{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
519 visninger | Oprettet:

Hjælp til viden! {{forumTopicSubject}}

Hej BG.. smiley

Min nuværende situation er, at jeg studerer på Handelsskolen på HHX (højere handelseksamen) og er færdig om 2 år. I min fritid arbejder jeg med min ven, i "vores" værksted med lift osv. og reperarer biler og videresælger biler osv..

Jeg har altid haft interesse for biler osv. men det er selvfølgelig begrænset af hvad tid jeg har til at arbejde derude, da jeg som sagt går på handelsskolen.

Jeg er ikke så god "praktisk" endnu omkring biler, men altså kan vel lave en del arbejde, fx udskiftning af bremser (hvis det er med skiver :p) og andre småting..

Kunne godt tænke mig et sted hvor jeg eventuel kan læse lidt om teknik osv. bag en bil.. Regner også med at jeg ville være noget mekaniker med ejet værksted efter handelsskolen.. smiley

På forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til viden!
  • #1   26. dec 2010 Der er efter min erfaring ikke andet der duer end at komme ud og få hænderne i det, alle de gode tricks står ikke nogle steder, det er noget der kommer af erfaring, og uanset ville det tage år at læse sig til. At være mekaniker om 2 år med eget værksted, syntes jeg virker en kende urealistisk..

Og der er nu lang vej fra at kunne skifte skiver og klodser til at kunne lave biler. Det er vel nok noget af det mest simple mekanikerarbejde.

• #2   26. dec 2010 Du finder masser af bøger om motorlære på dit nærmeste bibliotek smiley

• #3   26. dec 2010 Autobogen kan lære dig en del.

• #4   26. dec 2010 Anders --> Det er godt beskrevet!!

• #5   26. dec 2010 hvorfor uddanner jeg mig som mekaniker hvis jeg kan tage på hhx og bare læse en bog om motorer ved siden af...? hmm, sådan fungere det sq ikke.... du kan eje et værksted og leje værkfører, men en forretning vil det aldrig blive for dig, hvis du ingen erfaring har på en "rigtig" arbejdsplads...

(er lidt i chok,: "Kunne godt tænke mig et sted hvor jeg eventuel kan læse lidt om teknik osv. bag en bil.. Regner også med at jeg ville være noget mekaniker med ejet værksted efter handelsskolen.... tøv en kende vi andre tager en uddannelse på 4½ år bare fore at blive svend også skal man først til at tjene pengene til at ku starte selvstændig.)

• #6   26. dec 2010 Ja, jeg har nu også svært ved at se at det kan rende rundt at starte værksted hvis man er afhængig af at skulle ansætte folk fra starten af.

Ja, man kan læse meget i en bog, man kan måske nok læse sig til hvordan man skifter tandstang, men der står ikke hvad man gør, når det er noget gammelt rustent lort, og bolthovedet er helt rundt.

• #7   26. dec 2010 Ja altså troede det var lidt åbenlyst, at jeg selvfølgelig ikke starter virksomhed op, lige efter handelsskolen.

Tænkte bare på en bog om diverse teknik osv (monopoint, direkte indsprøjtning osv.) bare lidt generel viden. smiley

• #8   26. dec 2010 Skal nok sige at jeg har arbejdet med min ven, som er mekaniker siden vi skruede på knallerter sammen.. Nu er det så bare blevet til biler, så altså jeg kender godt de der tricks til at få et bolthoved af som er gammel og rusten eller en drivaksel som er rustet fast og ikke ville ud..

Bare mere viden om teknikken bag bilerne.. smiley Alt det praktiske lærer man jo kun i praksis, der hjælper det ikke at læse i en bog, da det kun komplicerer ting.

• #9   26. dec 2010 start med autostartbogen som vi andre har gjort på grundforløb.... og når du er færdig med den autobogen.....

• #10   26. dec 2010 hvs man vil have sin egen værksted så skal man være af en helt speciel støbning man skal væe god til at snakke med kunderne og selvfølgelig have et godt tag på sine ansatte så er der regninger der skal skrives regnskab der skal laves man skal sikre sig at folk betaler deres regninger man skal også selv betale sine regninger man starter med en løn der ligger under en alm svends løn
    man reasturere ikke gamle ferrarier til 500kr i timen tuner helt vilde biler
    for sexhungrende blondiner med store patter tværdig mod
    så tænk jer godt om før i realisere jeres drømme :O)

Kommentér på:
Hjælp til viden!

Annonce