{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.525 visninger | Oprettet:

DSG eller FR model Altea.. {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at anskaffe mig en Altea, og jeg har fundet både en FR og en 2.0 med DSG.. Jeg kan ikke rigtig bestemme mig for hvilken en af dem det skal være.. For det er kanon lækkert med DSG, men har bare hørt at de går lidt for meget i stykker.. Og omvendt er det jo ikke dårligt med 30 hk mere i FR modellen.. Der skulle også være mere udstyr har jeg hørt.. Nogen der kan forklare mig lidt mere detaljeret hvori forskellen består?? Altså med udstyr, og om det virkelig passer det med at DSG går i stykker..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DSG eller FR model Altea..
  • #1   18. okt 2010 Det passer ikke at den går i stykker mere end manual gearkasser. Så længe man behandler dem ordentligt og sørger for at få den rettidigt serviceret efter forskrifterne er der ingen problemer. Olie skift på dsg er ved 60.000km og det er meget vigtigt så er du klart bedre kørende end manual gear.

    Rune


  • #2   18. okt 2010 DSG har, som alt andet nyt, fået en hård medfart og rygterne er ofte overdrevet og det er de også her.

    Toureg smarede DSG på stribe og de første VAG biler der havde fået en chip gjorde også.

    Men set ud fra hvor mange der kører med DSG idag, så er det ikke et reelt problem.
    Men det er klart at det også hænger sammen med kørestil, derfor vil flere herinde have oplevet problemer.


  • #3   18. okt 2010 Hvis jeg skulle have en bil og væglet stod mellem en med DSG og en med manual så havde jeg valgt den manuale pga jeg ik stoler på den på DSG´n endnu...

  • #4   18. okt 2010 Såvidt jeg kan forstå på diverse rygter ang. altea og dsg, så går det galt når 2.0'eren bliver chippet, så kan gearkassen ikke holde til så mange nm. Men har du ingen planer om at chippe den skulle der vist ikke være nogen ko på isen.

  • #5   18. okt 2010 Jeg stod i samme situation som dig for 1 måneds tid siden. Jeg valgte dog en 2,0 TDI DSG. Fordælen det kører godt og har bestemt ikke fortrudt. Forsikringen spillede dog også ind ved mig da en FR ville være ca. 5000kr dyere for mig.

    Bare sørg for at find en hvor servicebogen er udfyldt, og tjek på regningen fra 60.000, 120.000, 180.000 osv. alt efter hvor langt den har kørt, at den har fået skiftet olie i gearkassen.

    Men hensyn til udstyr, så ved jeg faktisk ikke hvad FR er født med, men du kan hvertfald få det samme i en med DSG. Jeg har alt i udstyr i min ud over parkeringssensor. Dvs. har både regnsensor, xenon, org. navi, aut. nedblændingsspejl osv. osv. Hvis du lige ledes køber med en Sports-up pakke, så får du også FR sæderne med som er lidt mere skålede.


  • #6   18. okt 2010 Det er oftere set at en FR smider et dysse element end at en dsg på en altea er gået i stykker..

    Der er problemer med alle biler.. De dsg jeg oftest har hørt er gået i stykker, er de biler der har kørt taxa - men intet af ovennævnte vil afholde mig nogensinde fra at købe hverken en FR eller DSG, ved ikke hvad der er bedst smiley Det skulle være en FR DSG ;o) (TFSI)


  • #7   18. okt 2010 Phillip Ja det ville da ikke være nogen dårlig idé.. Til Jer andre.. mange tak for svarene.. Tror måske det skal være DSG'en så.. smiley

  • #8   18. okt 2010 Jeg kender to biler, hvor DSG er røget inden for de første 100.000 km. Dette uden chiptuning og uden de er blevet kørt hårdt.

  • #9   18. okt 2010 Har selv lige stået i samme valg.. De står jo til cirka samme pris - jeg valgte DSG da jeg føler at DSG er langt mere luksus end de 30 ekstra heste.

  • #10   18. okt 2010 Generelt er Altea en bil med en del små sygdomme.. og også derfor man nu ser så mange til salg.
    Og de falder afsindigt i pris efter køb..
    Ville vente med at invistere i en Altea til der kom en ny model, eller gå efter noget andet..


  • #11   18. okt 2010 "Så mange til salg"

    Er det ikke lidt en overdrivelse? kan da nemt finde andre biler som der er flere til salg af. Ja Altea har nogle småsygdomme, men hvilke biler har ikke det? Hvis det er med hensyn til DSG, så gælder det jo alle vag biler.


  • #12   18. okt 2010 Ellers køb en Touran, og få både de 170 HK og DSG (eller køb Altea TFSI DSG (benzin))

  • #14   18. okt 2010 Kan selvfølgelig også findes på hvide plader smiley

  • #15   19. okt 2010 Altså jeg er sq glad for min FR...

    Husk på at du ikke får FR skørter på din DSG udgave, dem skal du ud og købe ved siden af smiley

    Den er MEGET flottere med FR skørterne... (Min mening smiley )


Kommentér på:
DSG eller FR model Altea..

Annonce