{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.206 visninger | Oprettet:

Forsikring af Seat Leon 1,8 20VT {{forumTopicSubject}}

Hej, har lige et spørgsmål til folk der har Seat Leon 1,8 turbo forsikret eller har haft....?

Kigger lidt på sådan en 20VT fra 2001

Hvor forsikrer i dem henne?
Jeg har ved GF nu med min corolla og indbo og ulykke forsikring og har haft bil i 4 år uden skader (fylder 23 til marts)

Alligevel da jeg ringede i dag for at høre pris på forsikring af sådan en Leon blev jeg lidt irriteret.

Til at starte med kunne jeg nok godt forsikre sådan en bil, lige indtil at damen i den anden ende åbnede sin computer op og fandt ud af at det var en åben sportsvogn med kaleche....
og dem forsikrer de ikke! (hahahaha var flad af grin)

Hmmm... og hun ville ikke give sig, det stod i systemet så sådan var det bare. selvom jeg flere gange forklarede hende at det bare er en alm. bil med 4 døre, 4 hjul, motorhjelm og bagklap med en mellem stor motor. mere er der ikke i det...

Det har jeg selvfølgelig meget svært ved at tage seriøst og sagde til dem at hvis de ikke kunne skaffe en der bare vidste en lille bitte smule mere om biler generelt så finder jeg bare et andet sted?

Er der nogen forsikrings selskaber der er lidt mere villige til at tage den slags biler? den har trods alt 180hk
Gider ikke snakke med GF om det mere hvis de skal være så besværlige.

Har hørt ETU? men de tager vist max 110hk under 25 år ik?

Andre? håber der er nogle Leon ejere derude som har nogle gode ideer, for syntes sgu det er en fin bil.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring af Seat Leon 1,8 20VT
  • #1   30. aug 2010 Prøv Alka.

• #2   30. aug 2010 prøv nykredit, de tog min og havde samme ancinnitet tom du har nu, de var de eneste som ikke brokkede sig over det lille RS skilt på skodaen

• #3   30. aug 2010 Ring til følgende: Tryg, Nykredit, Alka, ETU, Vejle forsikring, Alm. brand, Codan, IF, Topdanmark og Fair(gjensidige) - Så finder du hurtigst den bedste pris.

Meld dig iøvrigt ind i FDM og når du fylder 25, så kan du skifte med det samme til FDM forsikring, der hedder Bauta og er en del af lærerstandens, de er oftest de billigste og det er den eneste vej ind hos dem, for folk ikke enten er pædagoger, lærere, uni. studerende eller på anden måde medlem af dansk magister forening.

• #4   30. aug 2010 Jamen Alka er de ike helt væk? respekt for fart, sort box (eller hvad de kalder den) osv....

Gider ik alt deres skidt...

Men de er måske til at snakke med? ang. biler af den slags...
    Ved godt den har flere HK end min nuværende. men har også kørt i over 4 år uden så meget som en eneste skramme. så syntes jeg det er lidt latterligt at høre på en ældre dame der forklarer mig at bilen jeg kigger på er en special bil med kaleche? hehe... smiley

Hun vidste knap nok at mærket Seat fandtes, håber seriøst det var en joke eller en praktikant jeg havde i røret fra GF der...

Ok, jeg prøver da Alka så
    Christopher -> har du gode erfaringer med Alka?

• #5   30. aug 2010 Det der kan være dyrt for dig kan jo være billigt for andre og omvendt...husk at det ikke kun er køn og alder der har noget at sige. det kommer osse and på hvad for post nr du bor i. da der jo er større chance for din bil bliver påkørt eller på anden måde skadet hvis du bor i kbh end hvis du bor ude på landet, og nogle selvskaber spøger osse til om bilen holder på vejen/offenlig p-plads om natten eller i ejen indkørsel eller i aflåst carport... så du kan ikke bruge de priser folk her inde skriver til ret meget desværre...der kun EN TING og gører. grib telefonen og ring til dem alle fra en ende af

• #6   30. aug 2010 selv har jeg if og jeg gir 7000 kr om året med kasko for min opel zafira 2.0 turbo opc med 200 hk. så du kan jo evt prøve dem.

• #7   30. aug 2010 Bo -> ok, ja det må jeg da lige prøve. for Leon hedder også 1,8 Top sport.

Kan være de overser det logo også! hehe..

Hamsteren -> ja der er lige lidt tid til jeg fylder 25, men ok skal jeg da overveje. de er ikke sarte med biler over 100 hk? hehe.. ligesom GF åbenbart ser rødt når de hører tallene.
    Eller ser på en helt forkert bilmodel når man snakker med dem.

• #8   30. aug 2010 Den eneste måde at finde den bedste forsikring for dig, er at ringe rundt til de fleste :=)

• #9   30. aug 2010 Thomas -> nej det var også mere for at se hvor andre med netop den bil på samme alder som mig selv har forsikret deres bil henne.
    Så må jeg jo også kunne forsikre til nogenlunde samme pris.

Jeg bor lidt uden for Århus, så tror ikke det er så galt ang. post nr. (sådan med tyverier/hærværk statistik)

• #10   30. aug 2010 hmm. må jeg jo prøve så....

• #11   30. aug 2010 okay...men nogle får gode priser og andre gør ikke...jeg ved bare den bedste både at få en billig Forsikring på. er at få en Forsikrings mand/dame på besøg og så for et tilbud på alle Forsikringer på en gang.. måske er selv bilForsikring lidt dyr. men hvis så de kan gi en vildt god pris på hus og indbo. så kan prisen på bilen jo måske være lige meget.. måske er de 7000 kr jeg gir på min opc ikke VILDT billigt. men har osse en fiesta til lille mor som jeg kun gir 4000 kr med kasko på om året. og så har jeg div Forsikring som hus-indbo 2 x livs Forsikringer og 2 x ulykkesForsikringer og alt det til sammen koster mig i omegen af 17.000 kr mener jeg. så der ved går jeg ikke så meget op i hvad min bil koster aflene, men det samlet beløb....og fordel ved at få en Forsikrings mand på besøg er at de ofte kan gi meget mere rabat og goder ved rørerne priser. da jeg havede besøg var jeg ikke helt tilfreds med den første pris... og så sagde hende damen hmmmmm hvad så hvis jeg lige sætter dig som om du har kørt et år mere end du ren faktisk har. og så blev prisen ca 2000 kr billiger...jooo tak sagde jeg så hehe

• #12   30. aug 2010 du kan jo osse tjekker på div Forsikrings hjemme sider hvad for bil mærker de samarbejder med... if som jeg har, gir rabat til mange bil mærker blandt andet opel som jeg jo har. og da jeg har alle mine Forsikringer hos dem og så har en af de biler på ders liste får jeg 20% på alle mine Forsikringer. så det jo vært at tjekke

• #13   30. aug 2010 Hej Peder B.
    Send mig lige en privat besked så kan jeg give dig et tilbud.

• #14   30. aug 2010 Thomas P -> ja ok, det er selvfølgelig også en del, altså 20%

Det er bare fordi mine andre forsikringer som også er ved GF faktisk er til ret gode priser.
    Kan bare slet ikke tage dem seriøst hvad angår sådan noget der.
    Hende jeg snakkede med skal jo bare tilbage på plejehjemmet og så må de finde en der kender forskel på Ferrari og Seat. hehe...!

Michael -> Ok..

• #15   30. aug 2010 Det bare ringe rundt og hører om du ikke kan få en på besøg som kan gi dig et tilbud... ellers er der jo altid div Forsikring selvskaber på messer og div andre show osv. og de vil mere end gerne komme på besøg...og det sku den klart bedste måde.

Kommentér på:
Forsikring af Seat Leon 1,8 20VT

Annonce