{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler om halv firma/privat bil?!
  • #1   24. aug 2010 Så skal du vel bare have hvide plader, og så betale fuld afgift.. Så er der vel noget med at du kan trække en del fra i det at du bruger den til firmaet... Min chef havde en hvid pladet i firmaet, så skat ville beskatte ham af at de sagde han brugte den privat.. Så den vej skal man endelig ikk gøre det. Ellers ved jeg ikk så meget om det..

• #2   24. aug 2010 Tak for dit svar:-)
    Jeg skal måske lige sige at det ikke skal være en gulpladebil men en bmw 3serie sedan.

• #3   24. aug 2010 Køb den privat, og så træk kilometerpenge fra gennem dit firma eller hvordan det er det er, så kan man da ikk komme i klemme.. Min chef krævede de knap 100k fra, kun på grundlag af at han jo KUNNE bruge den privat, de havde ikk stoppet ham eller noget i den retning..

• #4   24. aug 2010 ÅRH det lyder da helt stygt, man skal fanme ikke komme i klemme hos skat de flænser en helt vildt hvis man ved et uheld gør noget man ikke har helt styr på, så jeg prøver også at finde noget på skat.dk men syntes ikke rigtigt at jeg kan finde noget brugbart.

• #5   24. aug 2010 hvis du har transportvirksomhed kan du uden nogen dikkedare fra skat trække privatbilen fra med 50/50 i regnskabet.

men når du "bare" har firma er der en hel del regler der skal overholdes og som du selv skriver bliver du kne**** i rø*** hvis du ikke har styr på det.

som der også er skrevet kan man ved at føre kørebog over ALLE kilometer trække "firma" kilometer ud med privatandel på omkring 3 kr pr kørt kilometer, det kan også være at det bedre kan betale sig for DIG at blive beskattet af fri bil.....

<b>Men for at få den helt rigtige vurdering af <i>din</i> situation bør du kontakte din revisor da han kan fortælle dig lige hvad der er bedst for dig</b>

• #6   24. aug 2010 du kan gøre det på 2 måder ,, 1 køb den privat og træk kørepenge pr km ,du kører i firmaets interesse husk at føre kørebog , 2 , firmaet køber og betaler alle udgifter, du betaler værdi af fri bil , det kan betale sig hvis du kører meget privat .

• #7   25. aug 2010 Hej
    Mange tak for alle jeres svar.
    Da mit firma ikke tjener det helt store kan jeg forestille mig at jeg vælger den mulighed for at skrive kilomerter i en bog og så herefter afregne med skat.

• #8   25. aug 2010 Er det en helt ny bil og hvad koster den?
    Er din virksomhed et ApS eller personligt drevet?

• #9   25. aug 2010 Hej Jesper.
    Firmaet er et 1mands virksomhed og ikke APS.
    Den bil jeg tænker på at købe er en brugt BMW E46 3`er fra omkring 2000. Men det er meget vigtigt at jag må bruge den til privat kørsel også da jeg kan skal have en bil.
    Håber at du kan hjælpe.
    Hilsen Daniel

• #10   25. aug 2010 Så kan det bedst svare sig at købe den privat, og så huske at føre bog over de km du kører i virksomhedsregi. De første 20.000km du kører i virksomheden kan du trække ud af firmaet til 3,56 kr/km skattefrit. Over 20.000km skal de afregnes med 1,90kr/km
    Du skal så selv betale for driften af bilen.
    Bruger du den i virksomhedsregi bliver du, pga. det er en brugt bil, beskattet af 25% af den pris du giver for den. Så giver du 140.000,- for bilen, skal der lægges 35.000,- til din A-indkomst som du skal beskattes af.

Der er mange små regler, men samlet set, ender du med det bedste resultat hvis du holder bilen privat og fører kørebog.

• #11   25. aug 2010 du bliver da ikke <b>både</b> beskattet samt kan trække kilometerne fra.

• #12   25. aug 2010 Kim B: Nej. Ikke klart skrevet fra min side. Det var ment at hvis han indregistrerer den i firmaet bliver han beskattet af fri bil.

• #13   25. aug 2010 så er vi enige he he

Kommentér på:
Regler om halv firma/privat bil?!

Annonce