{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.361 visninger | Oprettet:

øv øv {{forumTopicSubject}}

Hvor er det for meget nå man er flink så tager man røven på en har sendt nogen penge til en så pisser han bare på en han sage ha har været syg et stykke tid så han har ikke fået sendt de ting jeg har købt og det ville jeg så ikke vente på så jeg ville ha han skulle sende min penge retur og det ville han den 1 her men nu har han sku slette sin konto ja undskyld BG men måtte lige ud med det

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  øv øv
  • #1   18. sep 2010 Så er det jo selvfølgelig godt at du har hans fulde navn, adresse, tlf nummer så du til enhver en tid kan komme i kontakt med ham eller tage over til ham og få dine dele smiley

Det måtte jeg (en lille smuttur til Fyn på en 290 km) for et par baglygter som ikke kom frem efter 3 måneder smiley

• #2   18. sep 2010 ellers går du bare i banken og får dem til at trække de penge tilbage.

• #3   18. sep 2010 ved sku ikke om jeg kan, det er jo et stykke tid siden sue ja skal snart til Tyskland så køre jeg forbi har tænk på at sende et par stykker der ned men men det dur sku heller ikke 600 det er jo lige til nogen kasser cola i Tyskland smiley

• #4   18. sep 2010 http://www.privatbetaling.dk/

• #5   18. sep 2010 komma komma , punktum

• #6   18. sep 2010 STN Brian = Vagten = det kan banken så bare ikke.

• #7   18. sep 2010 Du melder ham bare til politiet for databedrageri..

Det gjorde jeg med en herinde der ikke sendte varen...

Bare tag kopi med af bankoverførsel,evt breve med aftalen herinde i pm osv osv..

Vores lokale landbetjent her ville gerne tage imod den anmeldelse og det var endda kun for 350kr

• #8   18. sep 2010 Banken har ikke mulighed for at trække penge tilbage. De kan højst bremse en betaling, inden den går igennem, dvs. samme dag.

• #9   18. sep 2010 Jeg har en kammerat, der gjorde det samme for 600 kr. Politiet tog imod anmeldelsen, men de kunne ikke gøre noget. Så skulle han køre en civil retssag.

• #10   18. sep 2010 jeg havde gjort det, sagsøg spasseren.

• #11   18. sep 2010 Problemet er, at hvis politiet overhovedet vil tage sig af den (det vil de ikke, hvis de har for travlt), så går de bare ud til vedkommende og banker på døren - og beder ham betale.

Hvis han siger nej til at betale (eller siger, han ingen penge har), så kan politiet ikke gøre mere. Så er det bare et helt almindeligt anliggende mellem to personer, der skal afgøres.

Det er for nemt at være debitor i Danmark. Hvis man ikke gider at betale, behøver man ikke gøre det.

• #12   18. sep 2010 Bay, jo hvis man gider bruge tiden og pengene på det. Men oftest kommer det til at koste mere i udgifter at få sine penge retur end tossen faktisk skylder

• #13   18. sep 2010 Nej. Ingen kan tvinge dig til at betale ud over SKAT. De kan holde din løn tilbage.

Ellers kan man bare gå i retten og sige "Ja, jeg skal nok betale" - og krølle papiret sammen og lade være, når man kommer hjem.

Som sagt: Det er <i>alt</i> for nemt at være debitor i Danmark.

• #14   18. sep 2010 ahhhhh, det er altså ikke helt rigtigt. Nu har jeg prøvet det selv. Men rigtigt det er direkte latterligt at man skal så mege tigennem for at få sine penge. Og fjolset der skylder kan i sidste ende, ende med at skulle betale et latterligt lille beløb hver måned.

Jeg havde foged og alt muligt ind over og endte med at få 200 kr om måneden. Men til gengæld hvis tossen stopper betalingen ryger alt hans inventar for at betale gælden.

• #15   18. sep 2010 Det kan ikke lade sig gøre. Man kan ikke tage hans inventar. Det er kun hvis han har et dyrt fjernsyn eller lignende, man kan tage det og erstatte med et mindre.

Jeg arbejder med det til daglig, så jeg kender udmærket samtlige smuthuller. <i>Vil</i> man ikke betale, så kommer man ikke til at betale.

• #16   18. sep 2010 Det kom han altså til. Nu handlede det også om et større beløb. Det tog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid før der skete noget, men havde virkelig også beviserne iorden, ellers havde der nok ikke sket en hatfis.

Men skræmmende at nogle mennesker kan slippe for at betale deres gæld, bare fordi de vælger og lade være. Forkert system vi har i det her land.

• #17   18. sep 2010 Ja han kom nok til det til sidst, men du kunne godt have risikeret, han ikke havde overholdt afviklingen på de 200 kr og bare været ligeglad.

Jeg arbejder som kreditkonsulent i en bank og sidder med sådanne sager dagligt. Det er frygteligt at se, hvor nemt det er at skyldes penge.

• #18   19. sep 2010 Ja præcis. Tror også det havde meget at gøre med at min egen bank pressede på for at få de penge. Det var jo i grunden deres penge jo

Kommentér på:
øv øv

Annonce