{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.327 visninger | Oprettet:

Muligvis frakendelse af kørekort. {{forumTopicSubject}}

Har lige haft besøg af politiet, hvor de afleverede en fin kuvert. I brevet stod der at jeg skulle møde i retten, da jeg tiltales for ikke at have kørt efter forholdene, da jeg kørte galt for omkring 2½.

1. Havde ikke drukket, og var ikke påvirket af noget.
2. Havde ikke bremset så der var igen bremsespor.
3. Der var ingen vidner, og det var en singel ulykke.
4. Det gik kun udover mig og bilen, ingen andre var
indblandet.
5. Det eneste ulovlige jeg kan komme på er at jeg ikke havde sele på.

Der står så endevidre at de vil frakende mig kørekortet på grundlag af at jeg ikke kørte efter forholdene. Efter hvad jeg kan se er der ingen beviser for at jeg har kørt for stærkt ( man måtte kører 70km/t ) og kan ikke selv huske om jeg har kørt for stærkt. Men som falck sagde, hvis jeg havde kørte for stærkt, burde bilen have været væltet rundt på taget.

Nogen som ved hvordan jeg står i denne sag? Nu er det trodsalt anklagmyndighederne som er efter mig, chancen for at tabe til dem er vel ret stor, eller hvad? Som om det ikke var nok at kører galt og ryge på sygehuset, så nu vil de også inddrage mit kørekort, de er sq ikke helt menneskelige efter min mening.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muligvis frakendelse af kørekort.
  • #1   22. nov 2005 Få fat i en fra Ret&Råd nær dig. Men af det jeg kan se, så skulle det være muligt, at slippe med en bøde, eftersom du fra tekniske udregninger, ikke har kørt åndssvagt, eller for hurtigt.

VH

• #2   22. nov 2005 Kasper R - Ja kørte galt i fars bil for 2½ måned siden, som kan ses på billeder i min profil. Jeg var alene, og ingen andre var indblandet. Er ked af hvis jeg ikke lige fik det med.

• #3   22. nov 2005 Allan - Der var et skrapt sving lige før.. Ikke noget som du kan se på billederne...

Kasper R - Nej der er intet skilt om Farligt vejsving, for det er ikke specielt farligt det sving, derfor man også må kører 70km/t i det. Vil gå ud fra jeg har fejlbedømt svinget, da vejens hældning og omgivelser får svinget til at se meget skarpt ud, hvilket det ikke er.

Jesper | - Kan bare ikke se hvad det er de skulle have som jeg ikke har, men det får jeg med sikkerhed oplyst i retten. smiley Må jo bare tage det som det kommer, selvom det er ret umenneskeligt at de kommer her næsten 3 måneder efter, og minder en om det. Nu hvor man var ved at komme sig over det. Det er jo ikke fordi det er det sjoveste at kører galt og ligge på sygehuset osv.

• #4   22. nov 2005 Hvis der ikke var nogen vidner til at du måske kunne have kørt for stærkt, tror jeg ikke at de kan tage din kørekort! Men få fat i en advokat og forhør om dine retigheder!§

• #5   22. nov 2005 Rasmus.. Han kan jo ikke have kørt efter forholdende ellers var han jo ikke endt der.

Joakim

Lyder sku som noget rigtig lort.. jeg tror desværre du risikere at miste pappet altså betinget i 3 år og ny køreprøve og teori.. Håber jeg da virkelig ikke da det der jo er noget der kan ske for os alle... Pøj pøj med det

Karsten

• #6   22. nov 2005 Rasmus..

Det jeg mener er at han IKKE har kørt efter forholdende.. hvis han havde var han jo ikke endt der..uanset hvordan man vender og drejer den

Karsten

• #7   22. nov 2005 Helt sikkert så er det en del... man slår sig sku smiley

jeg prøver bare at se det fra en realitisk synspunkt.. Og jeg tror altså Du står skidt i det joakim

Skal nok krydse fingre for dig.. hvornår skal du i retten ?

Karsten

• Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    sep 2005

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 204
    #8   22. nov 2005 Så vidt jeg ved er det Politiet der skal komme med beviserne i sådan en sag! Så få dig en advokat og gennemgå situationen med ham/hende :o). Kommer du alene i retten kan du være sikker på at have et problem.

• #9   22. nov 2005 ja flot beviser.. Bilen ligger jo ligesom i grøften.. hvor er det du siger der mangler beviser ???

Karsten

• #10   22. nov 2005 Hvis de siger du ikke har kørt efter forholdene, så gør alle dem der kører galt heller ikke. Hvis du har overholdt hastigheden, og ikke har gjort skade på andre, burde der i hvert fald ikke ske noget. Men har biler ikke sådan en fartskive eller sådan noget?
    Så man kan se hvor stærkt de har kørt.

• #11   22. nov 2005 nej de har ikke en fart viser..

Alle der ikke kører efter forholdede og kører galt.. Kommer da sandelig osse i samme situation så længe politiet er indblandet.. Dette er en sag vi vil se mange flere af fremover

Karsten

• #12   22. nov 2005 Rasmus.. hvis han er uopmærksom i bare 1 sek og kører galt er det det samme som at ikke køre efter forholdende. Når man kører SKAL man være på dupperne 100% hele tiden.. Den der holder ikke i retten.. Ej jeg skulle skrue på radioen eller lign.. Prøv at fyr den af og se hvad der sker smiley

Karsten

• #13   22. nov 2005 Så vil det sige. Hvis jeg køre 50 der hvor man må køre 60, banker ind i en lygtepæl, kan de tage korte, selvom jeg ikke har gjort skade på andre?

• #14   22. nov 2005 Det var kloge ord Henrik.. De behøver bare ikke en fart overskridelse for at sige ham for ikke at have kørt efter forholdede... Er han kørt galt er det lige meget om han har kørt 30 eller 70 km/t.. Han har stadig kørt for stærkt efter forholdede..

Karsten

• #15   22. nov 2005 Tjalde.. Ja for du har ikke kørt efter forholdede Eller ikke været opmærksom.. husk at hvis det sker.. så sørg for guds skyld for at politiet ikke bliver indblandet i det

Karsten

• #16   22. nov 2005 Synes det er en mærkelig regel, men det kan man jo ikke lave om på.

• #17   22. nov 2005 ja det er langt ude.. Men sådan er det desværre..

Hvis du nu holder ved ubetinget vigepligt, og der kommer en fra højre uden lys på.. Du ser ham ikke og kører ud.. Det er osse dig der hænger på den.. for sådan en forsegelse koster osse pappet betinget i 3 år og ny teori/køreprøve

Mærkelige regler men desværre så er det sådan smiley

Karsten

• #18   22. nov 2005 Lyder som om at der ikke rigtig er noget at stille op end faktisk allerede nu at gå ned og aflevere kørekortet. :S

• Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    sep 2005

#19   22. nov 2005 Man kunne efterhånden mistænke Karsten K for at være kørelære :o)))
    Ikke engang i Danmark kan man dømme en mand uden beviser. Og at bilen holder hvor den holder er jo ikke et endegyldigt bevis for at han feks. har kørt forstærkt. Der kunne have ligget grus i kanten af vejen og baghjulene kan have skredet ud i disse og derved kommet på afveje. Har selv prøvet det i et blødt venstre sving, det eneste der skete var at min forsikringspremie steg. Skade på bil: hele højreside, to nye fælge/dæk samt en hæk og et stengærde der skulle laves! OG JEG KØRTE IKKE FOR HURTIGT!! 60 km/t i en .. 60 km zone. Trut!

• #20   22. nov 2005 ER det din fars bil??!

det ligner mere DIN bil som har stået i fars navn...

• #21   22. nov 2005 Peter B.
    Fik du frakendt kørekortet?

Allan K - Ja det er(var) min fars bil, jeg fik dog lov at låne den af og til når han ikke brugte den, de fleste gange fredag og lørdag, til at kører i byen..

• #22   22. nov 2005 Henrik "BZ" J, sæt nu at kl er 00.58 og du kommer kørende og ikke kan se at der ligger grus/mudder fra en eventuel traktor som er kørt ud fra en indkørsel, hvor du ved 70 km/t faktisk ikke er i stand til at nå at se de 3-4 meter hvor der ligger en "smule" mudder/grus og at der derved opstår dårligt vejgreb, på dette stykke. Vil det så stadig være ikke at kører efter forholdene, når du stortset ikke har en chance for at gøre noget?

• #23   22. nov 2005 peter B

haha nej jeg er IKKE kørelærer., Jeg har faktisk selv haft en betinget for det ikke er løgn

MEN du forstår åbenbart IKKE hvad jeg har prøvet at forklare de sidste 20 indlæg.. der er ikke noget bevis for at han har kørt for stærkt MEN da bilen jo ligger hvor den gør har han jo ikke kørt efter forholdede og derfor osse kørt for stært.. Det er da logik

grunden til at du IKKE fik mere end en stigning på din forsikring er at politiet ikke var indblandet.. Eller var du stået i sammen båd..

Karsten

• #24   22. nov 2005 Joakim.. jeg kender faktisk een de rkørte galt pga landmanden ikke havde gjort rent..MEN Der var politiet ikke indblandet. Men det endte dog med at landmanden kom til at betale gildet da han har pligt til at rydde op efter sig

Karsten

• #25   22. nov 2005 Joakim

Kedeligt uheld du har været ude for, er der kasko på bilen?

• #26   22. nov 2005 Karsten K - Syntes bare ikke det er fair at miste kortet på det. Men sådan er det jo nu engang imellem når man har valgt at bo i Danmark.

Philip L - Ja min far havde kasko på bilen, men de dækkede ikke.

Klovn som han er, havde han ikke oplyst mig som bruger af bilen, hvilket man åbenbart skal, hvis man kører i bilen mere end 1 gang om ugen, hvilket jeg gjorde i nogle uger, og andre gange ikke.

Da min far tegnede forsikring på bilen, ringede han bare ind og sagde han havde fået endnu en bil, under samtale med forsikringsmanden, spurgte man far så om der ville ske noget ved at han lånte bilen ud. Hvortil forsikringsmanden fra Alm.Brand svarede, at det ville der ikke ske noget ved.

• #27   22. nov 2005 Forsikringer dækker ikke..... Den var straks værre, men i siger jo bare at du lånte den for denne sjældne gangs skyld og det gik altså galt, så skal de vel dække!!

Og det der med bevisbyrde. Jeg mente også at man er uskyldig til modsat er bevist, men sådan er det ikke altid i DK. Jeg blev dømt for fart, selvom betjentes der skulle have målt mig, ikke kunne identifisere mig i retten...

Dk sucks på de punkter..

• #28   22. nov 2005 Der er ikke andet at gøre end at vente og se hvad der sker. Men ikke nok med at jeg kan få frataget kørekortet, jeg skal vel også betale sagsomkostninger. Det er ligefør man aldrig skulle have erhvervet sig et kørekort.

• #29   22. nov 2005 Hvis du taber sagen, så kommer du formentlig til at betale sagens omkostninger...

I mit tilfælde kostede det 6500, men jeg havde den også i landsretten..

Det er ikke let at beholde kortet i DK mere, man kan let blive klippet for mindre forseelser.

• #30   22. nov 2005 Nogle forsikringer (kasko) tilbyder advokat hjælp i trafikale sager, men så skal i jo lige have forsikringen til at dække i det hele taget

• #31   22. nov 2005 Du må gerne lige skrive, når du har fået at vide, om du har mistet dit kørekort. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at se, om de overhovedet kan dømme dig for noget. Og i det triste tilfælde hvad.

• #32   22. nov 2005 Joakim..

Du må endelig ikke misforstå mig.. jeg er ikke på deres side.. Jeg syntes sku osse det er noget lort..

I dette tilfælde skal de altså ikke bevise om du har kørt for stærkt eller ej.. De kan blot konkludere at du ikke har kørt efter forholdende og det er vel nok til at miste kørekortet smiley

Hvis din far havde sat dig som bruger, ville din forsikring havde kostet det samme som hvis den stod i dit eget navn... Den slags numre går desværre ikke mere som de gjorde engang smiley

Karsten

• #33   22. nov 2005 Ja du må lige holde folket informeret, hvad der sker..

• #34   22. nov 2005 Ja da jeg mistede mit pga fart.. kostede det mig heller ikke omkostninger i retten...

Karsten

• #35   22. nov 2005 Din advokat lægger sagen for dommeren og kan frebede tiltalte sagens omkostninger...

• #36   22. nov 2005 Hvis den ikke kommer længere end byretten, så kommer der ikke sagsomkostninger, kun hvis den tages videre...

• #37   22. nov 2005 Du kommer kun til at betale din advokat, hvis du vælger sådanne en og vel at mærke taber eller på anden måde idømmes sagsomk.

• #38   22. nov 2005 Kan se at du ikke har haft køre kort særlig længe, så det er derfor at du skal op til ny køreprøve, når man er under 21år og ikke haft kørekort i 2år, og laver noget dumt i trafikken frakendes man kørekortet, så tror ikke at der kan endres noget ved det.

• #39   22. nov 2005 Aksel

Ja det har du fuldstændig ret i.. Han har jo kun kortet på prøve som de siger

Karsten

• Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    sep 2005

#40   22. nov 2005 Joakim / Karsten K
    Nej ikke engang en bøde!. Politiet fandt frem til at det var et hændeligt uheld, som kun vejvæsnet kunne få skylden for hvis der skulle gives skyld. Da de havde lagt for meget nyt grus ud, uden at samle overskydende grus op.
    Og som der tidligere blev skrevet omkring grus, at så er forholdende ikke til at køre 60 og derfor skal du sætte farten ned eller tage konsekvensen... Hvor tit er det lige at man køre turen igennem inden man køre den :o) så man kan se om der ligger grus eller ej. I loven står der iøvrigt også at den der taber gods eller andet har ansvaret for at fjerne det, naturligvis hvis man har opdaget det tabte :o) skulle man tabe noget med navn eller firma navn så gæt selv hvem der for balladen!!

• Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    sep 2005

#41   22. nov 2005 p.s. synes det er sjovt med disse diskutioner :o)

p.s. Karsten K: Jeg har også fået nappet kortet for hastighed af en satan af en Betjent, der i civil bil pressede mig op i fart, jeg accellerede for at komme ind til siden, så han kunne komme forbi, men det var lige nok til at blive snuppet på film :o), men jeg tog den i retten og endte med bøde samt frakendelse, men ingen omkostninger for sagen. Iflg. min advokat var jeg uheldig at få en ung dommer, med lidt erfaring. Havde det været en gammel erfaren dommer ville den være blevet afvist p.g.a den film der var optaget. Lang historie og overstået med bestået prøver første gang!. Derfor skal man aldrig acceptere hvad Politiet siger i sådanne sager, da de prøver at skræmme Joakim.. En hver advokat vil spørge til opmålning af bremsespor, billeder fra stedet m.m. uden bremsespor ingen sikker hastighed!!

• #42   22. nov 2005 Peter B

Ja ja det er osse godt nok.. Men er der pletvis glat eller lign.. Ja det kommer joi som regl osse bag på folk.. Man skal stadig køre efter forholdende..
    smiley
    Karsten

• #43   22. nov 2005 Skal nok lade hører fra mig når sagen har været for retten, men det sker så først den 13. december.

Tak for de mange indlæg, nu ved jeg sådan lidt mere om hvordan og hvorledes jeg står. smiley

Kommentér på:
Muligvis frakendelse af kørekort.

Annonce