{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.409 visninger | Oprettet:

16 år uden bilsyn & stadig på plader!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu boet i Grønland i snart et år..
Og heroppe bliver bilerne ikke synet som derhjemme..
Jo når de bliver handlet skal en betjent 'syne' bilen.
Det foregår som regel med betjenten lige kikker ud gennen persiennerne fra hans kontor for og se om det er de rigtigt nummerplader der sidder på bilen..
Nå men et af de eksempler jeg har prøvet heroppe var jeg nær var kørt frontalt sammen med en gammel gennenkneppet Toyota Hilux forleden dag..
Jeg kom kørende i min bil og så blinkede jeg den modkørende Hilux pga han ikke havde lys på.
Han tænde hans lys og med det samme sprang hans motorhjelm op i hans forrude. SMASK!! Det resulterede så i at han endte i min kørebane og jeg måtte rykke min Passat af vejen for ikke og ramme ham..
I guder i skullle se bilerne heroppe..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  16 år uden bilsyn & stadig på plader!!
  • #1   1. sep 2010 Øøøøh... de er jo underlagt dansk lovgivning.. så gælder reglerne for syn vel også deroppe??

• #2   1. sep 2010 jeg har sejlet der oppe med triton..så har set biler hvor man har tænkt hvad sker der lige der og så med plader på...men jeg har sku aldrig set en passat der oppe hehe

• #3   1. sep 2010 Haha, fed historie. De Grønlændere er sindssyge. smiley

• #4   1. sep 2010 Jo de er under dansk lov.. Men sidst danske synshaller var her i 95 blev der os kasseret rigtig mange biler.. Jeg har set gamle biler med rustede bagskærme hvor hullerne var så store jeg kunne klemme hovedet derind:D
    Der kører 1000vis af gamle totyta, skodaer, vw og alt muligt skrammel fra 70 & 80erne.. Og bilerne er så smadrede for folk kører sammen når der vinter er glat. Og stumper er dyre pga fragten, så folk kører bare med smadrede for & baglygter osv. Det repareres bare med gaffa og strips... En af mine kollegaer har lige fået synet en bil uden kofangere.. Kun de skarpe metal inder kofangere:D
    Jeg har set en nyere Toyota hvor hele pagagersiden var trykket helt ind så pagager sædet sad helt skævt.. Der var bare klar plastic i de smadrede ruder og så kørte den fint rundt i gaderne:D
    Det er helt tosset!!!!!

• #5   2. sep 2010 Det tror jeg ikke desværre.. Det koster nok 25k og få den i en container og herop.. Der kører heldigvis også mange nye biler rundt heroppe..
    Afgifterne er ikke så høje..
    Men i skulle se alt det skrot der kører på vejene...
    Benzinen koster 4 kr så alle folks biler står bare og går hele dagen lang.. Så er de varme når der er fyraften:D
    Det er et mærkeligt land:D

• #6   2. sep 2010 sker der for benzinen kun koster 4 kr der, og næsten 11 kr her

• #7   2. sep 2010 Afgiften:D
    Det er så fedt nok..
    Det er os nok derfor der kører så extremt mange v6 & 8ere rundt heroppe..
    Ta fx en Zusuki grand vitara.. De fås kun som V6er heroppe med 320hk.. Plus her kører også nye biler som helt ny Mustang, rigtig mange Dodge Ram.. alt fra 1500 til 3500 modellen.. Men ellers er det Jeep v6 /v8
    Audi v6 & v8ere.. Mercere og lidt Bmw'er.. Næsten alle nye biler der blir solgt heroppe er med 4x4.. Der kører den del af de nye Skoda superb v6 4x4..

• #8   2. sep 2010 hvad med politiet ? bliver der ikke delt bøder ud med alle de defekte biler som kører på gaderne ?

• #9   2. sep 2010 Hvor godt sælger cabriolet'erne??

• #10   2. sep 2010 ja fedt nok hvis man er strandet på grønland smiley

• #11   2. sep 2010 Hvor meget koster en 6-pack pils så?

• #12   2. sep 2010 Der kører ikke just mange cap'er rundt:D
    Politiet er ligeglade.. Det er kun hvis bilen slingrer de stopper en:D

• #13   2. sep 2010 Jeg flytter til grønland !! hahaha shit man .. På nogle punkter kunne det sgu være lækkert hvis det var sådan herhjemme..

• #14   2. sep 2010 Well opvejer man alt det negative med det positive tror jeg bare jeg bliver hvor jeg er og forsætter med at smile.

Dog slog benzinen til 4kr lige benene væk under mig.. Damn!

• #15   2. sep 2010 ¤ Den går ikke længere granberg! ¤
    Åben en synshal på Grønland, hvor længe mon der går før du er landets mest hadet mand ;D

• #16   2. sep 2010 Jeg har også boet deroppe. Der skal jo også være særregler i grønland. Man kan ikke sammenligne det med DK. Byerne er Ikke forbundet med vejnet og ja, vejnettet er nærmest ikke eksisterende. Skulle der ligge en synshal i hver by med 800 til 3000 indbyggere så kunne resurserne bruges andre steder.

• #17   2. sep 2010 Nu bor jeg i hovedstaden Nuuk.
    Der er ca 100 km vej så der er ingen motorveje hvor man kan give sin v8 Audi kniv med 250..
    Men vi har bla 400 meter vejen hvor de fleste lige skal se hva den kan..
    Heldigvis er der os længere strækninger og drifte lidt rundt på:D

Kommentér på:
16 år uden bilsyn & stadig på plader!!

Annonce