{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.021 visninger | Oprettet:

Mister turbo trykket {{forumTopicSubject}}

Hej Alle sammen...

Står med et problem med min Passat 3B, 1,9 tdi 110 hk.
Bedst som jeg kommer kørende, og skal enten sej trække, ellers bare give lidt gas for eksempel vis at overhale, mister bilen turbo trykket, og vil slet ingenting.
Jeg har prøvet at tage slangen af på wastegate når det sker, og der er ingen vakum, hvis jeg så slukker bilen, og starter den igen, er der igen tryk... Hvad kan det være??

MVH Nicki

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mister turbo trykket
  • #1   24. nov 2010 Fejlen må være at du valgt VAG imellem nummerpladerne. =D

• #2   24. nov 2010 det er nok den velkendte n75 ventil til turbo trykket der er defekt lige som alle de andre der gør det

• #3   24. nov 2010 Vælger at se bort fra Bob o kommentar, han må være en af de morsomme piger:)

Jakob F: Har godt nok hørt en lille fugl synge om det kunne være den, men ville lige høre jer herinde inden den blev skiftet:) og tak:)

• #4   24. nov 2010 Kan du lave tryk omkring de 3000 omdr. ?
    Hvis du kan få trykket til at komme, så er det din luftmængdemåler.
    Ellers lyder det til det er N75 ventilen. Jeg har lige skiftet både N75 ventil og nu luftmængdemåleren.
    Jeg havde samme problem som du har nu, jeg skiftede N75 ventilen, men det virkede stadig ikke, VAGcom tester på, og der var ikke nok strømning igennem mængdemåleren, den stod helt nede på ca 38, den skal ligge oppe på 848.6 eller sådan noget ligende.
    Evt, prøv at afmonter stikket til luftmængdemåleren, er der tryk, er det 100% luftmængdemåleren du skal have skiftet. Pris omkring 1000 kr. N75 ventil, omkring 380 kr.
    Håber du kan bruge lidt af min egen erfaring. smiley

• #5   24. nov 2010 ja, ska man så ska man og den joke var oplagt. smiley

• #6   24. nov 2010 Ja ja det er også fair nok bob:)

• #7   1. dec 2010 Hej alle, nu har jeg skiftet N75 ventil, men har stadig problemet med at den mister turbo trykket....
    Nogen kloge hoveder der kan give mig en forklaring på dette??

MVH Nicki

• #8   1. dec 2010 Vacuum slange / r defekte.. Evt din luftmængdemåler... ?

• #9   2. dec 2010 Alle slanger er skiftet, og har bestilt en luftmængdemåler, så må jeg prøve det:) Tak for hjælpen...

• #10   7. dec 2010 hejsa alle...

jeg har stadig problemet med min passat. har skiftet N75 ventil, luftmængde måler, tryk styre ventil i indsugning, gummi slange mellem insugning og inter cooler rør, og alle vakum slanger. men har stadig problemet, den mister ladetrykket når den skal "arbejde" et bette kun... nogen ideer anyone??

mvh nicki

• #11   7. dec 2010 hej nicki

jeg har samme problem med min ny erhvervede ford galaxy 1.9 tdi..

jeg har købt den med fejlen af min mekaniker som siger at alt er cheket efter og eneste mulige forklaring på problemet er at styreboxen er defekt... jeg leder nu efter en anden, for at prøve udskiftning...
    måske dit problem også ligger der... mvh kalle

• #12   10. dec 2010 Har fundet fejlen, og den ligger ved turboen, Waste gaten/vakum dåsen er defekt, den sætter sig fast når den skal yde noget, anden turbo er købt, så nu skal den bare skiftes:)

• #14   21. jan 2013 Hvor finder i dem 380 når jeg høre vw osv så koster de mindst 1000

Kommentér på:
Mister turbo trykket

Annonce