og der ligger 30-40 cm sne på vejen, de skal bare frem og de dør hvis de ikke køre minimum 90-100 km/t

    så kan man sige de køre meget i sne vejr osv. men men de er ikke rigtig kloge heheh


  • #8   16. aug 2010 men at holde til venstre på motorvejen er danskerne lidt for gode til hehe

  • #9   16. aug 2010 Måske, men du er da selv et glimrende eksempel, i og med at du skriver at du overhaler højre om. Det er en noget mere alvorlig forseelse end at blive i venstre vognbane, og iøvrigt farlig, da man ikke forventer nogen på højre side, man ikke har overhalet.

  • #10   16. aug 2010 Poker Face ! Nu er der lidt andre regler i Norge ang. indfletning vigepligter osv.

    Og med deres hurtige vinterkørsel så har de altså vejgrebet til det samt de fleste køre med 4wd/awd på deres biler


  • #11   16. aug 2010 Jeg er bare SÅ enig.
    Oplever gang på gang de samme problemer - især det med at folk holder til venstre på motorvejen koste hvad det vil. Jeg overhaler sgu også højre om hvis de ikke flytter sig.

    Derudover har jeg ofte været irriteret over følgende ved danske bilister:

    * Holder ikke tilbage i rundkørsler men kører bare hovedløst ud i rundkørslen uden at orientere sig.

    * Ligger ofte med 65-70 km/t på landevej hvor - så vidt jeg da husker 80 er tilladt

    * Det tager en KRIG før trafikken kommer igang igen når man har holdt for rødt lys og når det så bliver ens tur er lyset rødt igen fordi der gik en halv formiddag.

    Hvis man har prøvet at køre i Tyskland, vil man se at trafikken der glider MEGET bedre end i DK - Men du har helt ret - Danskere sutter røv i at køre bil.


  • #12   16. aug 2010 T.F R : Hahahaha

  • #13   16. aug 2010 Erik A: Ja, for alle ved da at en XC70 med AWD bremser bedre end en forhjulstrukket..., eller noget..

    Og man kan fandme ikke snakke om at andre kører åndsvagt eller noget i den stil, hvis man selv overhaler højre om, det er da om noget hovedløst..


  • #14   16. aug 2010 Anders N Når folk ligger og nosser med 100kmt i vesnstre sporet på motorvejen fordi der ligger en lastbil i højre spor 1½km forude så smutter jeg sku indenom

  • #15   16. aug 2010 Erik A: Ja, og ergo kan du heller ikke køre bil, og kører lige så hovedløst som dem du anklager.

  • #16   16. aug 2010 Anders N Hvis ellers du havde haft ordentlige vinterdæk på så havde du også kunne stå fast med de hastigheder.. Nu kørte jeg sidste vinter henad 90.000km på de snedækkede norske vinterveje med ordentlige vinterdæk og vi køre stadig 80-90kmt og har fint vejgreb

  • #17   16. aug 2010 Hæ jeg er så enig med dig erik, det største problem ved dansker er at de køre på deres ret og køre derfor totalt hjerne løs fordi de skal være der så må vi andre være der hvis der er plads...

  • #18   16. aug 2010 Erik A: Du kan ikke bilde mig ind at du har <b>fint</b> vejgreb med 90 på ren sne, med andet end pigdæk..

  • #19   16. aug 2010 Det er da ikke noget problem.

  • #20   16. aug 2010 Jeg må grine....danmarks værste billister findes sq da herinde. Ingen tvivl om det.

  • #21   16. aug 2010 Rent sne er ikke glat at køre på.

  • #22   16. aug 2010 Johnny A: ja der er mange af dem herinde


  • #23   16. aug 2010 Alleycat .: Det modsiger da fuldstændigt princippet med kælke, hvis ikke ren sne er glat, hvordan kan man så kælke?

  • #24   16. aug 2010 Køre du på metal skinner, det var sgu nok det dummeste sammenlining jeg har hørt...

  • #25   16. aug 2010 Alleycat .: Nej, men kælke er også af plastik idag, men et faktum er, at der ikke er nær den samme friktion mellem ren sne, og gummi, som der er mellem gummi og tør asfalt.
    Fint vejgreb er selvfølgeligt et vidt begreb, sammenlignet med ren is, ja så er det selvfølgeligt fint.


  • #26   16. aug 2010 Anders N Ordentlige vinter dæk i Norge er MED pigge .. det er ca lige så svært at finde pigfrie vinterdæk i Norge som at finde pig dæk i DK

    Vil anbefale dig at kikke i mine videoer.. Turen ned fra Harahorn



    Gætter på at du kun har prøvet vinter kørsel i poloen
    4wd/syncro gør en hel del ved vejgrebet



  • #27   16. aug 2010 Anders N Nu har du jo heller ikke fadens mange km bag dig .. Tivlsomt ihvertfald i en alder af 18 år ..

    Kom igen når du har prøvet at køre i en ordentlig bil med ordentlige dæk på de norske vinterveje


  • #28   16. aug 2010 Hva er det for en gang fordrukken sluder du lukker ud.

    Der er jo en grund til man kan få sommer og vinter dæk.


  • #29   16. aug 2010 Erik A: Jeg har skam kørt vinterkørsel i andre biler, bl.a en del i en Land Cruiser GX90 med BF All terrain, og ja det hjælper helt vildt med 4wd, lige indtil man skal bremse, der har du bare ikke mere greb end andre biler.

    Nej, har ikke "fandens" mange kilometer bag mig, dog en del flere end de fleste andre 18 årige, godt 40.000km, da jeg kører meget i forbindelse med mit arbejde, og en hulens masse privat.


  • #30   16. aug 2010 Alleycat .: Uanset dæk, så er det stadig et faktum at du har langt mere greb på asfalt som på sne, og det kan ikke diskuteres..

  • #31   16. aug 2010 Nu kan du så heller ikke sammenligne danske med norske forhold

  • #32   16. aug 2010 BF All terrain har INTET med vinterhjul at gøre.. Med ordentlige vinterhjul hvilket er nødvendig på så tung en bil så kan man aktisk også bremse .. som sagt kik min video ... Det går kraftigt nedad med hårnåle sving .. farten er flere gange på 80kmt eller mere... Ialt er turen på lidt over 5km og tager lidt over 5 min .. regn selv på gennemsnits hastigheden

  • #33   16. aug 2010 Du er sikkert skide dygtig til at køre bil selv hva ? smiley men vil dog give dig ret i at man skal satme holde til HØJRE hvis man kører 110 eller derunder..

  • #34   16. aug 2010 Alleycat . good point

    I norge køre man jo på 10-15 cm hårdt pakket sne som oftes indeholder små sten eller sand med de 20 cm sjap på danske veje


  • #35   16. aug 2010 så bliv i norge ?

  • #36   16. aug 2010 Thomas A Køre ca 100.000km i året i jobbet + 50 i privat bilen i en del år efterhånden

  • #37   16. aug 2010 Sne er heller ikke sne ret længe i danmark det bliver til is eller sjap.

    selvfølgeligt bliver vejgrebet ikke bedre af at der er sne men med de rigtige dæk så er forskellen ikke så stor...


  • #38   16. aug 2010 Nu har jeg kun en lille saxo 1,1 som ikke har den vilde topfart..
    Men jeg ligger med 120 km/t i venstre bane når jeg skal overhale en række lastbiler og campingvogne.. Saxo'en kan lige klemme sig op på 140 km/t..
    Men alligevel er der flere klaphatte det skal helt op i røven på en og blinke med lyset for derefter at komme op på de 150-160 km/t efter de har overhalet..
    Jeg plejer at tage højde for at den lorte bil jeg har ikke kører hurtigere. dvs. jeg overhaler 3-4 lasbiler af gangen for derefter at trække ind igen..
    Og satme om man ikke møder de biler som overhalede 30-40 km senere fordi de har været et smut forbi rastepladsen og hente en Cola eller lign..


  • #39   16. aug 2010 Jesper S: Ja presis folk tror de kommer hurtiger frem ved at køre som død og hælvede; men han da godt forstå dem lidt; hvis jeg skulle kore i de lorte biler de laver i dag så ville jeg også bare have overstået turen i en fart.

  • #42   16. aug 2010 Morten D Det var nu danske og tyske biler der lå i venstre sporet .. ja dvs. tyskerne forsvandt ret hurtig når først de fik fri bane

Kommentér på:
Danskere kan ikke køre bil...

Annonce