{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

For lidt lys igen! {{forumTopicSubject}}

Nu er den da helt gal!

På vejen fra Nakskov til min bopæl i Grænge på Lolland, en tur på 46 km., mødte jeg min. 10 bilister, der kun kørte med positionslys/parkeringslys tændt. Hvad tænker sådanne bilister på?

http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=604577

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For lidt lys igen!
  • #1   24. okt 2010 i dagstimerne køre min også kun med posisons lys da det går som køre lys på min

• Has san
    Has san Tilmeldt:
    apr 2004

Følger: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
    #2   24. okt 2010 Okay panser...

• #3   24. okt 2010 Den rigtige Mike F

ja der er vel ikke andet for end du må hænge dig selv. Må have været en traumatisk oplevelse for dig, men flot af dig du deler den med os andre..

christ mand har du ikke andet at bruge din tid på end at holde øje med om folk har husket at tænde for lyset???

• #4   24. okt 2010 Hvorfor spilder I jeres åbenbart meget dyrebare tid med at skrive indlæg i min tråd, når I ikke fatter en meter af problemet?

• #5   24. okt 2010 Og hvis man ikke kan se det trafiksikkerhedsmæssige i at køre med nok lys på i dagtimerne, så burde man ikke færdes i trafikken. Der er jo en grund til, at kørelys blev indført i Danmark.

• #6   24. okt 2010 hvad er problemet med det når det er om dagen ???

• #7   24. okt 2010 Den rigtige Mike F

fordi vi syntes det er flot af dig at stå frem og fortælle om det, når det åbenbart er så voldsomt for dig at se folk uden nærlys tændt..

I tyskland køre de da også uden nærlys tændt i dagstimerne, bare så du ikke for et chok hvis du en dag skulle komme på de kanter.

• #8   24. okt 2010 Kenned: Du er så en af dem, der ikke læser links, det kan jeg da i hvert fald se ud fra dine kommentarer. Hvis du vil blande dig i debatten, så læs lige grundlaget først!

• #9   24. okt 2010 Mr. Boss: Problemet er, at bilister der ikke har den korrekte lygteføring om dagen, nemmere bliver overset. Det er jo derfor, der blev indført kørelys i Danmark.

• #10   24. okt 2010 10 Billister uden lys på, på 50km?! smiley :o

Kæft de skulle da skamme sig!

Hvor mange spottet du der var i orden? Synes du skal stille det op med procenter og grafer så vi virkelig kan forstå alvoren i det her! Tror også selv du ville blive forbavset over hvor lidt det!!

• #11   24. okt 2010 hvorfor kan du så ikke bare skrive videre i det gamle indlæg ... for jeg tror der er flere der ikke gider at sidde og læse dine tude indlag hver gang du ser en bil uden lys....

• #12   24. okt 2010 Den rigtige Mike F

Har også læst dit indlæg.. også derfor jeg svare lidt flabet.

som jeg også nævnte så fungere det fint i Tyskland.
    Og ved godt man ved lov skal køre med det tændt
    (gør jeg også altid selv da min bil har monteret kørelys)

kan godt se problemet i at folk nemt kan overse en bil hvis ikke den har lyset tændt da de er van til at bilerne har lys på.
    Men så åben dog øjnene.

Ved godt loven blev lavet for at øge sikkerheden i trafikken.
    Jeg mener bare i fuldt daglys kan man jo bare åbne øjnene så ser man bilerne derude..

Og kan ikke forstå hvorfor du bitcher så meget over det?
    kan du ikke se bilerne i dagslys uden de har lygterne tændt eller hvad er dit problem???

Hvis man skulle kæfte op hver gang folk ikke overholdte alle regler i trafikken kunne man jo ikke andet!!!

• #13   24. okt 2010 Var også med en taxi igår der kørte over for gult mindst 2 gange i løbet af 7 kryds!

• #14   24. okt 2010 De skide idioter kan sku bare få noget lys på... Ser det osse hele tiden.

• #15   24. okt 2010 Syntes nu også selv at folk burde tænde lyset. Er jo en grund til det er lovpligtigt.
    Er også ret trælst med alle dem der mangler lys i den ene side så man tror det er en knallert eller mc om aftenen.

• #16   24. okt 2010 VOLVO MAN: Hvis det kun er dit pos. lys der tænder som kørelys skal du nok lige ha set på det da det både er pos lys og nærlys eller disideret kørelys lygter der skal tænde

• #17   24. okt 2010 Kenned: Du har da ikke læst linket...for i Tyskland opfordres bilister også til at tænde lyset om dagen. Der står skilte med "Tagfahrlicht" i vejkanterne dernede.

• #18   24. okt 2010 synes også det er sygt irriterende når folk køre rundt uden lys på !

• #19   24. okt 2010 Jeg har mødt den samme firma bil i knap et år nu hvor han har manglet pos lys og nærlys i venstre side. Og er da pisse farligt. Blinker til ham hver morgen når jeg møder ham og tror jeg ikke jeg er den eneste der gør.
    Så få dog styr på lyset og ha det rette lys tændt på bilen

• #20   24. okt 2010 Jeg har nok mødt mindre end 100 biler på min vej, men lad os sige 100 biler. Så er det altså 10 procent, der kører med for lidt lys.

• #21   24. okt 2010 Kørelys er lov krav så man letter kan finde ud af om bilen køre mod eller fra dig, for enten er der hvidt lys eller rødt lys/røde lygter. Det er faktisk til stor hjælp for børn.

Kommentér på:
For lidt lys igen!

Annonce