12.383 visninger
|
Oprettet:
fortryde køb. kan man og hvor længe? {{forumTopicSubject}}
ja ganske enkelt spørger jeg.
kan man som privat køber hos forhandler fortryde køb af brugtbil? og hvor længe?
bilen lever ikke op til det lovede.
jul 2003
Følger: 13 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 35 Svar: 1.449
jun 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 72 Svar: 450
men at lade købet gå tilbage... det kan du ikke
feb 2009
Følger: 3 Biler: 1 Emner: 29 Svar: 212
Hvad er det for en bil og hvad er der galt med den?
MVH frank
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 71
Det er ikke noget at gøre. Hvis du mener bilen ikke lever op til det der står i din kontrakt må du få en advokat på sagen.... men så begynder det også at koste mange penge.
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 7 Emner: 195 Svar: 1.769
og forhandler påstod at bilen var af en hvis stand og det viser sig efterfølgende ikke at holde stik.
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 32 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 726
sep 2005
bilen skulle synes og forhandleren sagde at det bestemt ikke var noget problem da bilen var født med kobberrør og ellers var fin i bunden..
nu har hun så lige været forbi mig og vi kørte en tur ud for at få et gratis synstjek. synsmanden rådede os til at komme af med bilen da det viser sig at alle rør skal skiftes da de er af stål og rustet væk og at den ellers er temlig råden i bla vanger osv.
han mente at den måske godt kunne synes denne gang men at den ville være gennemtæret flere steder næste gang i vanger og resten af bunden.
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 71
mar 2009
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 293 Svar: 1.671
Mange forhandlere bruger desværre det med at sælge " netto " Eller afhentning, eller i dit tilfælde en eller anden form for kombination.
Forhandleren kan ikke sælge engros til dig, da du ikke som privatperson er momsregistret bilforhandler. De gør dette for at slippe udenom købeloven, og den går ikke.
De kan KUN sælge engros til andre forhandlere, men i alle tilfælde kræver det en påførsel af SE/CVR nummer på slutsedlen.
sep 2005
min stakkels mor er grædefærdig da hun jo forelskede sig i bilen og dernæst købte den i god tro efter hvad hun fik at vide af forhandleren.
det er lidt træls da det er en forhandler som er i samme by og hun er jo ikke interesseret i at lave en masse ballade, men samtidig står hun jo også med en bil som ikke er som den burde være.
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
Søfeldt ! kan du ikke lige komme med et bevis på at du altid har 2 års garanti hos en forhandler.
Du har kun krav på 2 års reklamationsret. og det er ikke det samme som garanti, langt fra.
mar 2009
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 293 Svar: 1.671
Så tale med forhandleren og forelægge ham sagen, og sige at i ikke mener han har handlet i god tro. Og derfor er i nød til at lade handlen gå tilbage. Så skal han nok komme med et udspil, han BURDE ikke begynde at skabe sig over dette, for han VED at han er fanget af den reklamationsret, som han skal efterleve. Hvis han siger, " jamen, den er købt som beset" Så sig til ham, at dette jo ikke overholder købelovens bestemmelser..
Bliver han ved, så sig til ham, at sagen ER forelagt jeres advokat og der derefter vil blive et retsligt efterspil.
Men, det undrer mig, at bilen er så slem, som du beskriver...Det plejer de ikke at være..Hvornår er den sidst synet? Har i den sidste synsrapport?
sep 2005
ja må også sige at jeg var noget overrasket over at se hvor slem den egentlig var/er. bilen er sidst synet i november 2008.
problemet er nok først og fremmest at bilen ikke har fået nogen form for undervognsbeskyttelse i dens tid. men at den allerede nu er så rusten at man flere steder kan slå hul i bunden samt at vangen bagi i udstødningssiden er ved at være væk.. lød som om man slog på en papkasse, hvorimod at den i den anden side lød dejlig frisk. men bare generelt var/er den storslem. synsmanden ville ikke pille ved bremserørene af frygt for at de vil knække da de flere steder var boblet meget op..
var meget overrasket over at se at den var så slem..
Ved jo heller ikke hvad jeg skal forholde mig til da jeg er vant til at køre VAG og pt kører i audi der ikke rådner væk mellem fingrene på en
jan 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
jan 2017
apr 2003
jan 2017
apr 2003
jan 2017
jun 2017
Følger: 1 Svar: 1
Mon ikke han gerne vil ha en (glad) kunde ?!
fortryde køb. kan man og hvor længe?