{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler for tågelys?
  • #1   22. jan 2011 er der ikke..

• #2   22. jan 2011 hvorfor skulle der være det..?? det da ikke noget de bare laver om, da reglerne står i alle teroi bøger osv...

• #3   22. jan 2011 De må tændes, når det er tåget. Og så må de bruges som kørelys om dagen. De regler er mig bekendt ikke ændret...

• #4   22. jan 2011 Der er kommet en ny regle, og det er mig der har indført den.

Tonnybrian skal slukke sit lort når det er mørkt og klart vejr.

• #5   22. jan 2011 folk skal bare generalt, ha justeret deres lys korrekt, så det ikke blænder.. tågelys blænder ikke, hvis de er justeret korrekt,

• #6   22. jan 2011 Jo, tågelys kan sagtens blænde unødigt, hvis det er tændt i mørke sammen med nærlyset. Det er farligt for én selv såvel som modkørende.

Man får selv dårligere sigtbarhed - og blænder som sagt modkørende. Så lad være!

• #7   22. jan 2011 Og bruges det i regnvejr, hvor det ikke er tåget bliver det kun værre.

Men Tonnybrian mener at det ser godt ud, det giver bedre lys så han kan se om der er små børn der er ved at rende ud på vejen.
    Ingen af delene passer, men han kører stadig med lortet tændt.

• #8   22. jan 2011 Det bliver værre for én selv, ja. Til gengæld kan modkørende se én bedre i <i>kraftig</i> regn og lav sigtbarhed. Det hjælper altså heller intet, hvis det bare regner almindeligt - så kan modkørende sagtens få øje på én alligevel.

Men ja, det er jo helt generelt, at hvis man kører 80-100 km/t på landevejen i mørke - og sigtbarheden er god - så forværrer man sit udsyn ved at tænde tågelygterne. De lyser jo ikke ret langt frem, men kaster bare et stort lys <i>lige</i> foran bilen.

• #9   22. jan 2011 ville sku hellere have at folk kører med tågelys end det forbandet xenonlys.

• #10   22. jan 2011 Så længe, xenonlys er i DE-linser, så kan det ikke genere mig. Men ja, begge dele er da lige ulovlige - så der er ingen undskyldninger...

• #11   22. jan 2011 jeg køre med mit tågelys som kørelys... da jeg har orig. xenon lys... så kan jeg spare mange timer på dem, dermed længere leve tid... det der er problemet, er jo alt det der er efter monteret, er som regel justreret forkert

• #12   23. jan 2011 Okay gutter, men det var bare fordi jeg havde hørt nogen snakke om de ville gøre det til lov at man gerne måtte kører med positions lys og tågelys om dagen..

• #13   23. jan 2011 Ganske simpelt.

Tågelyset må bruges når det er tåget eller som kørelys hvis det bruges sammen med positions lys. Men KUN Uden for lygtetændingstiden, og KUN Hvis nærlyset kan slukkes.

Og til jer brianer der mener det ser fedt og ud køre med hele tiden...

1. Det ser grimt ud.
    2. det er ulovligt.
    3. det blænder
    4. du for IKKE bedre udsyn af det.

4 rimelig gode grunde til at slukke det.

Skulle det ske du kommer til køge og køre med det så hold lige øje med en beige bmw. Den har en hammer liggene bagi og den bliver brugt. jævnligt.. Til tågelys...

• #14   23. jan 2011 martin T... mærkelig udtalelse du kommer med der... og hvis en tågelygte ik giver bedre lys... hvorfor er det så lige at alle vw/audi/mercedes, bruger det orginalt, når de drejer..?? netop fordi, det giver bedre lys tæt på bilen... som sagt køre jeg med det, når man må..

men brug du da bare din fine hammer, den kommer du jo også langt med..!!

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #15   23. jan 2011 Tågelygter må kun anvendes i tåge og under kraftig nedbør og kan i så fald anvendes i stedet for de foreskrevne lygter.

• #16   23. jan 2011 Brian du forstår vist ikke hvad jeg mener...

Tågelys giver IKKE Bedere udsyn når det er lyst..
    Tågelys er ikke bygget til at give bedere udsyn. De er til at BLIVE set..
    Og at nogle biler så bruger det som kurvelys har jo ikke noget og gøre med at få et bedere udsyn længere fremme. Det er jo for at kunne se vejen 10 meter frem til siden.
    Jeg bruger da også tågelyset.. NÅR DET ER LOVLIGT. Og kun pga 1 ting. Spare på xenon pærene..

• #17   23. jan 2011 Og Brian..Der er jo en grund til at de nye Mercedes ikke bruger det mere. De er alle sammen gået væk fra det igen.

• #18   23. jan 2011 Rasmus P +1 smiley

• #19   23. jan 2011 rasmus p. bliv dog voksen, og til martin T, vi er jo faktisk enige... og om det ser tosset ud, er jeg da ligeglad med, så længe det er lovligt, og jeg spare på mine xenon lys/pære.. slut herfra... må hellere stoppe, inden den næste kommer med "min far, er stærkere end din far"

• #21   23. jan 2011 Morten.. De har ganske lang levetid ja.. Hvis de er tændt. Problemet er jo at hver gang du tænder dem mister de pisse mange timer. Normalt lever de 8-10 mdr.. Og her på det sidste har vi i min taxa prøvet og køre med tågelys istedet for og det kan tydeligt ses. ganske ganske tydligt.

Kommentér på:
Regler for tågelys?

Annonce