{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.380 visninger | Oprettet:

GT Turbo og Glanza godkendes? {{forumTopicSubject}}

Goaften derude i stuerne ;o)

Jeg har kigget lidt rundt i forums og nettet men har ikke rigtigt kunne finde svar

er der noget om snakken når folk siger at en Toyota Starlet GT Turbo og Glanza V er svære at få godkendt herhjemme?

og er der nogen der kan give mig en forklaring på hvorfor de ikke kan det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GT Turbo og Glanza godkendes?
  • #1   13. nov 2010 Det har nok noget at gøre med de ikke kan fås originalt i EU med den motor, mindes ikke jeg har set dem medmindre de er hentet hjem fra japserland, men ret mig hvis jeg tager fejl smiley

  • #2   13. nov 2010 Det nemmeste er hvis de bliver importeret via England. pga nogle sjove EU regler skal bliver der har været indregistreret i andre eu lande også kunne godkendes i danmark så vidt de overholder støj og forurenening.

    Det er derfor du kan se nogle skylines og supraer rundt omkring med 500+ heste på plader.

    Mener det er efter 3 mdr i england så kan de indregistreres i dk, men husk engelske syns papirer


  • #3   13. nov 2010 Henrik J
    dem med 500 hk bliver ikke godkendt lovligt,


    § 17. Brugte køretøjer, der ikke tidligere har været registreret her i landet, og som
    har været registreret i mindst tre måneder i udlandet, kan dog synes og tages i brug
    uden godkendelseserklæring, hvis det pågældende køretøj er i nøje overensstemmelse
    med en tidligere udstedt STANDARDTYPEGODKENDELSE, anmeldt EF-typegodkendelse
    eller typegodkendelse. Det samme gælder for køretøjer, der tidligere har været
    registreret efter de særlige regler om forsvarets eller redningsberedskabets køretøjer.
    Synsvirksomheden afgør, om køretøjet er i nøje overensstemmelse med den af
    fremstilleren medbragt godkendelse. Der skal være fuld overensstemmelse mellem
    godkendelsen og køretøjet henholdsvis mellem godkendelsen og de tekniske oplysninger
    på køretøjets udenlandske registreringsattest. Alene den på den udenlandske
    registreringsattest angivne egenvægt eller køreklar vægt samt antal sidde-
    /ståpladser må afvige fra de på godkendelsen angivne.
    Alternativt kan der ved synet medbringes skriftlig bekræftelse fra indehaveren (fabrikanten
    eller dennes repræsentant) af godkendelsen om, at det pågældende køretøj
    (stelnummer) er omfattet af den angivne godkendelse.


  • #4   13. nov 2010 hmm...

    ville jeg så kunne få godkendt en GT Turbo, hvis jeg henter en i England og overfører ALLE dele over på en venstrestyret dansk indregistreret starlet?


  • #5   13. nov 2010 Det kræver du har emmisionsattest på en 4efte motor...


  • #6   13. nov 2010 .Jørgensen .

    det er jo det samme som at have en dansk bil hjemme du smider delene i, så skulle du købe bilen fra england og hente den hjem,, få den synet og betalt afgift af den herhjemme


  • #7   13. nov 2010 Og så er jeg ikke 110% sikker den går aligevel, men det finder jeg ud af , når jeg får mig taget sammen til og køre ned til synsmanden...

  • #8   13. nov 2010 måske jeg ikke forklarede mig ordentligt...

    det er fordi jeg har en starlet 1,3 som bil nr 2 her i vinter.... og så tænkte jeg at jeg til foråret vil hente en GT Turbo ovre i England, og bygge alle delene over på min danske Starlet... og så få et identitets-skifte på min starlet og betale afgiften af ombygningen

    dels fordi jeg gerne vil have en Venstrestyret bil og så fordi, jeg endnu ikke har set en dansk GT Turbo på plader


  • #9   13. nov 2010 GT turbo og glanza laves KUN i højrestyret, derfor du ikke har set det...

    Men som skrevet før, kræver det som min en emmisionsattest på 4efte turbo motor..


  • #10   13. nov 2010 K-FINN : yessir, det vidste jeg godt ;o) men jeg har bare ikke set dem herhjemme... men kan den godkendes som venstrestyret?

  • #11   13. nov 2010 forudsat at jeg havde sådan en emmissionsattest

  • #12   13. nov 2010 Som skevet før, det ved jeg når jeg har været ved synsmanden.
    Fortalte ham jeg havde den emmisionsattest, og der sagde han at han mente det ville kunne synes.

    Meeeeen vil gerne se det på skrift først


  • #13   13. nov 2010 lyder spændende ;o)

    men hvordan har de andre så fået godkendt deres Glanzaer?


  • #14   13. nov 2010 Jeg var den første der fik en glanza godkendt i DK...
    Den SKAL de syne når den har været i andet EU land i 3mdr...

    Og er fra før 1/1-1998


  • #15   13. nov 2010 burde du så ikke også kunne få godkendt din Starlet? det er vel i princippet det samme

  • #16   13. nov 2010 Well, der er jo så mange mærkelige regler.

    Men synsmanden påstod det ikke var noget problem, når man laver identitet skifte.
    Men der kræves der emmisionsattest på motor, da den ikke er typegodkendt i DK


  • #17   13. nov 2010 dvs jeg kan prøve at henvende mig til dig når jeg engang når så langt?

  • #18   13. nov 2010 K, du snakker sgu som om du ved noget om det smiley

  • #19   13. nov 2010 .jørgensen: Ja det må du gerne..

    Dennis: Hihihihihihihihihihih


  • #20   13. nov 2010 K-FINN .
    Han har også lavet lidt sjove biler igenmen tiden.
    Så mon ikke han ved lidt om det.


Kommentér på:
GT Turbo og Glanza godkendes?

Annonce