Hjælp til viden! {{forumTopicSubject}}
Hej BG..
Min nuværende situation er, at jeg studerer på Handelsskolen på HHX (højere handelseksamen) og er færdig om 2 år. I min fritid arbejder jeg med min ven, i "vores" værksted med lift osv. og reperarer biler og videresælger biler osv..
Jeg har altid haft interesse for biler osv. men det er selvfølgelig begrænset af hvad tid jeg har til at arbejde derude, da jeg som sagt går på handelsskolen.
Jeg er ikke så god "praktisk" endnu omkring biler, men altså kan vel lave en del arbejde, fx udskiftning af bremser (hvis det er med skiver :p) og andre småting..
Kunne godt tænke mig et sted hvor jeg eventuel kan læse lidt om teknik osv. bag en bil.. Regner også med at jeg ville være noget mekaniker med ejet værksted efter handelsskolen..
På forhånd tak!
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.850
Og der er nu lang vej fra at kunne skifte skiver og klodser til at kunne lave biler. Det er vel nok noget af det mest simple mekanikerarbejde.
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 38 Svar: 221
aug 2007
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 59 Svar: 682
nov 2006
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 13 Emner: 69 Svar: 2.237
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 8 Emner: 42 Svar: 158
(er lidt i chok,: "Kunne godt tænke mig et sted hvor jeg eventuel kan læse lidt om teknik osv. bag en bil.. Regner også med at jeg ville være noget mekaniker med ejet værksted efter handelsskolen.... tøv en kende vi andre tager en uddannelse på 4½ år bare fore at blive svend også skal man først til at tjene pengene til at ku starte selvstændig.)
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.850
Ja, man kan læse meget i en bog, man kan måske nok læse sig til hvordan man skifter tandstang, men der står ikke hvad man gør, når det er noget gammelt rustent lort, og bolthovedet er helt rundt.
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 55 Svar: 112
Tænkte bare på en bog om diverse teknik osv (monopoint, direkte indsprøjtning osv.) bare lidt generel viden.
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 55 Svar: 112
Bare mere viden om teknikken bag bilerne.. Alt det praktiske lærer man jo kun i praksis, der hjælper det ikke at læse i en bog, da det kun komplicerer ting.
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 8 Emner: 42 Svar: 158
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
man reasturere ikke gamle ferrarier til 500kr i timen tuner helt vilde biler
for sexhungrende blondiner med store patter tværdig mod
så tænk jer godt om før i realisere jeres drømme :O)
Hjælp til viden!