{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.182 visninger | Oprettet:

Forsikring af Seat Leon? Fejl? {{forumTopicSubject}}

Hey og go aften...

Jeg sidder og overvejer køb af en brugt Leon 1M fra 2002 og en anden fra 2004

Begge to er 1,9 TDI

Den ene hedder sport og har 110hk
Den anden hedder Top sport og har 150hk

Når jeg så beregner min pris ved GF forsrikring, kommer den med samme pris på de 2 modeller. Hvilket jeg syntes er underligt, når nu den store af dem har 40hk mere og meget mere udstyr, samt den er dyrere?

Er det ik helt klart en fejl? eller beregner de simpelthen ud fra motorstørrelse og vægt? og ikke HK eller hvad?

Ringer selvfølgelig til dem, men skuille da lige høre? kunne være der sad en Leon ejer online herinde der vidste noget om at forsikre sådan en. (ikke at den er noget specielt at forsikre)

Mvh. Peder

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring af Seat Leon? Fejl?
  • #1   24. jan 2011 Nu ved jeg ikke med nyere biler, men da jeg skulle have forsikring på min Tartelet, også hos GF gik jeg også først ind på tast selv servicen. Prisen passede mig helt fint, så jeg ringede til dem, og sagde at jeg havde fået den og den pris.

Så sagde hun jamen så måtte jeg hellere få det til den pris, så man kan sagtens gå efter tast selv servicen!

• #2   24. jan 2011 Online beregner = 100% ubrugelig.

• #3   24. jan 2011 Det kan sagtens passe. Ved at IF forsikring kun kigger på motorstørelse og alder. Så det er ret billigt at forsikre mange af de nye små motorere fra VAG/Fiat/Alfa osv, også selvom de har +180hk og man er nybegynder.

• #4   24. jan 2011 hey peder.

mener først at GF forsikring skilller ved 199hk. så bliver den dyrer..

har selv min leon forsikret der for 4600,- kr m.kasko

vh. mogens

• #5   24. jan 2011 hmmm ok. ja jeg tænkte bare det var underligt, at de bille forsikre den samme model til 9000kr. selvom den ene er bedre udstyret og nyere?

Altså den er mere værd, så hvis den bliver totalskadet eller stjålet skal de jo dække et større beløb end med den anden?

Nå, men der er lidt forskellige erfaringer kan jeg høre.
    Jeg har bare hørt den der før, med at de kun kigger motorstørrelse og vægt. ikke så meget ydelse

• #6   24. jan 2011 martin g HØRT

• #7   24. jan 2011 Mogens -> de skiller ved 180hk fik jeg at vide.

Jeg spurgte på en 1,8 top sport
    1,8 turbo med 180hk / 235nm
    6 gear

Den er langt mere mig! jeg er slet ikke til Diesel, men har hørt de skulle køre godt?!

Benzin modellen passer fint til mit kørselsbehov. men den er meget dyrere i forsikring. De vil have 14000kr for 1,8 Turbo
    Og 9000kr for 1,9TDI

• #8   24. jan 2011 Nåååå de vil nu heller ikke rigtig have min vectra... over 10K for den.. såååå nej tak.. så de kigger ihvertfald på vægt smiley

• #9   24. jan 2011 Diesel = fuel of satan!
    Ej, diesel kan være fint nok hvis man kører mange km ofte, og er ligeglad med hvordan en bil lyder. Desuden er de også lidt dyrere i grønafgift. Men brændstoffet er jo lidt billigere og i dit tilfælde billigere at forsikre.

• #10   24. jan 2011 Martin - helt enig....

Altså den lyder jo af helvede til! virkelig... de lyder jo som jeg ved ikke hvad.

Jeg hader lyder af en diesel bil, men nok fordi jeg tænker varevogns lyd? sådan en nyere tdi motor siger jo ik noget når man først sidder inde i bilen.
    Og den flyder nok også bare, godt med overskud osv...

Og jeg kører ikke specielt langt, men den er billigere i forsikring, som desværre afgør sagen. selvom jeg er helt sikker på at 1,8 Turbo benzin 180hk er sjovere at køre. og lyder 100 gange bedre

Kommentér på:
Forsikring af Seat Leon? Fejl?

Annonce