{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.320 visninger | Oprettet:

Kan man trække købet tilbage.. {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri..

Vi har købt en Seat Toledo FSI hos Peugeot, de tog vores gamle bil i bytte som udbetalingen til Seatén..
Vi fik af vide at den lige skulle klargøres inden vi kunne hente den vi så på den mandag og kunne afhente den fredag.Da vi så henter den får vi af vide at de lige mangler at udskifte display i speedometer men det kunne de først have hjemme i næste uge,samt navigationen ville de så også lave samtidig..Vi køre den så ned på værkstedet nogen dage efter for at de kan lave de manglende fejl og mangler på bilen,bla skriger foruden når man skal køre den ned, el rude bagi dur ikke, relæ klikker helt vildt under kørsel...osv.. De ringer så nogen dage efter at nu kan vi godt hente den, da vi kommer derned mangler de stadig at lave navigationen hvilket vi først finder ud af da vi er kørt i bilen, så vi må tilbage med den og vi får atter en lånebil imens den holder på værksted for 2 gang. Vi forklare dem klar og tydeligt at vi ikke vil se den bil igen før den er i tip top...De har valgt at sende den til seat for at de kan lave de manglende ting så der går 7 dage inden vi kan hente den da de mangler relæ som skulle komme hjem fra udlandet.. Endelig ringer de at nu er den færdig så vi henter den for 3 gang og da jeg skal ind og hente nøgler bliver jeg informeret om at navigationen ikke er lavet endnu da det var den forkerte cd der lå i hanske rummet!!!!!!! Så mekaniker skulle lige snakke med sælger om hvad aftalen var om det sku laves på deres regning el hvad der skal ske.. Vi har jo ikke købt en bil uden navigationen dur.IDIOT!!!! så nu er det 4 gang den skal derned for at de skal putte en cd i og installere det!!! Har man ret til at trække handlen tilbage i sådanne et tilfælde??? vi har ikke engang haft bilen i 1 mdr endnu....
Problemer vi har haft med bilen, ved lange ture begyndte den at gå på 3 cylindre, elruder, diesellyd fra motoren, huggen ved acceleration, gps virker ikke osv osv osv..
BILEN ER KØBT HOS BØTTCHER OG GAARDSØE FREDERIKSSUND..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man trække købet tilbage..
  • #2   15. okt 2012 Først og fremmest vil jeg sige, at hvis i havde forventet en bil uden fejl, skulle i nok have købt en fabriksny i stedet for en brugt. I må forvente, at der kan opstå nogle problemer, når det er en brugt bil, og sådan er det bare.
    Når det så er sagt, er forløbet ikke helt optimalt set fra kundens synsvinkel, det kunne utvivlsomt være gjort bedre, men se positivt på det; De har accepteret Jeres kundeklage, og forsøgt at reparere bilen, ydermere har i fået stillet lånebil til rådighed (Hvilket de overhovedet ikke er forpligtet til)
    Brokkementaliteten er virkelig frygtelig i mine øjne, og tollerancen er nærmest ikke til stede længere. Ingen er fejlfri, hverken bilerne eller de mennesker der skal reparere dem. Du er sikkert heller ikke selv fejlfri på dit eget arbejde smiley

• #3   15. okt 2012 Rene vi har kørt 400km i bilen, så nej det er ikke noget der er "opstået"

• #4   15. okt 2012 Screwdriver.. Tusinde tak for hjælpen, det var noget jeg kunne bruge..
    Og Rene ø.. Ja man giver da lige 145kg for en bil fyld med fejl..
    Du sguda for latterlig at høre på!!

• Stefan B
    Stefan B Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 58
    #5   15. okt 2012 Kan godt forstå i er trætte af det og jeg var også blevet sindsyg hvis jeg skulle køre på det samme værksted med de samme problemer mere end 1 gang. Man kan da i det mindste skrive ned hvad der er galt. Hvis man ikke kan gøre det bedre end det der er man ikke god nok til at have en forretning Rene. Men tror desværre ikke i kan lave handlen om. Men spørg Fdm. De har styr på sådan noget. Men ja det hjælper da lidt på det at i har haft en "lånebil" hvis i ikke kommer til at betale for den.

• #7   15. okt 2012 Hej stefan, jo selvfølgelig er vi da osse dybt taknemmelig for at have fået stillet lånebil til rådighed.. Men det er jo vores egne "Nye" bil vi ønsker at træde ind i.. Det har været en hård lang kamp med denne bil, og der bliver bare ved med at være noget.. Ja ved ikk lige hva faen der gik galt o bolden på rene, men bilforhandler må han da for guds skyld da aldrig overveje at blive..
    Ja blev godt nok nervøs da bilen gik på 3 cylinder på vej ned til falster for at hente min søn ,det kostede mig lige 2200kr i bugsering, og det var dagen efter vi havde købt den.. smiley

• #8   15. okt 2012 Få dig et Falck eller Dansk Autohjælp abonnement.

• #9   15. okt 2012 Latterlig? Hvem er det lige der er mega intollerant? Styr lige dine hormoner inden du smider om dig med tilsviningerne.
    Selvfølgelig er det skide irriterende at sådan noget opstår, men det er jo ikke værkstedet der sapoterer din bil, med defekterne til følge, så som sådan er det jo ikke deres skyld. Jeg mener bare, at du virker meget intollerant, og forventer en ny og fejlfri bil, når det "kun" er en brugt du har købt. Det er muligt du ikke er enig, men jeg kan da se, at jeg ikke er den eneste i dette emne med den holdning.

• #10   15. okt 2012 Du ER latterlig min ven, og sån er det..
    For måden du formulere dig på med (Brokkementaliteten er virkelig frygtelig i mine øjne) Er det at brokke sig at man er ked af at man liiiige har smid 145.000kr a helvede til til en bil som man ikk har andet end lort med??
    Ud af min tråd, du er ikk klogere!!!

• #11   15. okt 2012 Jeg mener bare, at du virker meget intolerent?? Hva fanden mener du med det??
    Vi har været på værksted med den 4 gange på en md!! Og nu er jeg ved at få nok!!
    Kalder du det intolerent??

• #12   15. okt 2012 Ja det er flot. Eftersom du overhovedet ikke er modtagelig overfor andre holdninger end din egen, vil jeg undlade at kommentere din intelligens, eller din tendens til at tilsvine dem, som ikke er enige med dig. Godnat

• #13   15. okt 2012 Nej, og jeg skriver jo også netop at forløbet bestemt kunne have været anderledes! Men sådan er det desværre en gang i mellem, når man har med brugte biler at gøre, og i kommer sandsynligvis til at skulle derned flere gange igen, for med brugte biler kommer der problemer, utvivlsomt!

• #14   15. okt 2012 jeg er 100 % enig med Dennis G han er blevet lovet de ting her 4 gange nu, tror også min lunte var blevet kort smiley om det er en brugt bil eller erj betyder ikke en fis i denne tråd

• #15   15. okt 2012 Så var Doktor T der med sine vise ord igen! Nemt at sidde og gemme sig bag en skærm og fyre lort af , var Doktor T ?

• #16   15. okt 2012 Kan nu godt forstå Dennis! Det er da PISSE irriterende at bruge tid - frem og tilbage .. og specielt når det er over så mange gange.

Jeg tror, desværre, ikke rigtig du kan gøre noget ellers. Du er nok bare en uheldig kunde, der er blevet "tabt" lidt i systemet.

Håber den er i orden, næste gang du modtager bilen smiley

• #17   15. okt 2012 brugte biler KAN have felj men det er ikke noget man skal leve med vis andet er aftalt med sælger

så må værkstedet få fejlene rettet på egen regning

• #18   15. okt 2012 Mange tak mikkel, ja det er self drøøn ærgeligt..
    Og da osse ærgeligt for bøttcher og gaardsøe, Men fatter bare ikk hvorfor jeg bliver ved med at få bilen tilbage uden den er iorden..
    De burde jo bare gennemchekke bilen, få fejlene lavet og så aflevere den..
    Det er da mega irrirerende med en peugeot 207 lånebil og 4 børn i bilen, købte netop toledoen pga der var plads til ungerne og barnevognen i bagagerummet..
    Efterårsferien er skråt op, og det har ikk været andet end bytteri frem og tilbage..

• #19   15. okt 2012 Doktor T.. Seriøs KEGLE..

• #20   15. okt 2012 Hæhæ sjovt du siger bøttcher og Gaardsøe.. Jeg arbejdede der i en periode som sælger og mit indtryk er at de tager røven helt vildt på folk og svindler så det driver.. Det var den eneste årsag til jeg sagde op smiley

• #21   15. okt 2012 det er altid træls at et værksted ikke kan finde ud af at lave en bil første gang, men det lyder da til at de har gjort en indsats for at få lavet den (enda sendt den til et seat værksted for at få lavet det de ikke selv kunne finde ud af) så det er jo ikke sådan at de bare har prøvet at sno sig uden om.

men det lyder til at de skulle holde sig til PUG, som de har forstand på, og med at det elektronik der er i bille i dag, så er det svært for et ikke mærke værksted at lave alle fejl på andre mærker (specielt hvis ikke de har de rigtige værktøjer så som tester og andet specielt værktøj)

men for at vende tilbage til dit spørgsmål om du kan la handlen gå tilbage, det tvivler jeg meget på.

• #22   15. okt 2012 Spætte smiley
    I det mindste HAR han homies smiley

• #23   15. okt 2012 Jeg tvivler på at doktor er 81??? smiley

• #24   15. okt 2012 Det er sjovt som du går op i alder...
    Whats the Big deal?

• #25   15. okt 2012 Martin B og Rødhætte og Doktor T hvorfor skal i altid diskutere i andres tråde ? kan i ik holde jeres ting over pm istedet ? og hvornår kommer der en admin på banen og fryser jeres konto så i kan forstå det!!

• #26   15. okt 2012 Hold da op spætte du er snævertsynet... Troede ikke det stod så slemt til med dig

• #27   15. okt 2012 Du har ret Rune.
    Beklager for at misbruge tråden.

• #28   15. okt 2012 Uha, skal jeg blive bange nu. Hvorfor altid fyre lort af,? hvad får du ud af at ødelægge alle de emner som du gør. Ja, jeg fatter det bare ikke.

Ps: nu skal du da ikke få for høje tanker om dig selv, kunne da ikke være mere ligeglad med dig, Synes bare det er trælst at du altid skal fyre lort af, når folk gerne vil have svar på, for dem seriøse problemer

• #29   15. okt 2012 det ikke iorden at den ikke er lavet. bevars småting som navi der lige skal en ny CD i er ting du bør kunne overleve. men ellers er det ikke i orden. men der må forventes fejl på bilen nå man køber en brugt nyere bil. de holder ikke så godt som de gjorte engang.. det vært fald mine erfariger... ville ophævehandlen og finde en anden bil... man bliver ikke glad for en bil der har de problemer fra starten... surt du har haft de problemer med din bil og håber du kommer godt ud af den og over i en bil der vil give dig tryghed og kæreglæde.

Doktor T
    nu hvor per tror du truer ham eller sådan noget så er jeg da ville til at drikke hans øl. helst wiibro eller tuborg. og ikke sparke for hårdt til mine dæk ikke sikker på min morfar profil kan holde til det smiley

• #30   15. okt 2012 Gad ikke læse mere da jeg så hvordan du skriver til folk.....

I er åbenbart ikke så gode til at handle bil... lool....

• #31   15. okt 2012 Nå, ok, håbede da på det også gav mening for dig, men åbenbart ikke smiley Men ok, måske også for meget at forlange

Ja Ketil. du drikker bare, du lyder også som en der godt kan li en bajer smiley

• #32   15. okt 2012 Hov hov... Hvad med ham den fede (moi) bliver han ikke tilbudt en bajer? smiley

• #33   15. okt 2012 Det er en god sag for fdm smiley

• #34   15. okt 2012 Martin B.. Ja deres ligegyldighed virker da osse til at de tager
    røven på folk desværre.. Keld virker seriøs arrogant..

• #35   15. okt 2012 Kim S.. Ja desværre, nu aflever vi den lige en sidste gang, og så
    må vi jo se hva der så mangler denne gang..
    Altså bilen har jo ikk kørt mere end 90.000 så fatter intet af det her..
    Det er DRØØN ærgeligt, og det er sgu hårdt at indrømme efter at havde
    handlet biler så mange gange..
    Men jeg er sgu desværre nok blevet taget ved røven af bøttcher og gaardsøe smiley

• #36   15. okt 2012 Rødspætte..
    Nej det er jo nemlig ikke en gammel bil, havde kunne købe en af deres
    små peugeoter billigere end det jeg gav for seaten..
    Men nu kan jeg bare godt lide seatens design, og der var plads til barnevogn og alle mine 4 unger, så det skulle bare være den uanset og røven af den lignede krasimoto..
    Blev lovet en fejlfri bil, men ja har fået et sandt mareridt..
    Ka lige ramse op hva der har været..
    Kørecomputer i speedometeret, maskine på 3 cyl, kraftig diesel lyd ved tomgang, elrude skriger, kontakt til elrude ødelagt venstre dør bag, bilen hugger under acceleration, nedslidtte fordæk, knækket lygteparbol, en gps der siger KEINE CD??, noget rasle rasle inden bag beklædningen ved føredøren, elbagrude virker ikk, startproblemer skal altid lige bruge 2 gange.. Da vi købte bilen lovede de jo os at alle punkter var iorden ved afhentning..
    Men intet er skeet, og jeg står tilbage med et kæmpelån og en bil der var dårligere end den de fik i bytte..

• #37   15. okt 2012 når ja og klikken fra div relæer, og plastic låget ved indsugning der er ved at falde af.. Ka blive ved smiley

• #38   15. okt 2012 Ketil.. Ja vi vil gøre hvad vi kan for at få dem til at tage deres bil tilbage,
    vi har allerede advokat hen over sagen som siger vi står godt palceret..
    ALDRIG MERE BØTTCHER & GAARDSØE!!!

• #39   15. okt 2012 Jo men vi fik en fin pris på vores alfa romeo hos netop denne forhandler, og vi påpegede jo osse fejlene og der fik vi afvide af det ville selvfølgelig blive fikset..
    Ville jo havde den med en masse udstyr og i 2.0fsi, og der var ikke ret mange med den maskine jo mindre jeg havde taget den i 1,8 eller tdi feks.. Men bilen stod flot, og de km den havde gået, var det jo bare om at slå til.. Men ja bilen er et sandt mareridt, og hver gang vi har alfeveret den kommer den tilbage med den samme fejl.. Ligsom de har skiftet elrudekontakten, ved hjælp ved at vippe kontakten op med en skruetrækker og dermed lavet grimme kanter på intiøret.. Det er mega surt, og man har mest af alt bare lyst til at kaste håndklædet..

• #40   15. okt 2012 Jeg ka blive ved doktor t..

• #41   15. okt 2012 Rødspætte.. Jo det har jeg gjort, og den er go nok den har ikk
    gået mere end de 92.000.. Men tilgengæld ka jeg se der står van
    varebil.. så der må jo ha været betalt noget afgift på den, nu hvor den er
    blevet til person bil.. Varebiler bliver vel ikk holdt ligeså godt som en personbil??

• #42   15. okt 2012 Ups.. Rødhætte, uden s smiley My bad

• #43   15. okt 2012 Den er fra 2005.. du får lige regnr her.. AB 33373

• #44   15. okt 2012 den er blevet registreringssynet i 30/3-2010 hvilket vil sige at det er der den er blevet bygget om smiley så ja den har kørt som varebil tidligere.

Min er også en gammel firmavogn og har lige snakket med firmaet som havde den grundet et spørgsmål til opdatering af motorstyring (de gamle 2,0 peugeot kan være lidt sløve) og det havde den ikke - han var også træt af at han var gået af med den dengang for den var så god og fejlede aldrig noget sagde han smiley

Nu har jeg haft den i 4 år og den har aldrig fejlet noget smiley så jeg er godt tilfreds

• #45   24. okt 2012 det største problem er nok at det er en seat og der er en brian tybe der har haft den og har gennem kneppet den og det kan en seat slet ikke holde til og selv om det er en wv på papiret så er den stadig lavet i spanien hvor man ikke kan finde ud af at lave biler
    og så er det jo også et billig produkt fra wv desværre

• #46   4. nov 2012 Kunne man måske få fat i den forrige ejer og høre om den fejlede noget da de solgte den?

• Michal-J
    Michal-J Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 7
    #47   6. nov 2012 At sideruderne skriger, er desværre ikke kun en klassisk Seat fejl. Det er en typisk VAG fejl generelt, også at de ikke lukker 100% tæt altid. Der sker også både i VWer og Audier. Og "grimme kanter på intiøret"? efter værkstedsbesøg, ja det har jeg også prøvet på et stort Audi værksted. Tag billeder af det og få dem til at skifte de mærker de har lavet!

Hvis den har været brugt som varebil før så kan man regne med at den er blevet kneppet godt og grundigt. Dem der bruger dem som varebil køre ofte også råddent i dem.

Ville gøre alt for at aflevere bilen igen hos dem og så se mig om efter noget helt andet end VAG. VAG er ikke den kvalitet mere som den var i gamle dage. Og de koster alt for meget i forhold til hvor mange problemer de giver en.

• #48   11. nov 2012 Står i næsten samme slags lort. Har købt en bil hos en forhandler som på trods af Opel i Kjellerup og FDM siger det, nægter at skifte toppakningen da den er gået. Han skiftede kølevæsken så Co Leak Detectoren ikke viste noget og kørte den til FDM.. Så skal man ikke sælge biler hvis det er sådan man gør det!!. For jeg får sku ingen låne bil når den holder ude ved ham... hare haft bilen i 1 mdr og har haft den dernede 2x 1 uge og alligevel intet lavet.

Ikke ligefrem derfor man køber en bil for at tage offentlig transport midler.

Forstår dig fuldt ud.

• #49   11. nov 2012 Nana og Frank:
    Få en kammerat til at gå ind på det værksted og sig der er noget galt med hans bil, forklar symptomerne og hør hvad de kommer med af forslag, hvis de mener toppakningen skal skiftes, så ved du hvad det er for at firma, når de ikke vil yde dig den service/garanti der jo er på sådan en bil, formodningsreglen, de skal bare lave den.

• #50   12. nov 2012 Han laver ikke selv bilerne. Han sælger vist bare biler sådan lidt løst. Men fdm er sat på sagen. For jeg giver mig ikke. Hans opførsel og adfærd er bare ikke oden

• #51   12. nov 2012 Aha, ja så er det jo peneg lige ud af vinduet for ham, kan godt se det, den type er svære at få penge ud af, fordi de er mere sælgere end mekanikere.

• #52   12. nov 2012 Har han også direkte sagt. Han vil ikke skifte dækningen da det koster mere end hans fortjeneste på bilen

• laurids j
    laurids j Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 92 Svar: 270
    #53   12. nov 2012 det lyder fucking irreterende, men hvis du vil trække købet tilbage er det så ikk nemmest at starte med at høre hva forhandler siger? (du har vel ikk tilfældigvis fået en garanti med i købet?)

• #54   12. nov 2012 Det er hans problem, sælger han bilen for billigt er der jo ikke fortjeneste nok til at holde garantiforpligtelserne, og der er garanti på biler solgt hos forhandlere.
    Måske vi skulle køre til ham og prøve nogen biler og se hvad de kan, i en grusgrav eller på en bane!!!!!

Kommentér på:
Kan man trække købet tilbage..

Annonce