{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Altea vs. Touran
  • #1   11. feb 2012 Dsg er kun hvis du har råd til at skifte en gearkasse i ny & næ og det koster altså kassen

Touran er meget bedre hvad der angår støj og lyddæmpning
    altea larmer helt vild syntes jeg

• #2   11. feb 2012 larmer ? altså kabine støj eller ?

så hvis man ikke skal have dsg så kan man jo lige så godt vælge 170 hk.

• #3   11. feb 2012 Jeg har en kammerat der har haft en 140 hk TDI i en altea. Der var rimelig meget støj fra baghjulene smiley

DSG har det da ikke med at gå til?

• #4   11. feb 2012 man skal vist bare sørge for at skifte olie på dsg gear så burde der ikke være noget ?

støj fra baghjulene kan det have noget at gøre med hvad for fælge og dæk der sidder på ?

• #5   11. feb 2012 Jeg er helt klart mest til Touran ! smiley De kører bare pisse godt, men markedet er self overrun by the Altea, så dem får man jo kastet i nakken over alt hehe .. Touran smiley

• #6   11. feb 2012 Har hørt de Altea'er skulle larmer enormt kontra andre biler i den klasse, da de er dårlig støjdæmpet. Selv om SMC lagde ekstra dæmpning når folk kom og brokkede sig, hjalp det ikke det store.

• #7   11. feb 2012 Har selv altea og kan godt give ret i der er mere støj end i touran men synes nu ikke det er slemt. Forskellen er støjæmpning og materiale kvalitet teknikken er jo den samme

• #8   11. feb 2012 Min kammerats fjorde det både med sommer og vinterdæk. Men ja, det kan have været elendige dæk han kørte på.

Men som Søren E siger, det er ikke så slemt at man ikke kan leve med det. slet ikke endda.

• #9   11. feb 2012 okay tak for de hurtige svar .

hvordan med priser på reservedele på altea og touran er det nogenunde det samme eller ?

• #10   11. feb 2012 Jeg har venner som både har kørt i Altea og Touran, så det var ikke svært da jeg skulle have anden gulplade vogn!

Touran´en er bare et dejligt køretøj og jeg har aldrig haft problemer med min!

Mht. DSG-gearkasse så er det en skrøne at de går i stykker. Man skal dog være sikker på at den har fået skiftet olie indenfor for det serviceinterval der er forskrevet. (60.000km)

• #11   11. feb 2012 Altea fås ikke med 170 HK tdi og DSG.

men Altea mener jeg er LANGT bedre rust mæssigt end en Touran.
    syntes virkelig sådan en 5-6 år gammel Touran ser træt ud i bunden af bilen, hvor de fleste alteaer ser rigtig fine ud.
    jeg havde taget Altea, da dæk støj kommer med tiden når der er rådnet hul i bunden på Touranen anyways smiley

• #12   11. feb 2012 okay hælder også mest til altea da det også er en virkelig pæn bil smiley

tak for svarende .

• #13   11. feb 2012 Andreas K: Syndes ikke du kan skære alle over en kam. Men det er rigtigt at en Touran ruster. Men find lige en bil der ikke gør det:-)
    Tror det kommer meget an på hvordan man passer sin bil.

Men jeg vil da ikke ligge skjul på at min har haft den sædvanlige sygdom med rust i bagklappen. Det er pænt irriterende, men et smut forbi maleren og 1000kr fattigere så var det klaret:-)

Så et godt tip: Kig bagklappen inden man køber Touran....

• #14   11. feb 2012 Ja bagklappen er jo bare helt normalt på dem.
    men har du set undervognen på dem ? har du været nede under din egen ?
    og nej, man kan da ikke skære alle over en kam, men der må jo være noget om at de ser MEGET ældre ud i bunden end Altea fra samme årgang.

skulle jeg købe en Touran, skal det da være en som har fået rustbeskyttelse fra day 1 af.

• #15   11. feb 2012 bag dørhåndtagene er det heller ikke rustfrit på mange af dem.

• #16   11. feb 2012 Ja jeg har set undervognen på min egen og også på andres og jo selvfølgelig kan man finde rust på en Touran som aldrig har fået undervognsbehandling.
    Men man er da også for dum hvis man regner med at man kan køre rundt i en bil i 6-7 år uden at give den behandling og så regne med at bunden ser ud som ny????
    Min har fået behandling fra ny af og der er ikke noget at finde.
    Så når alt kommer til alt, kommer det hele jo stadig an på hvordan man passer sin bil.

• #17   11. feb 2012 Har en altea fr jeg køre fra ringsted og til hvidovre i hver dag og har selvfølgelig købt kvalitetsdæk både sommer og vinter.. og den har altså ikke mere støj fra vareum ind alle andre alm små varevogne med åben til bag... så tror sgu det er hips og haps hvilken model af dem du køber... jeg kan både tænke og høre og ligger ikke med hovedpine efter 135km hver dag....

Kommentér på:
Altea vs. Touran

Annonce