{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fjerne klarlak og maling fra acrylrude
  • #1   21. aug 2010 Poler den med slipol, derefter slipoline og til sidst alm. autopolish.. det tager tid og SKAL gøres i hånden

• #2   21. aug 2010 Hva' så hvis jeg har været så smart, og der er komet klarlak et sted på den originale lak, hvor det ikke skulle være.

Hvordan kan det fjernes ?

• #3   21. aug 2010 Samme måde.. men du risikere nemt at polere for meget der hvor der ikke er klarlak...

• #4   21. aug 2010 vil en normal voks, kunne fjerne malingen?

Hvad med acetone på rudden? Hvordan fungere det?

• #5   21. aug 2010 nej og nej.. fortynder kan, men det fjerner også alt det andet

• #6   21. aug 2010 Fortynder på ruden. Hvad kan den ødelægge, hvis man lader vær med putte fortynderen andre steder end ruden.

• #7   21. aug 2010 akryl kan ikke tåle fortynder

• #8   21. aug 2010 Men det er jo også meningen af fortynderen skal fjerne malingen og klarlakken på ruden? Så hvad skulle problemet være med fortynder på ruden?

• #9   21. aug 2010 Nøj du er besværlig og tunghør.. men prøv dig frem, du finder ud af det... smiley

Du kan ikke bruge fortynder, det ødelægger akrylen og hvordan ved du præcis hvornår der ikke er mere klarlak?? nej vel smiley

• #10   21. aug 2010 Jeg tror ikke helt du forstår mig.

Jeg spørger både hvordan man skal 1) fjerne klarlak og maling fra rudden, og 2) hvordan man fjerner klarlak fra et den ene dør, hvor der ikke skulle have været klarlak.

Og ja jeg ved jeg ikke skal putte fortynder eller acetone på lakken.
    Men som jeg skrev tidligere er det ruden, jeg spørger til, og hvordan man fjerner klarklak og maling fra.

Du siger fortynder ødelægger akryl fra ruden - og det er jo meningen! smiley
    Så spørger jeg om det kan gøre glasset mat, eller noget i den retning.

• #11   21. aug 2010 Hvis det er en udhærdet (ikke nymalet) 2kakryllak kan du roligt vaske den af med fortynder, det er kun sprøjtestøvet du fjerner så, i dette tilfælde klarlak der er kommet ved siden af. Store lagtykkelser kan være svære at fjerne.

Mht akrylruden så risikere fortynderen måske at mattere overfladen, og du skal ikke bruge Slipol produkter - det er så gammeldags og udfaset at det skulle hives af hylderne. Ethvert autolakværksted har poleringsmiddel af langt bedre kvalitet du sikkert kan købe lidt af. Men der kan nogle typer altså også blege plastmaterialer, så om muligt forsøg på mindst muligt synligt sted først.

Ellers kan ruden skrabes med barberblad - det kræver bare lidt teknik for ikke at ridse.

• #12   21. aug 2010 Hvis der derimod er tale om en glasrude så vasker du bare løs i fortynder - det sker der intet ved. Bare hold fortynder væk fra plastprodukter.

Kommentér på:
Fjerne klarlak og maling fra acrylrude

Annonce