7.724 visninger
|
Oprettet:
kan man "trække" Omsyn tidsfrist? {{forumTopicSubject}}
Hey står her med en bil der har fået omsynsdatoen 15 november, men tænkte så... kan man trække det i 1 mdr eller 2 lige som når den skal synes første gang?
tak for svaret/ne
Mikkel
aug 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 3.414
dec 2006
Følger: 53 Følgere: 50 Biler: 2 Emner: 95 Svar: 312
aug 2004
nov 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 2.129
Men hvorfor ikke bare køre op,, det kulle da ikke tage flere måneder at blive klar til syn,, og ikke mindst skulle en bil da gerne kulle klare et syn fra dag til dag...
Men du kan nok læse at jeg er træt af de spørgsmål ang. syn osv...
Men du fik da et svar....
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 80 Svar: 471
mangler lige at lave tingene nemlig, da jeg er offentlig lønnet og først fik d. 10. derfor så mangler jeg lige lidt tid så jeg kan lave det
jul 2007
tyg lidt på den
men ja tak for svarene.... mere ligger der ikke i det, tråden er lukket igen
nov 2008
Bliv voksen,, eller tag pladerne af bilen,,, mage til pisøre skal man da lede længe efter.....
Hvis du lige har erhvervet bilen er det da ikke en undskyldning,,, om du så har købt en smadderkasse af stil....
Men ja luk du bare tråden eller slet den....... hvis du ikke kan tåe svaret.....
jul 2007
heidi M
VIP
Skrevet: 13-11-2010 21:11:11
Nope,, 33 kalenderdage,, så du må bae op til et nyt...
Men hvorfor ikke bare køre op,, det kulle da ikke tage flere måneder at blive klar til syn,, og ikke mindst skulle en bil da gerne kulle klare et syn fra dag til dag...
Men du kan nok læse at jeg er træt af de spørgsmål ang. syn osv...
Men du fik da et svar....
1. du skriver som sagt noget med de mdr og jeg har ikke haft den "i de mdr der"
2. Fra dag til dag, hmm giver du din mekaniker amf, så han kan lave den "fra dag til dag" ??
Voksen = man ved hvad man selv snakker om
Pisøre skal man da lede længe efter = det findes ikke noget som et "pisøre", og håber da heller du har prøvet at lede efter et?
Smadderkasse af stil = nægter at tro det kun er "smadderkasser" der skal omsynes...
Tag du nu noget antidepressivt medicin og 1 øl til og nyd din lørdag aften
Tyg lidt på den!
jul 2007
aug 2004
nov 2008
Men selv om du ikke er af samme opfattelse af mig, så skal jeg da give dig en hjælpende hånd i din kamp for at beholde pladerne på en bil der ikke kan klare et syn, for det er netop det der er dit problem og ikke en skid andet...
Når en bil skal fremstilles til omsyn, så må du jo ikke engang køre i den, andet end til værksted, og tvivler på at der er flere måneders ventetid på et værkstedsbesøg.....og synshal kan du jo køre til med et minuts varsel, så dette kan du sagtens nå til imorgen...
Men som du skriver så er synet jo trukket i forvejen, så hvis det endelig skulle være fordi du gerne vil beholde ( historiske korrekte ) nummerplader, at du spørger som du gør, men dette er næppe det spørgsmålet drejer sig om, for du ville sikkert have undersøgt disse ting inden du købte bilen...
Men den hjælp du kan få er.:
KØR til SYN imorgen og bestil et registreringssyn, få en synsraport med hjem, og så har du endda imorgen + 33 kalenderdage, og så er du over den første til du får løn, og mekanikeren kan du jo betale til den første, og derefter klare resten, og hvis det ikke er tilfældet så tag pladerne af, hvis du ikke kan lade være med at køre i en bil der åbenbart ikke kan klare et syn.....
Og ja kopier du bare hvad jeg skrev, men det ændre ikke på min opfattelse af alle de spørgsmål og hængende syn eller man ikke er færdig i tide, eller har penge til diverse reperationer m.m. for meget kan løses ved at lade bilen stå så længe den ikke er i orden, og evt. tage pladerne af, så risikerer du hverken bøde, forsikring, vægtafgift, osv. og du kan i ro og mag få bilen gjort driftsikker, for det er jo det som alt handler om,,, og ellers kan du gå tilbage og mindes børnesangen,,,,,
Der bor en bager.... har man penge så kan man få, har man ingen så må man gå.... hehe...
Men kør du da bare til syn på mandag og tag den derfra, og den synsraport du har nu, riv den i stykker og bestil et nyt syn, for dem der håndterer synsdatoer er ligeglade hvilken form for syn du bestiller imorgen, for de skal kun kunne slå en besked op på deres computer som er,,, SYNET eller NÆGTET GODKENDELSE og så er det sgu lige meget hvad du prøver at fifle med,, og når der er plader på så kan du jo heller ikke omregistrere bilen til dit navn når den jo er så nyindkøbt som du påstår, så har du evt. lavet aftale med tidligere ejer, eller bliver han bare røvrendt, for lige gyldigt hvad i aftaler, så er bilen jo dumpet og har sikkert overskredet synsdato,,, så forstår egentlig ikke at en mand sælger en bil til dig som du i reglen ikke kan omregistrere,, så har er jo nok selv skyld i at stå som ejer og betaler ind til du får råd til at få sådan en lille sag fixet som et syn egentlig er.....
Så sur opstød eller ej,,, jeg er sgu egentlig ligeglad, og når du må spørge må folk vel også svare for er det ikke et frit land vi lever i....
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 38 Biler: 7 Emner: 30 Svar: 3.635
Men for de 200 kr som et omsyn koster, så får du vel 33 dage mere.. Er vel billigere end 1180 til nye plader
jan 2008
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 118 Svar: 3.177
kan man "trække" Omsyn tidsfrist?