{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.447 visninger | Oprettet:

Touran VS Altea {{forumTopicSubject}}

Hej BG. og god jul smiley

Jeg står og overvejer at købe ny (Brugt) bil.
Jeg er kommet frem til en på gule plader, men der skal også være lidt kræfter i.

Når jeg kigger tilbage på mine bilkøb har jeg ikke været for god til at undersøge hvad der er af generelle fejl sliddele osv osv.

Så vil høre jer ad:
VW Touran 2,0 DSG
VS
Seat Altea FR

Begge på gule plader.
Hvad er jeres erfaringer med disse? Altså er der noget som i ligger og skifter HELE tiden eller som ikke virker helt okay.

Eller skal jeg kigge på noget andet?
Kommentar om hvilken der ser fedest ud er jeg ikke interreseret i smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Touran VS Altea
  • #1   27. dec 2010 Touranen er der en del problemer med. I en tysk test så jeg for nogle måneder siden at de mente det var den ringste vw der var lavet i nyere tid.
    Men jeg synes det er begrænset hvad Altea'en fejler udover div små el.fejl.


  • #2   27. dec 2010 Takker smiley

  • #3   27. dec 2010 Altea FR har jeg hørt har haft nogle problemer med motorstyringen og/eller turboen, fordi motoren var for hårdt pumpet til de 2 ting, jeg har selv købt en normal af den grund jeg turde ikke satse og min den yder standart det samme som en FR, så tror det er begrænset hvad forskelen er, kun et forslag, jeg er så til gengæld meget glad for jeg købte en Altea i stedet for en touran, da min kammerat købte samtidig som mig, og hans har holdt en del på værksted. kun et godt råd smiley og go jul til dig også smiley

  • #4   27. dec 2010 Har 2 venner der har henholdvis har en touran og en altea, dog kun 140hk tdi, men touranen har der ikke været andet problemer med mens seaten har kørt uden problemer.

  • #5   27. dec 2010 det jo stort set samme bil... hvorfor ikke kigge på noget bmw gulplade?
    jeg sku aldrig eje en VAG så længe BMW og Mercedes Benz stadig laver biler


  • #6   27. dec 2010 Nu er motorerne jo så ens på de to biler, så hvis service osv. bliver overholdt, så skulle der helst ikke være problemer med nogen af dem.

    Jeg kender mange med både Seat Altea og Volkswagen Touran, der er ikke en af dem der har flere problemer end den anden, men generelt set så holder 1.9 TDI væsentlig bedre end 2.0 TDI, men det kan også have noget at sige at 2.0 TDI ofte er kørt lidt "hårdere".

    Jeg ville helt klart gå efter en Touran, den holder værdien bedre, og jeg har altid fået bedre service hos Volkswagen, end jeg har fået hos Seat. Dertil kommer at service kommer oftere på en Seat, og det er ikke billigere af den grund.

    DSG-gearkassen skal man sørge for at servicere ofte, da den er lidt mere fintfølsom i forhold til en almindelig manuel gearkasse.

    Men jeg ville overveje at tage en 140 HK DSG i stedet for den 170 HK, der er som regel rigeligt kræfter i denne.


  • #7   27. dec 2010 Det er VAG, der skal være obligatoriske problemer smiley
    - Fejlen på begge biler ligger mellem emblemerne


  • #8   27. dec 2010 jeg kendet 2 med touran´er hhv.140 og 170 hk begge biler har holod på værksted 30% af den tid de har ejet bilen
    den med 170hk fik skiftet
    2motorblocke.
    1 topstykke
    3motorstyringer.
    2 sg gearkasser.
    1trækaksel
    2turboér
    elrudekaper og andre gummibetrukkede knapper i kabinen

    den med 140 har fået
    topstykke og en ny motor senere. + turbo og så ngole ting jeg ikke kender til


  • #9   27. dec 2010 Nu har jeg selv haft flere VW og en enkelt Seat (Altea XL), og jeg har ikke haft større problemer med nogen af disse, udover en bagklap med galvanisk rust i min Altea XL, som blev dækket af garantien.

    Men ingen generelle problemer med motorer eller andet mekanik.

    Slet ikke sammenlignet med kammeraternes japanere... ! Men nu skal vi ikke begynde en "religionskrig", men derimod hjælpe manden der spørger om hjælp til to specifikke biler, og derfor kunne man komme med input til disse.


Kommentér på:
Touran VS Altea

Annonce